Top 5 curiozități din meseria de însoțitor de bord

Dacă vă aflați în postura oamenilor care au pus piciorul într-un avion măcar o dată în viață, atunci probabil ați avut curiozități legate de ceea ce se întâmplă în spatele rândurilor de scaune, acolo unde toți însoțitorii de bord se adună, sau, de ce nu, care sunt procedurile la care pasagerii nu pot avea acces. Aș putea să spun că este o întreagă filosofie dincolo de ceea ce pasagerii pot vedea pentru că totul se desfășoară după reguli bine stabilite, acestea din urmă fiind implementate din ce în ce mai strict în urma unor accidente petrecute în industria aeronautică.

1.Mâncarea din avion este încălzită o singură dată în momentul servirii, eventualele porții extra sau necomnsumate fiind aruncate o dată cu părăsirea avionului. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că alimentele sunt preparate termic la sol, după care supuse unui proces de congelare rapidă, urmând ca în avion să fie readuse la temperatură optimă pentru a fi consumate. Acest proces de congelare și reîncălzire poate fi efectuat o singură dată și asta deoarece ulterioarele procedee termice fac preparatele să își modifice atât gustul, cât și proprietățile, devenind toxice.

2. Pe durata unui zbor, pilotul și primul ofițer consumă întotdeauna mâncăruri diferite, dar niciodată pește sau fructe de mare. Au fost înregistrate cazuri de intoxicare cu mercur în urma consumuli de pește la bordul avionului, motiv pentru care zborurile respective au suferit devieri sau aterizări forțate datorită incapacității personalului de a pilota conform standardelor. De asemenea, prin consumul unor alimente diferite, se asigură faptul că, în caz de urgență, unul dintre cei doi va fi capabil să ducă mai departe sarcina celui afectat de o eventuală intoxicație alimentară.

corendon pilots eat french fries Top 5 curiozități din meseria de însoțitor de bord

3. Companiile aeriene din Orientul Mijlociu și nu numai au instalat la bordul avioanelor sisteme de telecomunicații ce includ wifi, telefonie mobilă și opțiunea SMS, valabile oriunde în lume. Într-adevăr să călătorești cu avionul și să poți folosi în același timp rețelele de socializare este un lucru total nou, cel puțin pentru mine, iar faptul că poți suna pe oricine sau poți trimite un SMS doar prin atingerea ecranului, a demonstrat faptul că nu doar în filme se poate întâmpla acest lucru.

4. Orice avion are o ”bucătărie”. Acesta este un spațiu mic aflat de obicei în spatele și la intrarea în avion, alcătuit dintr-un număr de containere în partea de sus, iar în partea de jos sunt depozitate carturile cu ajutorul cărora se va efectua serviciul de masă. Toate containerele sunt inscripționate cu data și destinația zborului și de asemenea poartă o denumire în care se încadrează o serie de obiecte sau produse utilizate la bordul avionului. De exemplu, compania Emirates deține containere denumite “Dry store”, în interiorul cărora sunt regăsite produse ambalate precum ciocolată, chipsuri, ceai, cafea, biscuiți, etc.

emirates inflight wifi 3 1024x578 Top 5 curiozități din meseria de însoțitor de bord
untitled 1 Top 5 curiozități din meseria de însoțitor de bord

5. Servirea pasagerilor se face într-o anumită ordine, stabilită de fiecare companie în parte, pe anumite sectoare. Așadar, niciodată să nu considerați că un anumit însoțitor de bord a fost nepoliticos când v-a asigurat de faptul că un coleg o să revină la voi pentru a vă asculta rugămintea legată de primirea mesei sau de achiziționarea unor produse duty free. Fiecare membru al echipajului are o poziție în avion pe care trebuie să o respecte de la decolare până la aterizare, aceasta fiind zona sa de responsabilitate. Dacă prima tavă a fost întinsă pasagerului din stanga sau dreapta voastră, este pentru că așa cere procedura, nu pentru că unii sunt mai înfometați față de alții, iar prin aplicarea acestora vă asigur de faptul că niciunul dintre însoțitorii de bord nu amestecă lucrurile personale cu meseria practicată.

Am realizat o mica listă a lucrurilor ce țin de reguli interne pentru a vă face pe de-o parte curioși în legătură cu restul regulilor, dar și pentru a face viața însoțitorilor de bord mai ușoară prin explicarea gesturilor acestora. De multe ori poate nu ați primit un răspuns la anumite întrebări, acest fapt datorându-se unor politici interne de confidențialitate pe care angajații trebuie să le respecte, dar prin acest articol sper că am adus puțină lumină în ceea ce privește desfășurarea întâmplărilor de la bordul unui avion.

Vă pup cu mult drag,
Andreea

Cursurile Vreau să fiu Stewardesă te ajută să obții jobul de însoțitor de bord la orice companie aeriană. Pregătește-te alături de traineri certificați la nivel internațional, cu vastă experiență în aviație, învață totul despre meseria de însoțitor de bord, simulează probă cu probă toate etapele unui interviu și pregătește-ți un dosar de interviu perfect: CV & fotografii conform cerințelor impuse de companiile aeriene. Detalii și înscrieri aici.

5 Comments
  • Mihaela
    Posted at 23:49h, 30 octombrie Răspunde

    Super articolul Andreea, foarte util!

    • Andreea Julei
      Andreea Julei
      Posted at 11:29h, 31 octombrie Răspunde

      Multumesc Mihaela.
      Te pup cu drag!

  • Ioana Alina
    Posted at 11:56h, 01 noiembrie Răspunde

    Hei. La punctul 2 e “fortari aterizate” sau “aterizari fortate” ? Hihi 😀

    • Andreea Julei
      Andreea Julei
      Posted at 18:00h, 01 noiembrie Răspunde

      Buna Ioana,
      Am corectat. Multumim mult pentru faptul ca ne urmaresti si ne-ai atras atentia. Când ai prea multe idei, nu mai stii cum sa le pui pe hartie :). Te pupam cu drag!

  • andreea
    Posted at 23:03h, 27 mai Răspunde

    “Primul ofițer” :))

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.