7 motive pentru care NU ai nevoie de o școală de aviație ca să devii însoțitor de bord

Mult timp s-a crezut că doar dacă mergi la o școală de aviație poți deveni însoțitor de bord. Total fals. Însă, din păcate, încă mai sunt persoane care, din cauza unor informații prezentate în mod eronat sau netransparent, cred că doar urmând cursurile unei școli de aviație pot profesa în acest domeniu.

Majoritatea companiilor aeriene asigură intern training-ul de însoțitor de bord și obținerea licenței aferente (costul training-ului este suportat în integralitate de compania aeriană). Trebuie să ai în vedere faptul că această școală de stewardese NU reprezintă un plus la angajarea în cadrul companiile aeriene din Orientul Mijlociu(Emirates, Eithad Airways, Qatar Airways, Saudia, Flynas, Gulf Air, Oman Air), și nici la cele din Europa care fac cel mai des angajări(Ryanair, Wizz Air, British Airways, Easyjet, Norwegian, Aer Lingus etc). Toate aceste companii îți asigură GRATUIT training-ul după angajare.

7 motive pentru care NU ai nevoie de o școală de aviație ca să lucrezi ca stewardesă

  1. Marile companii aeriene îți asigură în mod GRATUIT training-ul de obținere a licenței de însoțitor de bord. Operatorii aerieni preferă să se ocupe în mod direct de pregătirea carierei tale de însoțitor de bord și de obținerea tuturor calificărilor necesare pentru a practica această meserie, pe tipurile de aeronavă și procedurile specifice fiecărei companii în parte.
  2. Suma mare de bani pe care o cheltuiești. O școală de aviație costă în jurul sumei de 1500-2000 euro(partea teoretică), cursurile durează 4-5 săptămâni, la care se adaugă taxele de examinare, certificatul medical și alte costuri adiacente. În total, poți cheltui până la 2500 euro pe o școală de aviație de care NU ai nevoie.
  3. Companiile care cer atestatul de însoțitor de bord fac foarte rar angajări. Singurele companii aeriene din România care încă îți cer acest atestat la angajaresunt TAROM și Blue Air, iar ambele fac angajări foarte rar, ceea ce micșorează extrem de mult șansele de profesare în domeniu.
  4. Informațiile învățate în cadrul acelor cursuri NU îți sunt de folos la interviu și nici nu reprezintă un avantaj la angajare. În cadrul interviului, nimeni nu îți va cere să știi detalii tehnice sau informații detaliate care țin de meseria de însoțitor de bord (practic, ceea ce înveți la școala de aviație). Ceea ce vor să vadă recrutorii este dacă tu ai diverse competențe și aptitudini cerute pentru această meserie: spirit de echipă, orientare către client, gândire creativă, abilități de comunicare, nivel de engleză fluent, punctualitate, public speaking. Tocmai de aceea, probele interviului sunt gândite ca tu să poți dovedi că ai aceste calități, nu ca să îți verifice cunoștințele de aviație.
  5. Chiar dacă ai făcut școala de aviație, vei trece din nou prin training la compania aeriană care te angajează. Așadar, chiar dacă, să zicem că tu ai urmat deja la o școală de aviație, compania aeriană care te va angaja nu va ține cont de acest lucru și îți va cere să mai treci încă o dată prin trainingul pe care îl oferă fiecărui angajat.
  6. O școală de aviație nu îți asigură automat un job. Foarte mult școli de aviație din România își promovează serviciile susținând că asigură un job garantat la finalizarea trainingului. Nimeni, niciodată, nu poate garanta un job, atât timp cât pentru a-l obține ai nevoie să treci printr-un interviu unde ești nevoie să și dovedești că ai competențele necesare și te încadrezi în profilul căutat de compania aeriană respectivă. Faptul că tu, după ce termini o școală, începi să mergi la interviuri cu companii aeriene și să obții acest job  NU înseamnă că școala ți-a oferit acest job, ar fi absurd. TU ești cel care a făcut ca angajare să se întâmple, prin competențele dovedite la interviu, așadar nu lăsa astfel de “false” informații să îți dea impresie că un job poate veni “pe tavă”. Și ca să înțelegi mai exact la ce ne referim când susținem aceste lucruri, mai jos redăm “promisiunea de job garantat” a uneia din școlile de aviație din România (paragraf extras direct e pe site-ul respectivei școli): “LOC DE MUNCĂ GARANTAT – Datorită succesului de care se bucură absolvenții noștri la interviurile de angajare pentru însoțitori de bord organizate de către companiile de aviație, putem garanta un loc de muncă în această ocupație, prin rambursarea a jumătate din costul taxei de școlarizare plătite, în cazul puțin probabil, în care vei fi respins la 10 interviuri de angajare ca însoțitor de bord, după absolvire și obținerea Atestatului EASA de Membru Echipaj Cabină”. Pe lângă lipsa de logică a frazei (“putem garanta un loc de muncă prin rambursarea taxei” – deci ori garantezi locul de muncă ori îmi rambursezi taxa?!), e clar că, de fapt, nimeni nu garantează un job, ci tu după finalizarea școlii tot la interviuri trebuie să mergi și să îți pui în aplicare toate aptitudinile. Iar dacă mergi deja la 10 interviuri și nu ai trecut de niciunul, e clar că undeva există o MARE problemă, nu-i așa?!
  7. Companiile care fac cel mai des angajări (le găsești pe toate în secțiunea noastră de JOBURI) sunt și cele care îți asigură trainingul și multe alte beneficii, ulterior selecției tale: marile companii aeriene au toate școli proprii în cadrul cărora vei fi pregătit și îți vei lua licența  însoțitor de bord. Trainingul durează 6-8 săptămâni(timp în care vei fi plătit cu salariul de bază, așadar încă un avantaj față de școala de aviație pe care, faptul că ești plătit chiar de la training și nu ai de scos din buzunar niciun ban înainte!)

 

În concluzie, urmează o școală de aviație doar în contextul în care compania pentru care îți dorești să lucrezi solicită expres în condițiile de angajare să deții un atestat de membru al echipajului de cabină – cu alte cuvinte, își doresc ca viitorii lor angajați să fi urmat deja cursurile unei școli de aviație. În rest, poți aplica la orice mare companie aeriană fără nicio pregătire anterioară de specialitate. Tot ce ai nevoie ca să reușești, este să fii cât mai bine pregătit pentru interviu și probele sale!

Alege să fii informat corect, investește bani în pregătirea și educația ta, dar fă-o cu cap și în cunoștință de cauză! Alege să dai bani pe un curs doar dacă te poate aduce mai aproape de obiectivele tale. Altfel, e doar o pierdere de timp, bani și energie.

Succes!

1 Comment
  • Daniela Maracineanu
    Posted at 18:01h, 17 noiembrie Răspunde

    Stau si ma intreb daca meritati actiunea care vi se pregateste de catre organizatiile de pregatire serioase…sau nu. Cred ca citind acest articol, care demonstreaza o crasa necunoastere a domeniului , precum si o inclinatie catre inselatorie de joasa speta, am sa ma alatur lor. Preferabil ar fi sa va limitati la serviciile pe care le puteti oferi, fara a incerca sa minimalizati, prin inselatorie, valoarea concurentilor dvs. .

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.