Rolurile și atribuțiile unei stewardese

Rolurile și atribuțiile unei stewardese

Principala responsabilitate a unei stewardese este să asigure siguranța pasagerilor, urmată de confortul acestora. Pentru că însoțitorii de bord sunt considerați ambasadorii linilor aeriene pe care le reprezintă, se așteaptă ca aceștia să aibă un serviciu de cabină impecabil și să afișeze o atitudine prietenoasă, ușor abordabilă, un entuziasm natural și o imagine imaculată.

O stewardesă are o multitudinea de roluri pe care trebuie să le îndeplinească în timpul unui zbor, iar cele mai cunoscute sunt:

Air hostess
Fiecare însoțitor de bord se implică direct în întâmpinarea și îmbarcarea pasagerilor precum și conducerea la locurile lor, atunci când vorbim de pasagerii de la First Class și Business Class, dar și în procesul de debarcare.

Bonă
Însoțitorii de bord au grijă de copii neînsoțiți. De exemplu, compania Etihad Airways are la bord așa numitele Flying Nanny pentru zborurile lungi, adică o stewardesă care are grijă și se joacă cu copiii din aeronavă.

Asistentă medicală
Fiecare însoțitor de bord îndeplinește rolul de asistentă medicală ce oferă primul ajutor pasagerilor în cazuri unor eventuale probleme medicale.

Chelner
Însoțitorii de bord servesc mâncare și băutură pe timpul zborul, iar acest rol a rămas cel mai ușor în mintea pasagerilor.

Vânzător
Pe parcursul zborului însoțitorii de bord vând bunuri de la duty free, îndeplinind astfel și rolul de vânzător sau sales agent.

Secretară
Însoțitorii de bord mai trebuie să întocmească documentație scrisă cu detaliile referitoare la toate incidentele petrecute în timpul zborului și nu numai: acte pentru catering, serviciul duty free, feedback pasageri, folosirea truselor medicale, dacă există întârzierieri să afle ce anume le-a generat.

Persoana care se asigură că pasagerii călătoresc în siguranță (pompier, agent de pază)
Însoțitorul de bord se poate confrunta dea lungul carierei sale cu situații precum focul în cabină, depresurizare, aterizare forțată, deviere de la itinerariul inițial, atacuri teroriste și situații în care trebuie să ofere necondiționat primul ajutor. În cazul unor astfel de situații trebuie să se asigure că pasagerii urmează cu strictețe regulile sau procedurile impuse de Autoritatea Civilă Aeronautică.

După ce ai fost recrutat ca însoțitor de bord trebuie să parcurgi un training care se va desfășura pe o perioadă între 6 – 8 săptămâni și care va cuprinde cursuri de: Măsuri de Siguranță și Proceduri de Urgență, Măsuri și Proceduri de Securitate, Prim Ajutor și Service-ul pentru pasageri.

O data ce ai absolvit trainingul vei trece printr-o perioadă de probă de aproximativ 6 luni, timp în care performana ta va fi evaluată periodic atât de managerul de linie și alți superiori, cât și de traineri. La fiecare 12 luni însoțitorul de bord va trece printr-o reexaminare a cunoștiințelor accumulate pentru a i se putea reînnoi licența de zbor.

Așadar, însoțitorii de bord pot întâmpina o multitudine de situații deloc uzuale pentru care obligatoriu trebuie să dețină calități precum diplomația, spiritul de echipă, inițiativă, putere de adaptare și organizare.

Dacă ai întrebări, nu uita că ne găsești la aripi@academiadestewardese.ro

Înapoi la blog

Te pregătim să obții jobul de însoțitor de bord!

Academia Vreau să fiu Stewardesă te ajută să obții un job în aviație în cel mai scurt timp. Alege unul din serviciile sau cursurile noastre și pregătește-te să fii cel mai bun candidat la interviuri!