“La Qatar Airways am crezut că sunt în armată” – confesiunea unui însoțitor de bord

Sebastian a lucrat la Qatar Airways mai bine de un an, iar în prezent este însoțitor de bord la o altă companie din Orient. A acceptat să ne împărtășească câte puțin din experiența lui în Qatar, despre care spune că a avut si părți bune, însă anumite reguli din cadrul companiei l-au determinat să caute altceva, un mediu de lucru mai plăcut în care să își poată exercita în continuare pasiunea pentru zbor.

Cum ai ajuns să lucrezi în aviație? Când te-ai angajat la Qatar Airways?

În aviație am ajuns mai mult împins de la spate de prietenii care deja lucrau în domeniu, ei mi-au arătat într-adevăr ce avantaje și dezavantaje ai ca însoțitor de bord. Bineînțeles că ai și dezavantaje, exact ca în orice alt job. Am știu acest lucru de la început. Așa că am aplicat la mai multe companii și am reușit la Qatar Airways, așa că nu am refuzat și am mers.

Ai lucrat întâi ca și ground staff. Ce îndatoriri presupunea acest job și care au fost condițiile de muncă oferite de companie?

Am lucrat ca și ground staff pentru aproape un an. Ca îndatoriri în acest departament  trebuia să am grijă de toți pasagerii din aeroport, eram alocat în diferite părți ale aeroportului, cum ar fi: check in counter, boarding gates, touch point (cel mai greu căci trebuia să stai în picioare și să ghidezi pasagerii ); transfer desk (unde rezolvai toate probleme pasagerilor); floorwalker (în acest caz trebuia să alerg după pasagerii care au întârziat la zbor) și multe altele.

Cum ai ajuns de la ground staff să lucrezi ca însoțitor de bord? După cât timp?

Ca să ajungi de la ground staff la cabin crew trebuie să vorbești cu CEO-ul, el este cel ce dă undă verde tuturor angajaților care doresc să își schimbe departamentul la FA. Eu am mers la dânsul și într-un final m-am ales cu o programare pentru un interviu FA. După cât timp? Păi aici depinde de cât de încrezător ești sau cât de mulți asculți de cei ce te îndrumă (mulți spun după 1 an , alții după 2 ani). Doar CEO-ul își poate da acordul, chiar și după 3 luni dacă ai curajul să mergi să-l întâlnești. Eu am fost după 10 luni. Menționez că nu îți poți schimba departamentul fără acordul departamentului de Ground Staff. (imposibil asta).

Cum a fost să lucrezi cu colegi de naționalități atât de diferite?

Să lucrezi cu colegi de altă naționalitate a fost un pic dificil la început, dar pe parcurs te obișnuiești cu modul lor de viață și începi să îi înțelegi pe fiecare în parte.

Ce ți-a plăcut cel mai mult la această meserie, ce ți-a displăcut?

Poți călătorii cu bilete reduse în diferite părți ale lumii, îți creezi un grup nou de prieteni de altă naționalitate, înveți alte culturi, toate acestea te educă într-un fel. La polul opus, mi-a displăcut foarte mult modul în care se lucrează, strictețea (mai ales pentru fete), modul în care mulți încercau să se impună în fața altora.

Povestește-ne despre viața ca angajat la Qatar Airways. Care a fost experiența ta cu această companie?

A fost în mare parte o experiență frumoasă (doar că la un moment dat am crezut că sunt în armată), dar cum știți, orice experiență are și părțile mai puțin bune, și eu am avut parte de ele, am fost foarte dezamăgit de cum își tratează personalul.

Ce sfat ai oferi unui viitor însoțitor de bord? 

După aproape un an și 6 luni de când lucrez în aviație am ajuns acum lucrez ca și însoțitor de bord cu o altă companie din Orient, o companie de care sunt mândru și care m-a primit cu brațele deschise știind de unde vin. La angajare, mi-au spus: “Bine ai venit în Rai”.  Pentru cei ce doresc să devină însoțitori de bord, sfaturile mele sunt să nu renunțe, să se dedice acestui job în totalitate (nu o să poată avea viață de familie ), să pună pasiune în ceea ce fac și să devină cei mai buni. Good luck!

Dacă vrei să îți mărești șansele să fii recrutat ca însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici.

Anca Dumitrescu avatar 80x80 La Qatar Airways am crezut că sunt în armată   confesiunea unui însoțitor de bord

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

17 comments

  • elly februarie 3, 2015   Reply →

    mi-ar dori tare mult sa stiu la ce companie s-a dus dupa Qatar,daca se poate 🙂

    • Anca Dumitrescu februarie 3, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Din motive de confidentialitate, nu putem face public numele companiei pentru care Sebastian lucreaza in prezent.

      • Alex aprilie 3, 2015   Reply →

        Cel mai probabil Etihad 🙂 ei am inteles ca sunt cei mai ingaduitori 🙂

  • flori februarie 3, 2015   Reply →

    Buna Anca,
    Am aceeasi rugaminte ca si cea a lui Elly,ms:)

  • Stefania februarie 3, 2015   Reply →

    Buna:)…si eu as dori daca se poate sa imi spui care este compania unde Sebastian lucreaza in prezent…multumesc frumos:)

    • Anca Dumitrescu februarie 3, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Stefania,

      Asa cum i-am spus si lui Elly, din motive de confidentialitate, nu putem face public numele companiei pentru care Sebastian lucreaza in prezent. Am precizat in articol ca este vorba despre o companie din Orient.

  • adriana februarie 3, 2015   Reply →

    Si eu as dori sa știu dacă e posibil

  • Andrei februarie 3, 2015   Reply →

    Mai este valabil acordul dintre companiile din Orient, ca atunci cand un angajat vrea sa treaca de la o companie la alta, sa astepte un an, pana poate aplica la compania dorita ?

    • Bianca februarie 3, 2015   Reply →

      Eu stiam ca e vorba de un fel de acord, dar doar intre Etihad si Qatar Airways. Totusi, astept si eu un raspuns de incredere! 😀

    • Anca Dumitrescu februarie 3, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Andrei,

      Ai dreptate, exista un astfel de acord la un moment dat intre Qatar si Etihad, in care erai nevoit sa astepti un an. In prezent insa acest acord nu mai este valabil. Am intalnit destul de multe cazuri de crew care au migrat de la Qatar la Etihad.

      Succes!

  • Ana -Maria februarie 4, 2015   Reply →

    Buna!!!

    As dori sa stiu si eu care este compania la care lucreaza in prezent Sebastian.

    Multumesc!!!!!!:*

  • Ionela februarie 4, 2015   Reply →

    Salutare,

    Sebastian spunea ca nu se poate sa ai viata de familie ca insotitor de bord. Exista vreo companie unde ai putea avea viata de familie? Wizz air?

    Multumesc!

    • Anca Dumitrescu februarie 4, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Ionela,

      Daca lucrezi pentru Wizz Air poti sa ai o viata de familie, fara probleme. Asta pentru ca mergi la zbor exact asa cum te-ai duce la birou sau ai munci pe schimburi. Pleci la zbor, operezi cateva sectoare zilnic, dupa care te intorci inapoi acasa. Chiar si la Qatar Airways poti avea, sa zicem, viata de familie, daca iti doresti cu adevarat acest lucru si daca ai o vechime de minim 5 ani in companie. Conform contractului, ai dreptul sa te casatoresti daca ai o vechime de 5 ani si daca ai aprobarea CEO-ului.
      Cunosc de asemenea si insotitori de bord de la Etihad sau Emirates care sunt casatoriti. Deci nimic nu e imposibil 🙂

      Bafta!

  • Ionela februarie 5, 2015   Reply →

    Bună Anca,

    Ne poti spune care sunt treptele de evolutie in cariera de insotitor de bord? Se poate ca un insotitor de bord sa ajunga instructor? Daca da, pe ce directii?

    Multumesc!

    • Anca Dumitrescu februarie 5, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Ionela,

      In functie de companie pentru care lucrezi ai sansa sa avansezi in timp pe diverse pozitii intr-o aeronava si nu numai, chiar si in cadrul companiei. La inceput lucrezi in clasa economica, ca insotitora de bord (FA), dupa care poti avansa la business class (FJ), dupa care poti deveni Cabin Senior (CS), iar ulterior Cabin Manager (CM). Instructor poti deveni foarte usor, daca esti pasionata de asta, iti place sa predai, iar profesorii de la academie au incredere in tine si le dovedesti ca esti persoana potrivita pentru asa ceva. Cunosc cazuri de insotitori de bord (de ex la Etihad) care au devenit instructori la nici un an de zbor. Sunt si crew si instructori si isi impart timpul intre academie si zboruri. Totul depinde insa de fiecare in parte si de dorinta lui de a avansa.

      Multa bafta,
      Anca

  • Diana martie 5, 2015   Reply →

    Buna, am un baietel de 4 ani dar voi aplica pentru insotitor de zbor. Nu am gasit pe nicaieri ca mamele sunt respinse la interviuri din motivul ca sunt mame. Aveti mai multe informatii despre acest aspect? Cum e cu relocarea? Sunt companii care accepta ca familia, respectiv copilul sa te insoteasca? Multumesc!

  • Alexandra iulie 17, 2015   Reply →

    Buna ziua,

    Numele meu este Alexandra si sunt casatorita iar impreuna cu sotul meu am vrea incepem o cariera ca si insotitori de zbor. Sotul meu vorbeste 8 limbi straine iar eu 6. In prezent lucram pe un vas de croaziera de 5 stele in departamentul de Guest Relations. Exista vreo companie aeriana care angajeaza cupluri? As aprecia foarte mult un raspuns din partea dumneavoastra. Multumesc

Leave a comment