Cum aplici pentru un job de însoțitor de bord Smartlynx și cum decurge interviul

Compania aeriană Smartlynx a anunțat în ultima perioadă recrutări masive de însoțitori de bord pentru mai multe din bazele companiei. Pentru a te alătura echipei, trebuie să aplici online pe site-ul companiei, iar apoi vei trece printr-un interviu video cu recrutorii companiei. Iată mai jos cum decurge, pas cu pas, recrutarea Smartlynx – ne povestește Irina, una din fostele noastre cursante care din ianuarie 2018 se alătură companiei.

“Anca dragă, așa cum am promis îți transmit aceste informații despre cum a decurs interviul Smartlynx în speranța că vor ajuta și alte persoane la fel de îndrăgostite de aviație ca și mine și le vor face la fel de fericite cum am fost eu când am primit răspunsul pozitiv.

În data de 1 decembrie am trimis aplicația către adresa de e-mail menționată pe site-ul companiei, iar în data de 4 decembrie am fost contactată de către cineva din partea acestora pentru a stabili interviul Skype.  Acesta a fost stabilit pentru ziua de 6, ora 10.

La ora 10 fix m-a contactat telefonic unul dintre recrutori, deoarece am întampinat câteva probleme cu Skype-ul  pe care după aproximativ 10 minute și câteva schimburi de apeluri le-am rezolvat.

Interviul a fost ținut cu 2 recrutori (o femeie și un bărbat) care au început să îmi menționeze cum se va desfășura mai exact acest interviu și anume m-au informat că va trebui sa intru pe platforma lor unde voi susține un scurt test de engleză, iar daca îl voi trece vom continua cu întrebarile.

Mi-a fost trimis link-ul, username-ul și explicat pas cu pas cum trebuie procedat. Testul a conținut 20 de întrebări pentru care aveai o limită de rezolvare de 15 min. Din punctul meu de vedere, testul a fost de nivel mediu și am reușit să îl termin în aproximativ 8 minute. De menționat că acest test l-am dat cât timp eram cu recrutorii în apelul video.

După ce am terminat testul mi-au transmis că am trecut cu succes și vom continua cu citirea unui anunț de boarding pe care l-am primit. Acesta a fost momentul în care am avut ceva mai mari emoții, deoarece a fost prima dată când am citit un astfel de anunț complet, însă spre suprinderea mea, după ce am terminat de citit mi-am dat seama că emoțiile dispăruseră deja de la primul cuvânt citit, când mă acaparase o mândrie foarte mare și un zâmbet foarte larg, lucru observat și de recrutori care după ce am terminat de citit m-au întrebat dacă sigur nu am experiență de cabin crew deja pentru că am transmis anunțul ca și cum aș ști deja ce fac.

Acesta a fost momentul în care am simțit mai tare conexiunea dintre mine și recrutori, lucru care m-a ajutat să îmi depășesc puțin mai mult emoțiile. Apoi a urmat partea de “final interview” în care au fost puse întrebari precum: „Ce știi despre compania Smartlynx?”, “Prin ce ne diferențiem noi de alte companii?”, “Care este motivul pentru care îți dorești să lucrezi pentru noi?”, “De ce îți dorești să devii cabin crew?”, “Care crezi că sunt cele mai importante calități pe care trebuie să le posede un cabin crew?”,  “Te rog să ne dai exemplu de o situație în care ai facut ceva mai mult pentru un client decât o cerea descrierea job-ului”, “Te rog să ne dai un exemplu de o situație în care ai facut o greșeală și cum ai remediat-o”, “Te rog să ne dai exemplu de o situație în care ai lucrat cu cineva pe care nu l-ai plăcut”, “Ce părere ai despre faptul că vei fi plecată o perioada îndelungată de acasă?”, “Care crezi că va fi cea mai mare provocare?”, “Te rog să ne menționezi dacă ai tatuaje/ piercing-uri la vedere”.

Interviul a durat aproximativ 45 min exceptând cele 10 minute în care nu am reușit conectarea pe Skype. Ce am apreciat foarte mult la acest interviu a fost faptul că am simțit din partea recrutorilor mici semne care m-au ajutat să mă relaxez și să pot răspunde într-un mod profesionist întrebărilor adresate. Unul dintre semnele plăcute a fost momentul în care am realizat, la finalul interviului, că am ramas cu ochelarii de vedere toată durata interviului și am întrebat dacă au vreo politică în ceea ce privește purtatul ochelarilor, iar in acel moment unul dintre recrutori a ridicat perechea lui de ochelari de pe birou să îmi arate că și el poartă și că nu este absolut nicio problemă, ba chiar mi se potrivesc foarte bine.

La finalul interviului am fost anunțată că răspunsul ar trebui să îl primesc până la finalul săptămânii, însă spre surpinderea mea a doua zi dimineața când am deschis mail-ul aveam deja oferta primită în care îmi cereau să trimit prioritar datele de pe pașaport și mă anunțau că data plecării ar fi pe 10/12 (asta însemna în 3 zile de la primirea ofertei).

Ulterior le-am transmis un mail în care le-am explicat că nu pot pleca atât de devreme și a rămas stabilită urmatoarea dată a training-ului și anume 2 ianuarie.

Între timp, deja le-am atașat toate actele solicitate: copie pașaport, certificatul medical, cazierul, Background Check Consent, copie contract semnată și scanată și 2 copii trimise prin poștă la o adresă comunicată de ei și deși nu a fost specificat în anunțul de recrutare mi-au solicitat și o dovadă cu calificările privind limba engleză (din câte am înțeles celelate companii de recrutare cu care colaborează Smartlynx nu au solicitat acestă dovadă). După primirea tuturor actelor, mi-au transmis că prezența mea la training este confirmată companiei aeriene și urmează să fiu contactată cu aproximativ o saptamană înainte de plecare în legatură cu programul training-ului și detaliile călătoriei.

Un alt aspect foarte plăcut în această experiență ajunsă în punctul acesta a fost colaborarea cu firma de recrutare. Am apreciat foarte mult promptitudinea lor, faptul că mi-au raspuns la fiecare mail foarte rapid, dar pe lângă asta mi-au confirmat chiar și primirea mail-urilor în care îi anunțam doar că am mai atașat un act, fără să am o anumită întrebare și asta a fost foarte important pentru că te linișteste să știi că cel puțin până în stadiul acela totul este ok.

Cam așa a decurs interviul Irinei, cea care pe 2 ianuarie va începe o nouă etapă din viața ei, una printre nori. Suntem mândre de ea și îi ținem pumnii strânși pentru ce va urma!

Felicitări, Irina! 

Dacă îți dorești să devii însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici. 

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Cum aplici pentru un job de însoțitor de bord Smartlynx și cum decurge interviul

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

Leave a comment