Cum se desfășoară trainingul la WIZZ Air

Atunci când am fost sunat, la o săptămână după interviul Wizz Air și mi s-a spus că am trecut, mi s-a pus și o întrebare la care, pe moment, nu am știut cum să răspund. “Poți începe trainingul de luna viitoare?” m-a pus pe gânduri pentru câteva momente care mie mi s-au părut a fi minute. Eram în Februarie 2019, aproape de Valentine’s Day când am primit “golden call”-ul. Ce cadou mai frumos de acestă ocazie decât o invitație la o întâlnire cu dragostea vieții mele: aviația? Cu toate acestea, mi se propunea să încep cât mai repede, în decurs de mai puțin de jumătate de lună, trainingul pentru atestatul de însoțitor de bord. Asta însemna că trebuia să îmi prezint demisiile de la locurile de muncă, să trec de verificarea medicală și să mă pregătesc de 6 săptămâni intense. Unde mai pui că nu știam să înot absolut deloc, iar o lună mi se părea mult prea puțin pentru a mă pune la punct cu acest sport? Totuși, chemarea era în momentul ăla și trebuia să accept.

Așa m-am văzut o săptămână mai târziu la Institutul Național de Medicină Aeronautică și Spațială (INMAS) din București, împreună cu colegii mei de la interviu, pentru primul pas din cariera de însoțitor de bord. Am trecut prin verificări riguroase întreaga zi. Oftalmologie, psihiatrie, medicină internă, audiometrie și câte alte analize pentru a ni se da undă verde pentru a opera într-un mediu în care trebuie să fii apt pentru orice situație.

Trainingul – partea teoretică

Pe 4 Martie 2019 ne-am prezentat la prima zi de training, de la București, unde am făcut formalitățile necesare și ne-am acomodat cu procesul. Săptămâna ce a urmat a avut ca subiect Passenger Handling, am învățat despre bazele aviației și despre cum zboară avioanele (hint: e vorba de multă magie!). În plus, am aflat și despre locația echipamentelor din aeronavă și cum se folosesc. Sunt multe și trebuie să le înveți cum trebuie, pentru că altfel nu vei ști câte secunde durează un extinctor de la bord ori când trebuie să folosești butelia de oxigen.

În următoarea săptămână am discutat și învățat despre îndatoririle unui însoțitor de bord. Ce trebuie să facă înainte de zbor, cum trebuie să se prezinte la muncă, ce să facă la bord și cum să își îndeplinească slujba cu succes. Pe lângă acestea am avut parte și de training de Customer Service, ca să știm cum să facem din zborul fiecărui pasager o experiență memorabilă și cum se desfășoară vânzările la bord, cât și curs de etichetă pentru on-board service.

În a treia săptămână ne-am concentrat pe procedurile de urgență. Cum identifici o problemă la bord, cum știi când este incendiu și cu ce tip de foc te confrunți la bord? Care este prima ta reacție în cazul unei depresurizări? Cum reacționezi în fața unei bombe la bord? La toate aceste întrebări am primit răspunsul la jumătatea perioadei de training.

Pe lângă acestea, a urmat și partea mea favorită: safety demo. Întotdeauna m-au fascinat instrucțiunile și mișcările fine, controlate ale însoțitorilor de bord, așa că entuziasmul meu era de neegalat.

În penultima săptămână de training la București am învățat tot ce trebuie să știm despre procedurile medicale și cazurile pe care le poți întâlni la bord. De la răul de mișcare până la nașterile la bord, am aflat cum să reacționăm, ce echipamente să folosim și cum să salvăm viața pasagerilor noștri în momentul unei urgențe medicale. Apoi, la finalul săptămânii, am avut parte și de cursuri care ne-au arătat cât este de importantă comunicarea și de ce munca în echipă duce la succes, indiferent de situație.

Trainingul de la București s-a terminat cu ore despre regulile internaționale cu privire la programul de zbor, cum să ne calculăm limitele. În plus, Grooming training, unde ni s-au prezentat reglementările legate de uniformă și despre cum să arăți impecabil în fața pasagerilor.

Trainingul – partea practică

Apoi am plecat la Budapesta. Transportul a fost asigurat de companie și la fel și cazarea, cât și o masă pe zi. Hotelul la care am stat este superb, într-o zonă liniștită și cu multiple facilități. Spre exemplu, aveam la dispoziție piscină, SPA, sală de sport și saună. Legat de bani, vei avea nevoie doar pentru celelalte două mese rămase pe zi, cât și de distracții extra (vizite, club, transport în oraș), însă Budapesta e un oraș ieftin, așa că nu trebuie să îți faci multe griji.

Săptămâna petrecută la Budapesta a început cu examene: unul intern, cu procedurile WIZZ Air și unul dat pentru atestatul de însoțitor de bord, la Autoritatea Ungară de Aeronautică. Examenele au fost destul de simple, dacă ai învățat din timp și nu ai pierdut vremea în cele cinci săptămâni. Informația e multă, dar interesantă, mai ales dacă te simți cu adevărat conectat cu acest domeniu.

A urmat apoi proba de înot, unde am fost testați într-un bazin cu apă mai mult rece decât caldă și îmbrăcați. Am înotat un bazin dus-întors, apoi a trebuit să prindem vestele în apă și să ni le punem, respectiv umflăm manual. După acest pas restul probei a fost floare la ureche, având vesta pe noi. A fost o experiență frumoasă, iar faptul că am trecut proba a fost cu atât mai îmbucurătoare cu cât nu știam să înot atunci când începusem trainingul la București.

În zilele ce au urmat am avut și trainingul practic, la simulatoarele WIZZ, unde am trecut prin situații pe care le poți întâlni la bord, în cazuri de urgență. Am evacuat pasageri, am stins incendii și am învățat cum funcționează sistemele din avion, însă de data aceasta cu mâinile noastre, nu doar teoretic.

Finalul trainingului

Înainte de plecare am avut și o zi liberă, a noastră, în care să vizităm orașul ori doar să ne relaxăm la piscina hotelului, fiecare după nevoi. Trainingul de la Budapesta mi-a oferit o săptămână frumoasă, în care ne-am distrat, am învățat și din care am plecat însoțitori de bord cu acte în regulă. M-aș duce oricând din nou, să repet experiența.

Trainingul nu este greu, examenele nu sunt atât de dificile, iar WIZZ Air îți oferă oportunitatea să faci toate astea gratuit, deci îți salvează 1000-2000 euro pe care îi poți investi altfel, decât într-o școală de aviație care NU îți garantează locul de muncă și nici nu te ajută în vreun fel să treci cu succes.

Nu uita că dacă ai întrebări legate de WIZZ Air în special, ne poți găsi pe Instagram, Facebook sau pe mail, la eu@vreausafiustewardesa.ro, iar dacă scrii în titlu că e pentru Joseph, îți voi răspunde cu drag. Să zburați!

Dacă vrei să lucrezi ca însoțitor de bord, vino la cursurile Vreau să fiu Stewardesă și vei beneficia de o pregătire completă pentru interviul cu ORICE companie aeriană. Trainerii noștri te vor învăța tot ce ai de făcut pentru a trece cu succes de interviu. Iată cursurile pe care le avem programate în următoarele 2 luni:

  • 8-9 iunie: curs Vreau să fiu Stewardesă la Cluj Napoca(detalii aici)
  • 20-23 iunie 2019: cursul pregătitor Vreau să fiu Stewardesă de 4 zile, la București (detalii aici)
  • sesiuni private de pregătire, față în față sau pe Skype, dacă nu poți ajunge la cursurile noastre. (detalii aici)
  • 25-27 iulie 2019: cursul English for Cabin Crew la București (detalii aici)
%name Cum se desfășoară trainingul la WIZZ Air

About Joseph Nicolaescu

Joseph este însoțitor de bord Wizz Air din 2019 și membru al echipei Vreau să fiu Stewardesă. Pasionat de aviație și jurnalism, Joseph te informează zilnic despre "secretele" jobului de însoțitor de bord și îți aduce cele mai noi știri din domeniu.

You may also like

2 comments

  • Vio iunie 10, 2019   Reply →

    Trainingul este in engleza sau in romana?

    • Anca Dumitrescu iunie 10, 2019   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna, depinde de nationalitatile celor care sunt in training. Daca sunt doar romani,se va tine in romana. Daca sunt si alte nationalitati, va fi in engleza. Succes!

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.