Însoțitor de bord în aviația privată – ce calități trebuie să ai

Aviația privată este o lume cu totul specială, surprinzătoare, o industrie în continuă mișcare și dezvoltare, o lume a luxului, a flexibilității, a perfecțiunii.

Aviația privată se referă la orice individ sau companie care deține unul sau mai multe avioane, pentru uzul personal sau pentru a fi închiriate. Este o industrie dură, stresantă și foarte competitivă.

Aviația privată a devenit mult mai puternică în ultimii ani , bazându-se pe o economie financiară solidă. Noi avioane, noi clienți, noi joburi. Timpul a devenit extrem de important și de aici și dorința de a călători mai repede, în condiții de maxim confort și siguranță. Bazându-se pe un spațiu sigur, intim și total la dispoziția lor, pasagerii pot fi miliardari, oameni de afaceri, oligarhi, șefi de stat și de guvern sau familii regale.

De aceea, însoțitorii de bord corporate trebuie să fie niște oameni cu o pregătire corespunzătoare, profesioniști, și extrem de dedicați meseriei. Sunt oameni calificați pentru siguranța zborului, pentru a acorda primul ajutor, cu cunoștințe temeinice în domeniul culinar și al customer service-ului.

Sunt dispuși să se mute când e nevoie, tot timpul își dezvoltă educația, muncesc mult să își mențină o bună reputație, ca să își mărească șansele să rămână în această industrie.

Există mereu un grad mare de a întâmpina evenimente stresante, modificări de program, anulări sau chiar apariții neașteptate de ultim moment. Este o lume în care greșelile și erorile se plătesc scump, de aceea totul trebuie făcut corect.

Însoțitorul de bord corporate poate alege să lucreze cu un contract permanent sau ca și freelancer. Poate zbura un singur tip de avion, sau mai multe. În oricare din cazuri, CFA(Corporate Flight Attendant) trebuie să cunoască procedurile standard de operare ale companiei, trebuie să fie la curent cu noile trenduri în materie de facilități oferite pasagerilor, cât și noile trenduri în materie de gastronomie. Ei sunt un punct de legătură cu lumea exterioară, nici o zi nu se compară cu o alta.

De aceea calitățile lor pot fi f ușor puse în valoare. Sunt oameni cu un bun gust desăvârșit, răbdători, calmi, calculați, creativi, diplomați, integri, empatici, cu o capacitate extraordinară de a se adapta nevoilor clienților.

Rolul lor depinde foarte mult și de persoana pentru care lucrează. De la a planifica în detaliu călătoria, a comanda mâncăruri fine pe gustul clienților, a recunoaște profilul pasagerilor, ei sunt responsabili de bijuteria de 65 milioane $ a proprietarului, la fel de mult pe cât sunt de responsabili pentru siguranța pasagerilor și a echipajului.

Nu oricine se poate adapta acestei meserii. Trebuie să iubești cu adevărat aviația, să faci sacrificii, să experimentezi situații nu întotdeauna ușoare, să lucrezi cu oameni din culturi diferite, să faci față unor personalități diverse. Răsplata este pe măsura sacrificiilor, pentru că este o meserie extrem de provocatoare, și care oferă o independență financiară și de mișcare deloc de neglijat. (*salariile din industria aviației private sunt semnificativ mai mari decat cele din aviația comercială).

Cei care sunt dedicați unei cariere în aviația privată rămân în domeniu pentru că o iubesc și pentru că le aduce mari satisfacții, chiar cu riscul de a renunța uneori la viața personală. Dacă lucrezi în aviație, ai toate șansele să îți petreci sărbătorile altundeva decât acasă.

Pentru fiecare dintre noi Anul Nou înseamnă altceva. Înseamnă să mergi înainte cu noi dorințe, sau să lucrezi la cele actuale. Pentru unii poate însemna un rămas bun unui an care nu a fost tocmai ușor, pentru alții poate fi doar o altă zi în calendar. Am mari speranțe pentru acest nou an în aviație, suntem norocoși că avem un alt an care începe, oriunde ne-am afla.

Faceți schimbări, scrieți noi capitole în viețile voastre, și lăsați în urmă lucrurile care vă aduc negativitate.

Doresc familiei mele din aviație un an nou sigur și spornic.
Păstrați dragostea pentru cerul albastru și pentru aviație, în suflete.
Sărbători senine !
Rucsandra

*Rucsandra Mihai este trainer în cadrul cursului Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette și are o experiență de 28 de ani de zbor în aviația comercială și privată. 

Vreau să fiu stewardesă în parteneriat cu Ecole Hôtelière de Lausanne (Ehl), cea mai prestigioasă școală de ospitalitate din lume și MECCTI LTD organizează VIP Flight Attendant training, un  training special, dedicat celor care doresc o carieră în aviația de business. Cursul se va desfășura în Elveția, la Lausanne, iar la finalul acestuia, cursanții noștri vor fi certificați la nivel internațional în ospitalitate, protocol și servicii din zona luxury.

Cursul va fi susținut de o echipă mixtă de specialiști în etichetă și protocol, chefi cu stele Michelin și experți în industria aviației de business din cadrul EHL.

Dacă în prezent ești stewardesă pentru o linie comercială și îți dorești să faci pasul spre aviația privată sau vrei să îți începi cariera direct ca însoțitor de bord corporate, atunci acest curs este cea mai potrivită alegere pentru tine. Detalii și înscrieri aici.

4 Comments
  • Daniela
    Posted at 20:37h, 04 septembrie Răspunde

    Buna! Imi doresc sa incep o cariera ca si cabin crew, iar intrebarea mea este urmatoarea: As putea incepe cariera in aviatia privata fara a avea experienta? Multumesc!

    • Anca Dumitrescu
      Anca Dumitrescu
      Posted at 09:12h, 05 septembrie Răspunde

      Buna Daniela,

      Raspunsul este da, iti poti incepe cariera direct in aviatia privata, insa ar trebui ca in CV-ul tau sa fi bifat deja pana acum o serie de joburi in industria de 5 stele: hoteluri, restaurante etc. Asta ar ajuta foarte mult un viitor angajator sa isi dea seama de abilitatile pe care le-ai dobandit si de faptul ca ai interactionat pana acum cu clienti VIP. MAi mult, este obligatoriu sa ai un curs de silver service si eticheta urmat, pentru ca altfel iti va fi imposibil sa lucrezi pe aeronave de tip business jet – n-o sa stii practic ce ai de facut si cum sa iti indeplinesti toate taskurile (companiile se astespta sa stii mare parte din aceste lucruri dinaintea angajarii).

      Bafta multa! Sa zbori
      Anca

  • Șerban Maria Diana
    Posted at 16:28h, 09 noiembrie Răspunde

    Pentru aviatia privata ,conteaza inaltimea?

    • Birdan Georgiana
      Birdan Georgiana
      Posted at 12:06h, 12 noiembrie Răspunde

      Bună dragă Maria!
      De regulă înălțimea cerută în aviația privată este între 1,56 – 1.75 m, deoarece în general avioanele private sunt de dimensiuni mici.

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.