Viitorii însoțitori de bord întreabă. Echipa Vreau să fiu Stewardesă răspunde


Florina: Sunt stewardesă de câteva săptămâni şi în câteva zile am line check cu o instructoare despre care se spune că e foarte exigentă. Ce credeţi că ar trebui să fac?

Din moment ce ai trecut toate examenele şi ai primit deja licența de însoţitor de bord, sunt sigură că vei reuşi să treci şi de acest line check, chiar dacă crezi că instructorul este foarte exigent. Nu întotdeauna ceea ce auzi despre o persoană este şi adevărat. Sunt sigură că acel instructor de zbor a ajuns în acea poziţie datorită profilului impecabil şi a profesionalismului dovedit pe parcursul a mii de ore de zbor. Dacă eşti încrezătoare în ceea ce faci, vei trece cu bine.

Diana V. Aș avea nevoie de un sfat: ce ştim despre şcolarizarea/trainingul la companiile arabe? Sunt foarte stricţi în sensul ăsta, care ar fi limitele acceptate? Sau de unde pot afla treaba asta?

Şcolarizarea este gratuită la toate companiile aeriene arabe. Nu vei plăti pentru training și nici nu ți se cere experiență anterioară în aviație la momentul recrutării. Majoritatea companiilor însă îți vor cere să stai minim un an și să lucrezi pentru ei, dat fiind că ți-au asigurat acest training gratuit. Dacă decizi să pleci mai devreme de această dată, vei datora companiei o sumă de bani (pană în 2000$). Fiecare companie aeriană are propriile reguli cu privire la însoțitorii de bord. Pe site vei putea găsi o serie de articole în care descriem pe larg despre însoțitorii de bord angajați la companii arabe precum Emirates, Etihad Airways, Flydubai, Qatar Airways, Saudia etc.

Alexandra: Am şi eu câteva nelămuriri, dacă mă poţi ajuta. Am fost acum în martie la un interviu la Qatar Airways. Am trecut de Fina Interview şi de testele medicale şi am primit următorul mail: “Dear Raluca, Kindly note that your medicals are acceptable. Please confirm your point of trabel (City) to Doha. Etc.” Acesta ete DOJ-ul? Dacă da, vreau să te întreb dacă îi pot ruga să îmi amâne dată, pentru că între timp am semnat un alt contract la care nu pot renunţa atât de devreme. Mulţumesc anticipat! P. S. Vă urmăresc cu drag! Felicitări pentru implicarea şi bunătatea de care dați dovadă.

Felicitări! Ai primit date of joining-ul! Poţi să le dai un mail şi să îi rogi să îţi amâne plecarea cu 1-2 luni, dar trebuie să iei în considerare că există riscul să nu accepte şi va trebui să faci o alegere. Mulţumesc pentru aprecieri. (n.r.: Alexandra a decis să plece şi în câteva zile îşi va începe cariera de însoţitor de bord. Îi dorim zboruri line şi pasageri plăcuţi!)

Alexandra: Bună! Observ că la Wizzair se precizează faptul că nu suportă cazarea. În cazul în care sunt nevoită să rămân într-un alt oraș, eu având baza în București, cazarea nu este asigurata de ei? Mai mult decât atât, am auzit că foarte multe fete sunt transferate din București la alte baze din Europa. In cazul asta, asigură Wizzair cazarea și transportul?

În cazul în care tu ai baza în București și ești nevoită să ramâi, on duty, în alt oraș (layover), cazarea este asigurată de către companie. Dacă primești bază într-un oraș din străinătate, cazarea va fi suportată de către tine, transportul până la bază va fi asigurat de către companie. Mult succes!

Bună ziuă,
Persoanele care, să spunem, au licență de însoțitor de bord sau sunt în curs de școlarizare pentru obținerea licenței, în momentul în care se prezintă la un interviu cu o companie aeriană au un avantaj? În cazul Wizz Air, nu mai este necesară școlarizarea oferită de acestia, nu?

Dacă respectiva companie aeriană îți asigură în mod gratuit trainingul de obținere a licenței de zbor, atunci nu va reprezenta niciun avantaj faptul că tu ai deja licența sau ești în curs de școlarizare. Și asta pentru că operatoul aerian este interesat să te școlarizeze conform propriilor proceduși și reguli și nu vrea să vii deja cu “reguli” învățate din altă parte. În fața altor candidați, faptul că tu ai deja o licență de zbor validă nu va reprezenta niciun avantaj. Am scris mai multe despre acest subiect aici.

Dacă ai nelămuriri ne poți scrie oricând pe adresa de e-mail eu@vreausafiustewardesa.ro, iar noi promitem să îți răspundem în cel mai scurt timp.

Să zbori,

echipa Vreau să fiu Stewardesă

[vc_message icon_fontawesome=”fa fa-plane”]

Dacă îți dorești să devii însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație,  înveți cum să răspunzi la întrebarile recrutorilor și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici.

[/vc_message]

Nicoleta Gherman avatar 80x80 Viitorii însoțitori de bord întreabă. Echipa Vreau să fiu Stewardesă răspunde

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

12 Comments
  • Andreea Z
    Posted at 12:03h, 09 iulie Răspunde

    “Şcolarizarea este gratuită, dar, de exemplu, la Qatar Airways trebuie să rămâi încă 2 ani ca să nu îţi plăteşti şcoala. Dacă pleci după un an, trebuie să plăteşti jumătate din şcolarizare (aproximativ 5000 USD) ” – cum se aplica in cazul Emirates sau Etihad?

    • Nicoleta Gherman
      Posted at 21:17h, 10 iulie Răspunde

      Emirates si Etihad nu au o astfel de regula.

  • Eliza
    Posted at 21:51h, 10 iulie Răspunde

    Buna ziua,vreau si eu mai multe detalii daca se poate…in sensul…daca am 18 sunt sanse sa fiu angajata? Vreau sa spun ca, corespund tuturor criteriilor dar ma tem ca sunt prea tanara si nu o sa ma ia nimeni in serios…Si alta intrebare pe care o mai am: Sunt scoli in romania care sa nu perceapa taxa? Multumesc anticipat.

  • Adriana
    Posted at 13:22h, 11 iulie Răspunde

    Buna ziua!

    Am tot auzit fel si fel de mituri despre jobul de stewardeza, iar unele chiar m-au pus pe ganduri. Stiu ca dvs. ati practicat aceasta meserie pentru o perioada indelungata si as vrea o parere sincera. Este adevarat ca acest job iti afecteaza foarte mult sanatatea? Ca imbatranesti prematur, esti mult mai vunerabila la boli canceroase, si datorita deshidratarii la care esti expusa pe timpul zborurilor, ti se subrezesc atat de tare organele, incat nu vei mai avea voie sa donezi organe sau sa depui marturii la procese?

  • Alexandra Maria
    Posted at 20:01h, 13 iulie Răspunde

    Am terminat clasa a 11a. cand termin liceul vreau sa dau admitere, dar nu stiu cum sa fac, ce sa invat, care manual imi trebuie, imi doresc foarte mult sa intru, dar nu stiu cui sa ii cer ajutorul.

  • Andreea
    Posted at 20:32h, 19 iulie Răspunde

    Buna ziua de ceva timp ma tot gandesc sa merg la un interviu pentru un post de insotitor de zbor , insa ma simt descurajata pentru ca am strungareata cam de 2 mm . Credeti ca in aceste conditii as putea avea sansa sa ocup un astfel de job ? multumesc

    • Anca Dumitrescu
      Anca Dumitrescu
      Posted at 21:37h, 19 iulie Răspunde

      Buna Andreea,

      Strungareata nu e problema pentru recrutarea ta ca stewardesa. Atat timp cat dintii tai sunt sanatosi, nu prezinta carii sau alte defecte, nu ar trebui sa te afecteze.

      Mult succes,
      Anca

  • Simona C.
    Posted at 17:10h, 25 iulie Răspunde

    Bună, am inaltimea de 1,58 si ma inspăimanta faptul ca nu pot fi acceptată, exista vreo sansă? 🙁

  • bianca.h
    Posted at 20:16h, 06 august Răspunde

    Buna.ma numesc bianca locuiesc in cyprus de 8 ani.ador meseria asta de cand aveam 10ani si vreau sa ajung Si eu ca tine, ar trebui sa fim mandri de romani care pot ajunge asa de sus.bravo.asi dori sa ma ajutati si p mine cu niste raspunsuri.stiu engleza forte bine sa vorbesc cu scrisul stau mai prost , de inotat ma descurc cat de cat, acu asi vrea sa urmez o scoala aici in cyprus se numeste airtravel aviation academy by iata bine inteles cabin crew care are course modules:introduction to the cabin crew profession, landing the job, cabin crew Healthy living, introduction to the Aviation Industry, introduction to Aircraft and Aviation Familiarization, crew member coordination and communication, castomer service, managing passenger interavtions, medical emergency and medical treining, dangerous goods, aviation secutrity, airline catering and food service, glossary.cam atat asta cuprinde cursul care vreau sal fac si care dureaza 2luni, doua zile p saptamana 8ore, la sfarsit vom da un examen tip gril in engleza.si cand o sa terminam o sa ne dea o diploma de la iata authorised training center(by.Harvard University)pe langa limba engleza cu, care ma descurca stiu si limba greaca foarte bine, acum vreau sa-mi spui daca am sa fac cursurile astea aici o sa-mi prinda bine, o sa ma ajute cu ceva in ceea ce vreau sa fac, pt ca asta imi doresc, costa foarte mult cursurile astea si nu asi vrea sa rana cu o hartie in mana degeaba, te rog frumos sa imi raspunzi.scuza-mi greselile de ortografie, p.s
    Ce fel de acte sau diplome ar mai trebui sa am nevoie..?
    Si inca ceva tineo tot asa…ast ras tau, inca o intrebare mai am:am o suriosra care vrea sa ajunga ca tine dar e inca la liceu, va urma cursurile dar nu stiu daca se pote angaja inmediat pt ca nu are liceul terminat, asa e? Cred ca vam plictisit cu atate intrebari .pa multumesc

  • bianca
    Posted at 18:09h, 12 august Răspunde

    mie de ce nu imi raspunde nimeni 🙁

  • Mihai
    Posted at 23:03h, 24 februarie Răspunde

    Buna

    Am zburat cu diferite companii printre care si arabe la care sa vad Cabin Crew de sex masculin cu par lung dat pe spate,barba scurta dar aranjata,iar la Fly Emirates tatuaje cat cuprinde,Lufthansa crew luati de pe strada.
    Total contrariul la ceea ce se cere in cerintele de angajare si la face to face cu recrutorii cand mergi la interviu unde a doua intrebare a fost daca asa imi aranjez parul de obicei ( par mediu dat pe spate )
    Personal ma lasa rece.
    Multumesc

  • Nicoleta Gherman
    Posted at 23:23h, 24 februarie Răspunde

    Te inteleg Mihai. Insa sa nu uitam ca recrutoarii sunt si ei oameni. Mai mult de atat, unii recrutori nu au zburat niciodata ca si crew, asadar unele linii aeriene au inceput sa trimita la recrutare sefi de cabina cu experienta de zbor de cativa ani buni, tocmai ca acestia sa-si “aleaga” echipajul cu care vor zbura ulterior. Insa si acest al doilea tip de recrutori, multi dintre ei au alta lipsa: nu sunt psihologi 😉

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.