Otilia Zamfir, Oman Air: Pentru a rezista și reuși în această carieră este indicat să fii puțin narcisist

Otilia Zamfir este de aproape trei ani însoțitor de bord la Oman Air și spune că niciodată nu și-a propus o astfel de carieră.  Deși are o meserie grea, plină de riscuri și mult stres, bucuria zborului o determină să își faca zi de zi treaba cu drag si pasiune.

Ce te-a determinat să devii stewardesă?

“Nu am intenționat să devin însoțitor de zbor. Departe de mine gândul. În schimb, ajunsesem într-o monotonie, dar mai ales într-un impas financiar ce m-au determinat să aplic la toate job-urile posibile. Într-un final a aparut șansa “Oman Air” și am luat-o ca pe o scăpare și oportunitate a unui nou început.

1368699 523713544387760 1759325521 n 300x225 Otilia Zamfir, Oman Air: Pentru a rezista și reuși în această carieră este indicat să fii puțin narcisist

Care a fost cea mai dificilă etapă din procesul de recrutare?

Ducându-mă la câteva din interviurile organizate de anumite companii aeriene arabe, am descoperit că procesul de selecție este în mare parte același. Există o etapă de început eliminatorie bazată pe aspect fizic, înălțime și greutate.  În schimb, cea mai dificilă etapă din punctul meu de vedere este cea bazată pe activitățile în grup în care îți sunt analizate capacitatea de adaptabilitate și socializare. În această etapă angajatorii caută niște calități precum naturalețe, munca în echipă, diplomație, empatie, dar și maniera fiecăruia de a-și arăta calitățile fără a-și eclipsa colegii de grup.

Cum a fost primul zbor ca însoțitor de bord?

Primul meu zbor în calitate de CC a fost acum aproximativ 2 ani de zile. Un zbor extrem de scurt (45 de minute) pe sectorul Muscat – Dubai.

Ce înseamnă pentru tine un însoțitor de bord de succes? 

Țin minte că în perioada de training primisem o listă cu ceea ce înseamnă a fi însoțitor de zbor. La început mi s-a părut extrem de lungă, hazlie și destul de exagerată. După 2 ani de zbor m-am regăsit totuși în unele ipostaze enumerate acolo. Am fost dădacă, asistentă medicală, bucătar, bartender, chiar instalator :)) sau pur și simplu fata zâmbitoare ce te întâmpină atunci când pășești prima dată la bord. În schimb, pasagerii, de cele mai multe ori, uită că noi suntem acolo pentru a-i evacua în mai puțin de 90 de secunde. Așa că, din punctul meu de vedere, cea mai importantă calitate a unui însoțitor de zbor este cea dobandită în urma training-ului și a experienței și anume aceea de a servi oamenii cu zâmbetul pe buze, dar întotdeuna capabil să intervină în orice situație dificilă.

Cum e să ai un program de muncă ce diferă de la o zi la alta?1369003 523713551054426 1547050567 n 300x225 Otilia Zamfir, Oman Air: Pentru a rezista și reuși în această carieră este indicat să fii puțin narcisist

Unul dintre avantajele meseriei de CC este programul de zbor ce nu se compară cu unul obișnuit de birou. Eu îl găsesc antrenant, mai ales că nu mă descriu ca fiind o persoană matinală :)). Dacă știi cum să îți organizezi activitățile cotidiene, aș putea spune că este un program perfect de muncă.


Cât a durat cea mai lungă cursă pe care ai zburat (în calitate de IB)?

Cea mai lungă cursă a fost de 8 ore și jumătate de zbor pe sectorul Muscat – Londra. Un zbor lung și destul de solicitant din cauza profilului pasagerilor.

Ai emoții în timpul unei curse?

Nu mi se întamplă să am emoții pe timpul curselor deoarece sunt prea ocupată cu pasagerii :)). În schimb atunci când avem turbulențe pe zbor, condiții atmosferice dificile la destinație sau mici probleme tehnice mi se întamplă să fac o rugăciune înainte și după aterizare :)).

Descrie o întâmplare nostimă petrecută la bord. 

În fiecare zi ai câte o întâmplare ce merită povestită. Din categoria povești hazlii, mi s-a întâmplat pe un zbor de Londra să fiu întrebată de pasagerii de naționalitate indiană unde sunt toaletele pentru deținătorii de pașaport britanic și dacă meniurile servite la bord sunt pentru cetățenii britanici.

Care îți este cea mai dragă destinație în care ai aterizat?1369137 523713541054427 1787970379 n 225x300 Otilia Zamfir, Oman Air: Pentru a rezista și reuși în această carieră este indicat să fii puțin narcisist

Încă nu am o destinație favorită. Cred că fiecare lay-over are ceva deosebit și întotdeuna te poate aștepta ceva interesant de explorat. Atâta timp cât ai alături de tine oameni agreabili, orice destinație, indiferent cât de săracă sau plicticoasă, îți poate lăsa niște amintiri dragi. În schimb m-a impresionat atmosfera degajată de templele și piețele din Katmandu și mă declar o romantică incurabilă ce abia așteaptă să revadă bistro-urile cochete și oamenii chic din Paris ;).

Ce sfat le-ai da persoanelor care își doresc să devină însoțitor de bord?

Celor care într-adevar doresc să-și petreacă timpul printre nori le doresc să aibă multă răbdare și perseverență. De asemenea, le-aș sugera în primul rând să se intereseze asupra companiei unde doresc să aplice (unde își are baza, reguli interne, training-ul oferit,  informații referitoare la ore de zbor, flotă și destinații, precum și timpul petrecut zburând). În al doilea rând ar fi indicat  să vadă dincolo de imaginea cool a însoțitorilor de zbor și să realizeze că este o meserie stresantă, riscantă și obositoare pe alocuri. Este un job care te obligă să stai departe de cei dragi pentru mult timp și care îți cere să îți sacrifici sărbătorile. Și, într-un final, le-aș sugera să-și analizeze atent stilul de viață și comportamentul. Pentru a rezista și reuși în această carieră este indicat să fii puțin narcisist, sociabil, bine informat, comunicativ, empatic.

Cât de des ajungi în România?

Din păcate, în țară nu ajung atât de des pe cât îmi doresc. În general, de două ori pe an în perioada concediilor sau dacă am mai multe zile libere  fac tot posibilul pentru a-mi vedea familia.

Cursurile Vreau să fiu Stewardesă te ajută să obții jobul de însoțitor de bord la orice companie aeriană. Pregătește-te alături de traineri certificați la nivel internațional, cu vastă experiență în aviație, învață totul despre meseria de însoțitor de bord, simulează probă cu probă toate etapele unui interviu și pregătește-ți un dosar de interviu perfect: CV & fotografii conform cerințelor impuse de companiile aeriene. Detalii și înscrieri aici.

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Otilia Zamfir, Oman Air: Pentru a rezista și reuși în această carieră este indicat să fii puțin narcisist

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

No Comments

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.