Cum s-a desfășurat interviul Saudia – noiembrie 2018

În weekendul care tocmai a trecut, compania aeriană națională a Arabiei Saudite, SAUDIA, a recrutat stewardese, atât la București, cât și la Cluj Napoca. Andreea, una dintre cursantele noastre, ne-a spune cum a decurs totul și prin ce etape a trecut.
*precizăm faptul că acest interviu a fost susținut de către reprezentanții firmei de recrutare din Grecia cu care lucrează Saudia, urmând ca interviul final să fie realizat direct de către recrutorii companiei aeriene.
Iată ce ne-a spus Andreea:
“Interviul la Saudia a avut loc la Hotel Ramada din Cluj Napoca și a început la ora 11:00 fix, cu toate că eu și multe alte candidate am ajuns cu aproximativ 45 de minute mai devreme. Emoțiile m-au acaparat de îndată ce am intrat pe ușile hotelului, am facut un scan rapid al recepției și am vazut un banner al companiei în sala de așteptare și celelalte candidate care deja se făcuseră comode și discutau despre ce va urma. Majoritatea aveau grooming-ul exact asa cum știam și eu că trebuie sa fie, aranjate, rujate, parfumate și cu o poziție a corpului potrivită. 
S-a făcut ora 11. Și am fost invitate în sala de conferințe, unde ne așteptau 2 recrutori greci care erau cu un zâmbet larg pe față, fapt care cel puțin pe mine m-a ajutat să scap de o mare parte din emoții. Eram în jur de 35-40 de fete, majoritatea s-au îndreptat către scaunele din spate, eu însă m-am așezat în primul rand cu încă o fata despre care am aflat ulterior ca avea dublă cetățenie, jumătate românca, jumatate arabă. 

1. Predarea dosarelor

Unul dintre recrutori ne-a invitat să predăm dosarele, una câte una să mergem în față cu dosarul. Fiind în primul rând, mi-a făcut un semn discret cu mâna să merg prima. Am fost foarte surprinsă să aud din partea dânsului că își amintește numele meu și că deja mi-a analizat CV-ul și pozele în urma aplicării pe site. Am mers la locul meu și am așteptat ca toate fetele să predea documentele și să se înscrie pe lista de candidate, unde trebuia să specificăm de unde am auzit de Saudia și să ne lăsăm profilul de Facebook.
In timp ce fetele mergeau una câte una în fața recrutorilor, am putut să observ cum ei scanau fiecare candidată în parte, fiind foarte relaxați chiar și în cazul fetelor care nu aveau ținuta potrivită sau le lipseau documente, poze (s-au oferit chiar să le facă o poză cu telefonul mobil fetelor care nu aveau pozele pregătite sau nu erau conform standardelor). Toată lumea a predat dosarul și a urmat cântărirea, arm reach test 212 cm și controlarea mâinilor de tatuaje si cicatrici.

1. Test de înălțime, cântărire și verificare tatuaje/cicatrici

Mi-am auzit numele și am mers în spatele sălii, toată un zâmbet pășind foarte încrezătoare, mi-am dat pantofii jos, am urcat pe cântar, totul ok până aici. A urmat testul de înălțime. Doamne, mi se părea că este atât de sus foaia pe care scria 212 cm, simțeam că mă fac din ce în ce mai mică. M-am ridicat pe vârfuri și am atins foaia la limită, recrutorul zâmbind m-a rugat să mai încerc încă o dată și să încerc să rămân acolo 2-3 secunde, îmi tremurau mâinile și picioarele atât de tare încât nu mai eram în stare să îmi mențin echilibrul pe vârfuri. Văzându-mă ca sunt roșie la față și tremur, mi-a spus să stau liniștită că până la interviul final cu comisia o să ating și chiar mi-a dat niste sfaturi cum să fac asta (yoga, stretching și să stau atârnata de o bară timp de 15 min pe zi) și a avut și un gest de compasiune atingându-mi umărul “Everything is gonna be alright, Andreea”. 
Am mers la locul meu, iar celălat recrutor m-a invitat în față să schimbam câteva vorbe în engleză, așa că mi-am spus prezentarea personală perfect, exact cum o pregătisem. M-a oprit pe la jumătate și mi-a spus “alright you are very kind”. Aceeași procedură a urmat-o fiecare candidată. 

3. Test scris de engleză

Ulterior, am avut un test de engleza foarte ușor,  recrutorul care l-a compus ne-a spus că acest test nu va ajunge la Saudia, este doar pentru dumnealui să vadă nivelul de engleza scris al fiecărei candidate. 

4. Condițiile oferite de companie

Am vizionat un filmuleț despre Saudia, despre beneficiile pe care această companie le oferă și mi-au plăcut mult condițiile în care sunt cazate viitoarele stewardese pe perioada trainingului, la un hotel first class “Dior-inn” în Jeddah, dar mai ales de compoundurile unde vor locui ulterior cu jacuzzi, sală de fitness, piscină exterioară etc. Aeronavele din flota companiei m-au atras de asemenea.
Destinațiile de zbor sunt in primele 3 luni domestice, urmând dupa 6 luni Europa și după 1 an America! Pachetul salarial esre foarte avantajos, plus 30 zile concediu pe an și 5 zile consecutive pe luna off, cu oportunitatea de a face un schimb cu o colega și prelungirea celor 5 zile cu încă 2,3 în caz că vrei sa te întorci acasă, sau poți anunța că esti disponibilă să lucrezi și vei primi bani în plus la salariu.
De asemenea, ne-au specificat că Arabia Saudită este o țară în care religia este foarte strictă, iar noi ca expați trebuie sa le respectam localnicilor tradițiile și religia.

Semnarea contractului, după 15 decembrie

La ora 14, recrutorul ne-a anunțat că asta a fost tot pentru azi și acum ei vor trimite dosarele la Saudia HR, iar de acolo vor primi numele fetelor care vor participa la final interview undeva după 15 decembrie în București, unde cele alese vor semna contractul în aceeași zi. Recrutorii vor fi cei care ne vor ajuta să ne obținem actele necesare până la plecare in Saudia la training. Până pe 5 decembrie toate candidatele vor primi un email, fie el cu o invitație la Final Interview, fie cu scuzele de rigoare și motivul pentru care nu au primit o invitație.”
Îți ținem pumnii, draga noastră Andreea!

Dacă îți dorești să devii însoțitor de bord, te putem ajuta să:

  • ai un CV perfect pentru interviu(detalii despre serviciul nostru de corectare și editare CV ai aici)
  • să te pregătești cât mai bine pentru interviurile cu companii aeriene – detalii despre cursurile noastre ai aici.
  • să îți îmbunătățești nivelul de engleză pentru interviu și să exersezi probele de la recrutare în cadrul cursului English for cabin crew.
Anca Dumitrescu avatar 80x80 Cum s a desfășurat interviul Saudia   noiembrie 2018

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.