Viața de stewardesă. Ce se întâmplă la briefing

Ca să asigure succesul unui zbor și să îi poată îndeplini fiecare obiectiv, echipajul de cabină susține un briefing înainte și după fiecare zbor.

Ce înseamnă de fapt un briefing pre-flight și post flight și ce impact poate avea acesta asupra membrilor echipajului? Ce conține briefingul și ce informații sunt precizate în cadrul acestei etape?

Briefingul este de fapt o sedință în care sunt aduse în discuție o serie informații necesare pentru buna desfășurare a zborului și se realizează înainte de fiecare zbor. Este obligatoriu ca înainte să te prezenți la un zbor ca însoțitor de bord, cât și după zbor, să participi la briefing. Subiectul acestor ședințe face referire la toate aspectele pe care le implică zborul.

Așadar, briefingul reprezintă momentul în care membrii echipajului își confirmă prezența la locul de muncă atât fizic, cât și psihic. La briefing se fac introducerile și fiecare însoțitor de bord se prezintă membrilor echipajului. Din prezentarea sa nu ar trebui să lipsească detalii precum: numele și prenumele, vârsta, țara de proveniență, locurile de muncă anterioare, experiența dobândită, câte limbi străine stăpânește și la ce nivel. Toate acest aspecte sunt importante pentru că ele pot fi de folos în cazul în care pe zbor există anumite situații, iar un anumit însoțitor de bord le-ar putea soluționa mai rapid în funcție de pregătirea și cunoștințele pe care le are.

Șeful de cabină (cabin manager-ul) sau cabin seniorul sunt persoane cu putere de decizie și sunt autorizate de către companie să susțină briefingurile pre și post flight.

Briefingul se ține cu aproximativ o oră și jumătate înainte de decolare (departure), iar în cadrul lui se discută:

  • informații referitoare la zbor precum: numărul zborului, destinația, tipul de aeronavă, numele aeroportului pe care se aterizează
  • informații referitoare la pasageri: numărul de pasageri din fiecare clasă de zbor, dacă există pasageri cu anumite particularități precum: dizabilități, pasageri care au făcut comandă în avans pentru tipuri speciale de mâncare din partea cateringului, pasageri care transportă cu ei în cargo mașini personale, pasageri escortați pe zboruri pentru că au încălcat anumite reguli internaționale, femei gravide care trebuie să dețină certificat medical din partea unui doctor etc
  • cabin managerul sau cabin seniorul trebuie să se asigure că membrii echipajului au la ei în acel moment documentele emise de companie precum: licență de zbor, certificat de competență pe tipurile de avion pe care s-au specializat, certificate cu vaccinuri, manuale de safety și service, pașaport, id-ul companiei.

Groomingul este și el verificat pentru a putea menține imaginea imaculată și care inspiră profesionalismul fiecărui membru al echipajului. Se verifica dacă look-ul fiecarui însoțitor de bord este conform regulilor companiei (uniformă, coafură, machiaj, unghii).

Căpitanii își informează echipa cu privire la durata zborului, perioada din timpul zborului în care vor întâmpina turbulențe, codul de acces în cockpit. În același timp, după ce cabin managerul sau cabin seniorul va delega pozițiile de lucru fiecărui membru al echipajului și le va comunica piloților, aceștia din urmă, cât și responsabilul de zbor își vor face cunoscute așteptările lor din partea colegilor. Tot aceștia vor trebui să găsească mijloacele necesare pentru a motiva membrii echipajului și pentru a-i determina să ofere pasagerilor o experiență unică pe zbor, dar și pentru a promova imaginea companiei.

Dacă durata zborului depășește 10 ore, este obligatoriu ca toți să se conformeze cu perioada de odihnă impusă de Autoritatea Generală și Civilă de Aviație. De asemenea, toți membrii echipajului vor trece printr-o sesiune de verificare a cunoștințelor dobândite în perioada de training în ceea ce privește subiectele: safety, security și aviation health. Se mai verifică și dacă aceștia au avut destul timp de odihnă la sol înainte de zbor precum și dacă starea lor de sănătate este bună.

În cadrul briefingului desfășurat la finalul unui zbor, echipajul discută dacă au fost sau nu îndeplinite procedurile și regulile care trebuiesc urmate în timpul zborului. Confortul și siguranța pasagerilor sunt parte din obiectivele zborului, iar în briefingul de la final echipajul discută despre măsura în care au fost sau nu asigurate.

*** Articol scris de Laura Resiga

Cursurile Vreau să fiu Stewardesă te ajută să obții jobul de însoțitor de bord la orice companie aeriană. Pregătește-te alături de traineri certificați la nivel internațional, cu vastă experiență în aviație, învață totul despre meseria de însoțitor de bord, simulează probă cu probă toate etapele unui interviu și pregătește-ți un dosar de interviu perfect: CV & fotografii conform cerințelor impuse de companiile aeriene. Detalii și înscrieri aici.

No Comments

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.