La ce sunt atenți însoțitorii de bord la îmbarcarea pasagerilor?

Fiecare zi de muncă a unui însoțitor de bord începe practic din momentul în care ajunge la aeroport. După briefingul la care participa tot echipajul(despre care am scris pe larg aici), echipajul pleacă spre avion, pregătește aeronava pentru cursă și așteaptă pasagerii.

În momentul în care pasagerii se prezintă la avion pentru îmbarcare, însoțitorii de bord trebuie să verifice documentele de călătorie ale acestora, respectiv cartea de îmbarcare(boarding pass-ul).

Ce este cartea de îmbarcare (boarding pass) și cum se emite acest document ?

Pentru a avea un loc în avion, fiecare pasager trebuie să aibă o carte de îmbarcare (boarding pass), generată în urma procesului de check-in. Sunt două modalități de check-in:

  • Online – prin intermediul formularului de pe site.
  • La aeroport – la ghișeul de check-in al liniei aeriene cu care călătoriți.

În urma check-in-ului la aeroport, pasagerul primește tichetul de îmbarcare (boarding pass) și predă bagajul de cală (dacă este cazul). Detaliile zborurilor, precum și porțile de check-in care corespund fiecărei companii aeriene sunt afișate pe panouri în locuri vizibile.

Cartea de îmbarcare este emisă și printată de angajatul companiei aeriene. Dacă locul în avion nu a fost desemnat în avans, online, în momentul rezervării biletului, acest lucru poate fi rezolvat la biroul de check-in de la aeroport. Fiecare pasager va avea o carte de îmbarcare cu datele specificate de compania aeriană. Cartea de îmbarcare conține informații mult mai detaliate, în conformitate cu condițiile de securitate corespunzătoare. Pe acest document sunt trecute următoarele date:

-compania aeriană cu care se desfășoară zborul

-numărul zborului

-data călătoriei

-ora de decolare

-poarta de îmbarcare

-ora începerii îmbarcării

-numele pasagerului

-numărul locului din avion alocat călătoriei

Fiecare pasager trebuie să aibă o carte de îmbarcare completată cu datele corespunzătoare și documentul de călătorie care atestă acuratețea informațiilor.

Biletul de avion nu asigură îmbarcarea!

Îmbarcarea pentru cursă se face din sala de așteptare către care pasagerii sunt îndrumați după efectuarea check-in-ului și a controlului de securitate.

La momentul potrivit, personalul aeroportului va anunța pasagerii când se face îmbarcarea și îi va direcționa spre poarta de îmbarcare.

Pentru fiecare zbor este alocată o poartă de îmbarcare de unde pasagerii vor fi transportați la bordul avionului. În funcție de dotările aeroportului, îmbarcarea propriu-zisă în avion se face după ce pasagerii  au fost transportați la avion cu un autobuz sau prin bridge ul care duce pasagerii în aeronavă.

Îmbarcarea cu prioritate

La îmbarcare au prioritate adulții cu copii, femeile însărcinate, minorii neînsoțiți și persoanele cu dizabilități. De asemenea, de îmbarcarea cu prioritate beneficiază și pasagerii de la clasa întâi/ business sau cei care fac parte din programe de loialitate.  O altă categorie de pasageri îmbarcați cu prioritate sunt deportații și pasagerii care din motive diverse încalcă regulile de obținere a unei vize pentru a putea intra în țara respectivă și care sunt trimiși înapoi în țara de rezidență. La companiile low-cost, pasagerii care plătesc o taxă suplimentară, beneficiază de îmbarcare cu prioritate.

Însoțitorii de bord trebuie să fie foarte atenți la îmbarcarea pasagerilor și să verifice atent cărțile de îmbarcare. Nu de puține ori am întâlnit pasageri care încercau să se îmbarce într-un avion cu o altă destinație decât cea menționată pe boarding pass, din neatenție sau pur și simplu pentru că se poate întâmpla să existe două zboruri cu aceeași destinație, efectuate de companii aeriene diferite și cu ore apropiate de decolare.

Se mai poate întâmpla ca dintr-o eroare electronică a sistemului de operare să apară double seating, adică doi pasageri să primească același loc în avion. Atunci însoțitorii de bord trebuie să confrunte cărțile de îmbarcare ale pasagerilor cu lista de pasageri, un document de călătorie obligatoriu pentru orice zbor. Am întâlnit în cariera mea o situație unică, aș putea spune, atunci când la o cursă internă, am avut un double seating, iar pasagerii care călătoreau aveau și același nume și prenume. Motiv pentru care sistemul de operare a crezut ca este o greșeală și a emis practic două cărți de îmbarcare cu același loc alocat în avion. Am rezolvat situația confruntând lista de pasageri și pe pasageri în același timp, și am realizat că singurul lucru diferit pe cartea de îmbarcare era ora de decolare diferită, compania aeriană având două curse cu aceeași destinație, dar ore diferite de decolare.

Starea pasagerilor

Un alt lucru de care însoțitorii de bord trebuie să țină cont la îmbarcarea pasagerilor în avion este starea de sănătate a acestora, cât și starea în care călătoresc. Șeful de cabină desemnat pe zborul respectiv observă cu atenție pasagerii la îmbarcare, pentru a depista pasagerii care călătoresc atunci când nu se simt bine, pasagerii care sunt în stare de ebrietate sau pasagerii care pur și simplu se tem să zboare și ia măsurile necesare pentru fiecare caz în parte, astfel ca zborul să se desfășoare în condiții optime de siguranță și confort.

Siguranța pasagerilor este responsabilitatea echipajului de cabină, de aceea orice situație sau orice pasager care ar putea pune în pericol acest lucru este nevoie să fie depistat din timp, penru a se putea lua măsurile necesare pentru desfășurarea misiunii de zbor în condiții de maximă siguranță.

Orice călător care ar putea pune în pericol zborul este îndepărtat din aeronavă, cu acordul comandantului. Însoțitorii de bord sunt pregătiți să aplice în orice moment procedurile companiei și orice persoană care nu respectă aceste proceduri este pasibilă de măsuri sancționatorii.

Pregătirea unui zbor implică respectarea tuturor procedurilor și standardelor companiei, proceduri ce sunt implementate de către fiecare companie aeriană și de care însoțitorii de bord trebuie să țină cont la fiecare misiune de zbor pe care o efectuează.

Cer senin și happy landings!

Rucsandra

Dacă vrei să lucrezi ca însoțitor de bord, vino la cursurile Vreau să fiu Stewardesăși vei beneficia de o pregătire completă pentru interviul cu ORICE companie aeriană. Trainerii noștri te vor învăța tot ce ai de făcut pentru a trece cu succes de interviu. Iată cursurile pe care le avem programate în următoarele 2 luni:

    • 16-18 mai 2019: cursul English for Cabin Crew la București (detalii aici)
    • 8-9 iunie: curs Vreau să fiu Stewardesă la Cluj Napoca(detalii aici)
    • 20-23 iunie: curs pregătitor de 4 zile la București (detalii aici)
    • sesiuni private de pregătire, față în față sau pe Skype, dacă nu poți ajunge la cursurile noastre. (detalii aici)
Mihai Rucsandra avatar 80x80 La ce sunt atenți însoțitorii de bord la îmbarcarea pasagerilor?

About Rucsandra Mihai

Rucsandra are experiență de 28 de ani în aviația comercială și privată. A zburat cu toți președinții României de după 1990 și a promovat până la funcția de șef de cabină, oferind mereu pasagerilor săi cel mai înalt nivel de customer service. Rucsandra este însoțitor de bord cu o experiență semnificativă în domeniu, dar și trainer acreditat. Consideră că aviația este despre oameni, încredere, cunoștințe, și responsabilitate, despre onestitate, pasiune, profesionalism și competență.

You may also like

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.