A zburat tocmai la Doha pentru interviul Al Maha Airways. Povestea unei cursante Vreau să fiu Stewardesă

UPDATE: Pe 14 august, Alina a primit vestea cea mare de la Al Maha Airways. Alina se numără printre primele 3 romance care vor lucra pentru noua companie aeriană.

_________________________________________________________________________

În luna mai 2014, echipa Vreau să fiu Stewardesă organiza primul curs de limba engleză pentru viitori însoțitori de bord. Atunci am cunoscut-o pe Alina. Niciodată nu crezuse că va fi stewardesă, căci avea impresia că e prea mică de înălțime. Nu știa de limita de 210/212 cm practicată de companiile aeriene din Orient. Când a aflat că o prietenă mai mică de înălțime a fost angajată ca stewardesă, și-a spus că e timpul să facă ceva. Era nesigură pe engleză ei, așa că a decis să urmeze un curs. Așa ne-am întâlnit. Eu în calitate de profesor de engleză, ea în postura de cursant. Am plăcut-o de la prima vedere, căci mi-am dat seama că are potențial. Își dorea mult această meserie și era dornică să învețe, să își depășească limitele actuale. Fapt ce s-a și întâmplat, câteva luni mai târziu. Din mai și până acum, Alina și-a încercat norocul la mai multe sesiuni de recrutare organizate de companiile aeriene. N-a trecut din prima, dar asta nu a demoralizat-o. A continuat. Si-a dat seama că norocul trebuie antrenat. Într-o zi, primesc un email de la ea în care îmi spune ca a primit invitație de la Al Maha Airways (noua divizie a Qatar Airways ce urmează să se deschidă din noiembrie în Arabia Saudita) pentru un Assessment Day la Doha și mă întreba ce să facă, dacă e oportun să meargă. I-am spuns că DA, orice șansă e importantă și trebuie să profite de ea. Așa că s-a dus. Si-a făcut bagajul, și-a luat inima în dinți și a zburat la Doha. Despre cum a fost a decis să ne povestească pe larg într-un articol. Iată mai jos povestea ei: p.s. Alina are 30 de ani (am vrut să precizez acest lucru, dat fiind ca primim des întrebări legate de angajarea ca stewardesă dupa vârsta de 30 de ani).

“Doresc să vă împărtășesc experiența participarii mele la sesiunea de recrutare ce a avut loc în Doha, Qatar, pe 22.07.2014.

În luna iunie, Anca Dumitrescu a postat pe pagina Vreau sa fiu Stewardesa un articol despre câteva noi companii aeriene care vor face angajări. Am citit pe internet toate informațiile disponibile și cerințele fiecarei companii, iar singura la care m-am încadrat pentru a aplica CV-ul era Al Maha Airways. Unul dintre motivele principale pentru care am decis să aplic a fost faptul că Al Maha Airways este sub umbrela Qatar Airways.

La câteva zile după ce am aplicat, am primit un e-mail din partea HR-ului Qatar Airways prin care am fost informată că CV-ul meu a fost selectat și că sunt invitata la Assessment Day în Doha, în 22.07.2014. După acest e-mail a urmat un altul în care mi s-au explicat procedurile șederii în Doha și m-au rugat să le confirm participarea. Înainte cu cateva zile de plecare, am primit prin e-mail biletele de avion, viza, alte informații despre ținuta vestimentară, documente pentru interviu și informații despre Ramadan.

Pe 21.07 am ajuns în Aeroportul Otopeni, am mers la biroul Qatar Airways, avionul a decolat în jurul orei 18:30, durata zborului a fost 4 ore și 30 de minute. Am calătorit cu un A320 al Qatar Airways, la clasa economică și am avut destul timp să studiez atitudinea însoțitorilor de bord; la zborul Otopeni-Doha au fost numai baieți, la întoarcere au fost numai fete; pot spune că sunt profesioniști, carismatici, atenți și se poate observa cu usurință că fac această meserie cu pasiune.

Cursul “English for future cabin crew” îți ofera ocazia să îți îmbunătățesti radical abilitățile de comunicare în limba engleză și să îți crești astfel șansele de angajare ca însoțitor de bord! Detalii și înscrieri aici.

Am aterizat pe Aeroportul Hamad, am mers direct la biroul Al-Maha Services (din incinta Aeroportului) pentru formalități vamale. În incinta biroului Al-Maha Services m-am întâlnit cu trei candidate din România. Cât timp am stat în incita Al-Maha Services am socializat cu noile mele colege și am fost servite cu diferite gustari și dulciuri tradiționale.

După încheierea formalităților vamale, am așteptat până la ora 24:00 microbuzul care ne-a dus la hotel. Am fost cazate la Oryx Rotana, un hotel de 5 stele situat foarte aproape de sediul Qatar Airways. Am stat singură în cameră, la fel și celelalte candidate. Camera a fost dotată cu absolut tot ce este necesar, inclusiv mașina și masa de călcat. Nu am avut mese incluse în cazare, dar nici nu a fost nevoie pentru că cina am servit-o în avion.

Passport Photo A zburat tocmai la Doha pentru interviul Al Maha Airways. Povestea unei cursante Vreau să fiu Stewardesă

Fotografia din aplicatia Alinei

Pe 22.07, Assessment Day-ul a început la 08:00. În incinta hotelului, în sala de conferințe, ne-au fost împărțite plicuri (diurna nu a fost o sumă foarte mare, dar suficientă și am cheltuit-o cum am dorit), iar în sala de lângă a fost pregătit special pentru noi un bufet suedez.

Eram 61 de candidate din diferite țări (din ce am discutat cu ele, marea majoritate avea experiență de flight attendant, o candidată a lucrat și pe curse private, VIP). Din România am fost 5 candidate niciuna cu experiență de flight attendant (trebuia să fim 6 romance, dar una a fost întoarsă de la Otopeni deoarece avea pașaport temporar).

S-a început cu prezentarea personală (m-au întrebat dacă am experiență de flight attendant, în ce domenii am mai lucrat până acum) și testul de atingere a înălțimii de 212 cm,  după care a urmat o eliminare.

Următoarea proba a fost testul de engleză în scris (a durat 50 min):

– de răspuns la câteva întrebări pe baza unui text;

– de completat cuvinte lipsa în propoziţii, fraze, cu variante de răspuns, verbe, adjective, cuvinte care se pot confunda etc (au fost ceva mai multe exerciţii de genul acesta);

– doua exerciţii simple de matematică (calcul fus orar şi calcul rest la cumpărături);

– eseu pe o temă dată

După testul de engleză, a urmat exerciţiul de grup, ne-au împărţit în două grupuri (nu îmi aduc aminte cu exactitate, dar fiecare grup era compus din aproximativ 15 persoane) şi am avut la dispoziţie 10 minute pentru a stabili ideile. La încheierea exerciţiului, fiecare a ieşit în faţă şi a vorbit despre o idee. Exerciţiul de grup a constat în organizarea unui restaurant (eu am vorbit despre publicitate).

După testul de engleză şi exerciţiul de grup, a urmat încă o eliminare (din păcate a fost eliminată şi o româncă) şi cred că am rămas aproximativ 25 de persoane (majoritatea din Europa) pentru interviul face to face. Ne-au dat câteva formulare de completat (detalii personale, date de contact pentru referinţe de la job-uri, studii, descriere semne, tatuaje) şi au pus un filmuleţ cu prezentarea companiei Al Maha. Din filmuleţ am aflat că planul de viitor este să îşi mărească flota pentru a opera zboruri internaţional; în 2017 vor să opereze deja zboruri în ţările vecine Arabiei Saudite, angajaţii Al Maha vor avea aceleaşi beneficii ca cei ai Qatar Airways (nu s-a spus asta concret, dar am dedus făcând o comparaţie între detaliile expuse şi cele pe care le ştiu despre Qatar Airways), Al Maha şi Qatar Airways au acelaşi management; uniforma este verde şi are pantaloni; training-ul începe în octombrie, durează 6 săptămâni şi se va desfăşura în Bahrain; pentru a nu fi nevoit să returnezi banii pe training, perioada minimă pe care trebuie să ţi-o petreci ca angajat Al Maha este de 3 ani; salariul este competitiv.

La interviul face to face am intrat câte o persoană, întrebările au fost simple (din ce am discutat cu celelalte candidate, au fost aceleaşi întrebări: cum ţi s-a părut ziua aceasta?; unde locuiești în acest moment?, eşti dispusă să locuieşti în Jeddah?, de cine o să-ţi fie dor?, ai întrebări pentru noi?, de cât timp ai nevoie să-ţi rezolvi situaţia din România?)

Procesul de recrutare s-a terminat în jurul orei 17:30, răspunsul final va veni în 3 săptămâni. Părerea mea este că procesul de recrutare nu a fost uşor, dar nici atât de greu aşa cum mi-l imaginam eu. Ziua a fost lejeră, recrutoarele erau prietenoase, probele nu au fost dificile. Consider că m-am descurcat bine şi nu am întâmpinat dificultăţi. La 18:00 mi-am dat întâlnire cu noile mele prietene şi am ieşit în oraş, ne-am întors la hotel noaptea târziu deoarece ne-am dorit să vedem cât mai multe lucruri.

În Doha, la ora 24:00 temperatura era de 39 de grade, însă este suportabilă, se poate respira. Dimineaţa (23.07) la ora 06:00 am ajuns în Aeroportul Hamad, la 08:10 a decolat avionul spre Otopeni. Totul a fost foarte bine pus la punct de către organizatorii acestei sesiuni de recrutare, astfel încât nu am întâmpinat nicio problemă. Această frumoasă experienţă o datorez proiectului Vreau să fiu Stewardesă, Ancăi Dumitrescu pentru că a postat anunţul pe site şi FB, cursurilor intensive organizate de echipa Vreau să fiu Stewardesă şi sfaturilor primite de la însoţitorii de bord prezenţi la Chic Stewardess Cocktail.”

3 Comments
  • Poparadu Laura
    Posted at 08:25h, 05 august Răspunde

    Buna ziua!
    Am o nelamurire in legatura cu semnele particulare. Din ceea ce am citit, reiese ca uniforma consta in pantaloni dar au mai fost intrebari legate de acest aspect iar raspunsul celor care deja activeaza in acest domeniu, ar fi ca la companiile din Orient nu accepta tatuaje sau semne particulare. Eu am o cicatrice deasupra genunchiului cam de 7 cm si vroiam sa stiu daca ar trebui sa imi fac operatie pentru a fi acceptata la assesment day. Multumesc!

    • Anca Dumitrescu
      Anca Dumitrescu
      Posted at 09:46h, 05 august Răspunde

      Buna draga Laura,

      Legat de cicatrici si semne distinctive, atat timp cat ele nu sunt vizibile purtand uniforma, nu vei intampina nicio problema. Daca cicatricea ta este localizata deasupra genunchiului, iar fusta o acopera, recrutorii nu vor avea nicio problema cu asta. Important este ca aceste semne/cicatrici sa nu se vada cat timp esti imbracata in uniforma de stewardesa.

      Mult succes, sa zbori!
      Anca

  • Daniela
    Posted at 12:08h, 07 iulie Răspunde

    Am
    Un tatuaj pe lateralul degetului inelar, nu se mai vede foarte bine, Dar pt orice eventualitate , trebuie sters 100%?

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.