Povestea lui Costin Chiriac, însoțitor de bord Blue Air de la 19 ani

Costin Chiriac este un tânar ambițios, pasionat de ceea ce face și un exemplu de curaj și dăruire. Pentru ca iubește zborul, la 15 ani era era deja înscris Aeroclubul României, unde ulterior a și dobândit licența de pilot pe avioane ultraușoare. La 19 ani devine însoțitor de bord Blue Air, iar în prezent are deja 1000 de ore de zbor la activ. Pentru Costin, aviația este un stil de viață, o pasiune cultivată încă de mic copil. Și, ca orice pasiune, l-a cucerit din momentul în care s-a înălțat prima oară în zbor cu un planor și a simțit din plin ce înseamnă zborul și ce satisfacții îți aduce. Și-a dedicat tinerețea urmându-și visul, iar acum se bucură de orice moment al carierei sale printre nori. Am dorit să-l cunoaștem mai bine pe Costin, așa că l-am provocat să ne ofere un interviu și să ne împărtășească povești din cariera lui în zbor.

Cum ți-ai început cariera în aviație? Povestește-ne puțin despre primii tăi pași spre lumea fascinantă a norilor.

Pot spune ca primul meu contact cu aviația a început când eram mic, când locuiam lângă aerodromul Clinceni și vedeam zilnic avioanele pe cer, gândindu-mă cum ar fi ca, într-o bună zi, să fiu și eu acolo. Concret, primii pași i-am făcut în jurul vârstei de 15 ani, când m-am înscris la planorism în Aeroclubul României. Acolo am zburat pentru prima dată cu o aeronavă și acela a fost momentul în care am realizat că locul meu este printre nori. Mă consider norocos că am avut ocazia să gust din planorism având în vedere că este singurul tip de zbor fără motor și te face să te simți ca o pasăre, liber. A fost o experiență din care am învățat ce înseamnă cu adevărat sa fii disciplinat și cât de important este să fii bine pregătit.

Ulterior am fost norocosul câștigător al unei burse pentru obținerea unei licențe de pilot pe aeronave ultraușoare.

Experiența aerodromului și oamenii de acolo mi-au arătat cu timpul că, pentru mine, aviația este mai mult decât o pasiune, este un stil de viață.

Așa că, la 18 ani, după ce am fost admis la facultatea de aeronave, am hotărât să urmez cursurile de la SSAVC și să devin însoțitor de bord, o decizie pe care nu am să o regret niciodată, având în vedere că asta fac și în prezent, iar din punctul meu de vedere este unul dintre cele mai frumoase job-uri din lume.

Ai avut vreo persoană care ți-a îndrumat pașii spre aviație – un mentor sau o persoană care să te inspire?

Nu am avut pe nimeni care să mă “îndrume” spre acest drum, dar am întâlnit oameni pasionați, dedicați pe care îi consider modele demne de urmat. Oameni precum Dl.Gheorghe Uță, instructor de-o viață pe aerodromul din Clinceni, omul care mi-a fost ca un tată în acest drum, Dl. Ion Alexandru, comandant al aerodromului, omul care m-a sprijinit și de la care am învățat cel mai bine cât de mult contează să pleci mereu pregătit la zbor și Dna. Lungu Manuela, comandant de Boeing 737 și Cabin Crew Examinator, omul de la care am învățat că ambiția, pasiunea și perseverența sunt rețeta cu care poți realiza orice îți dorești.

“Pot compara zborul cu un cocktail ce are ca ingrediente principale fericire, emoție și voie bună.”

De când lucrezi pentru Blue Air? Cum ai ajuns sa fii însoțitor de bord al acestei companii aeriene? 

La Blue Air lucrez de la vârsta de 19 ani. Am fost angajat în această companie imediat după ce am obținut licența de însoțitor de bord de la Autoritatea Aeronautică. Am vrut să rămân în țară, motiv pentru care mi-am dorit foarte mult să fac parte din familia Blue AIR, fiind cea mai mare companie aeriană românească. Pe scurt, am aplicat și am fost chemat la un interviu, care a avut ca finalitate angajarea mea în companie pe poziția de însoțitor de bord. În ciuda vârstei, această companie a crezut în mine si mi-a oferit posibilitatea să-mi croiesc un drum în aviația comercială, motiv pentru care le voi fi mereu recunoscător.

Ce simți când zbori? E adevărat că zborul provoacă dependență?

Pot compara zborul cu un cocktail ce are ca ingrediente principale fericire, emoție și voie bună. Și da, este adevarat că zborul provoacă dependență, cel puțin în cazul meu. Odată ce îl încerci o să vrei să te întorci acolo sus din nou si din nou pentru că acolo este locul unde soarele nu este acoperit de nori. Am peste 1000 de ore de zbor la activ si pot spune că aștept cu nerăbdare următoarele zboruri!

Îți mai amintești ce ai făcut cu primul salariu de însoțitor de bord?

Hmm…îmi amintesc că eram în preajma sărbătorilor de iarna prilej bun de a fi ajutorul lui Moș Crăciun :)).

Ai vreo întâmplare nostimă de care îți amintești în experiența ta la bord? Dar un moment emoționant? 

Fiecare zbor este unic și vine cu întâmplări diferite. Un moment nostim a fost reprezentat de momentul în care șefa de cabină a respectivei curse a spus foarte frumos și calm în timpul prezentării intrucțiunilor de siguranță: ,,Centurile de siguranță se cuplează, se fixează și se decuplează așa cum vă este prezentat de FRUMOASELE NOASTRE ÎNSOȚITOARE DE BORD,, pe culoar fiind eu și un coleg, moment în care tot avionul a început să râdă :))
O întâmplare emoționantă este cu siguranță momentul în care i-am făcut o surpriză prietenei mele și m-am aflat în echipajul cursei în care trebuie să se îmbarce pentru a ajunge la București, ea știind că eu am o altă cursă și că nu pot schimba nimic în acest fel. A fost un moment emoționant să mă vadă, dar mai ales pentru mine, fiind pentru prima dată în duty cu ea la bord.

costin blue air 1 819x1024 Povestea lui Costin Chiriac, însoțitor de bord Blue Air de la 19 ani

Ce apreciază cel mai mult colegii la tine?

Îmi place să cred că sinceritatea, munca în echipă, dorința continuă de a evolua, ambiția și perseverența sunt lucruri pe care colegii le apreciază la mine. Lucruri pe care, de altfel, le apreciez și eu la ei.

“Echipajul de zbor este precum o echipă de sportivi care pe teren câștiga meciul prin încrederea acordată unul celuilalt și prin împărțirea sarcinilor.”

Ce lecții ai învățat de când lucrezi ca însoțitor de bord?costin blue air 3 685x1024 Povestea lui Costin Chiriac, însoțitor de bord Blue Air de la 19 ani

Activitatea în acest domeniu îți creează contexte din care ai mereu câte ceva de învățat. Simpla întâlnire cu oameni din culturi și naționalități diferite m-a deschis mai mult ca persoană și mi-am dat seama cât de important este să ai un mediu de lucru format din oameni care împărtășesc aceeași pasiune ca a ta și cât de important este să lucrezi în echipă. Echipajul de zbor este precum o echipă de sportivi care pe teren câștiga meciul prin încrederea acordată unul celuilalt și prin împărțirea sarcinilor.

 

Ce face însoțitorul de bord Costin atunci când nu zboară? Cum își petrece timpul liber?

În general, încerc să prind toate cursurile de la facultate pentru a nu rămâne în urmă după care mă întâlnesc cu prietenii și când se mai ivește o zi liberă, dau o fugă până la mare așa cum am făcut de 1 mai … ne-am luat bagajele și am aterizat în Vama Veche :))

În încheiere, ce sfat ai oferi unei persoane la început de drum în aviație?

Dacă își doreaște să meargă pe acest drum, să o facă din inimă, pentru că aviația vine ca o pasiune și nu poți fi împins de la spate pentru a o face. Curajul, ambiția și perseverența formează cheia pentru a atinge drumul succesului. Never give up! Oricât de mari ar fi obstacolele pentru că odată ce ajungi acolo sus, nu mai există nori, e doar soare.

*articolul face parte din proiectul editorial “Vreau sa fiu Stewardesa & Blue Air îți deschid drumul spre nori”  și vă aduce o serie de interviuri cu însoțitori de bord și recrutori Blue Air despre tot ceea ce înseamnă fascinanta lume a aviației.

Dacă îți dorești să devii însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa noastră la cursul pregătitor din perioada 14-17 iunie. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici. 

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Povestea lui Costin Chiriac, însoțitor de bord Blue Air de la 19 ani

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.