Un însoțitor de bord e persoana care are grijă ca zborul tău să decurgă perfect, atât din punct de vedere al siguranței, cât și al serviciilor oferite la bord. Principalele îndatoriri ale unui însoțitor de bord sunt siguranța și confortul pasagerilor săi, tocmai de aceea, modul în care alegi să îți tratezi pasagerii este crucial pentru imaginea companiei pe care o reprezinți.
Dar, dacă ne gândim la profilul însoțitorului de bord, la calitățile pe care o stewardesă trebuie să le aibă, care sunt primele lucruri care ne vin în minte?
- Ținuta – aceasta trebuie să fie mereu impecabilă, având în vedere ca un însoțitor de bord reprezintă imaginea companiei pentru care lucrează. Atât timp cât ești îmbrăcat în uniformă, persoanele cu care interacționezi te asociază cu compania aeriană angajatoare și fiecare gest al tău este raportat la aceasta. Ținuta unui însoțitor de bord trebuie să fie mereu îngrijită, coafura perfectă, la fel manichiura și machiajul. De câte ori văd un însoțitor de bord mai puțin îngrijit pe un zbor, mă gândesc în primul rând la atitudinea nepăsătoare a superiorilor săi, care nu i-au atras atenția înainte de zbor și la regulile mai puțin stricte ale companiei care, într-un final, duc către o astfel de imagine afișată în fața pasagerilor.
- Atitudinea pozitivă față de pasageri – spun de multe ori că un însoțitor de bord zâmbitor și binedispus atrage la rândul său zâmbete și o atmosferă prietenoasă pe zbor. Astfel, reușești să îi detensionezi și pe pasagerii tăi și să îi determini să se relaxeze pe zbor, iar la final să se bucure de încă o călătorie plăcută. Un pasager fericit = un pasager care va alege să zboare din nou cu compania ta, așa că e de datoria ta să influențezi această alegere.
- Abilități de customer service – este esențial ca un însoțitor de bord să aibă abilități de customer service și să știe cum să satisfacă nevoile pasagerilor săi. Tocmai de aceea, atunci când se fac angajări de viitori însoțitori de bord, companiile aeriene sunt interesate de persoane cu experiență anterioară în customer service, care au interacționat cu clienții până acum și știu cum să interacționeze cu aceștia într-o manieră pozitivă.
- Limbi străine – cu cât știi mai multe, cu atât mai bine. Însă, engleza este esențială. Un însoțitor de bord trebuie să poată comunica fluent în engleza, aceasta fiind limba oficială în aviație. Bineînțeles, orice altă limbă străină vorbită este un avantaj, dar fără să știi engleza este dificil să lucrezi într-o astfel de industrie.
- Condiția fizică – un însoțitor de bord muncește mult, petrece mult timp în picioare, ridicând greutăți sau efectuând serviciul la bord. Este esențial să aibă o condiție fizică cât mai bună, ca să își poată desfășura cât mai bine activitatea. Sportul și mâncatul sănătos sunt esențiale în viața unui însoțitor de bord, iar hidratarea joacă de asemenea un rol foarte important.
- Răbdare, tolerenață, flexibilitate: sunt calități care obligatoriu ar trebui să descrie un însoțitor de bord. Fără acestea, îți este destul de greu să faci față unui domeniu atât de solicitant, unde zi de zi ai de-a face cu pasageri dificili sau colegi mai puțin prietenoși. Trebuie să te adaptezi mereu la mediul care te înconjoară, să îți faci meseria cu zâmbetul pe buze și să nu te lași afectat de evenimentele mai puțin fericite care pot apărea la bord. Nu uita, zâmbetul rămâne cea mai importantă armă a unui însoțitor de bord.
Ne vedem la cursurile noastre de însoțitori de bord!
Anca