Înălțimea însoțitorilor de bord – discriminare sau siguranță?

De ce este necesară o anumită înălțime pentru a te putea angaja ca însoțitor de bord ?

Toate companiile aeriene caută însoțitori de bord cu o înfățișare plăcută și o anumită înălțime. Dar cerințele de înălțime nu sunt legate doar de aspectul fizic al însoțitorilor de bord. Siguranța pasagerilor și a echipajului sunt primordiale. De aceea însoțitorii de bord trebuie să îndeplinească anumite condiții atunci când aplică pentru angajare la o companie aeriană. Cu orice tip de avion o să călătoriți, veți observa că deasupra scaunelor sunt acele compartimente speciale de depozitare a bagajelor, compartimente ce se află la o anumită înălțime, în funcție de tipul de avion.

Ca însoțitor de bord, o să fii nevoit să închizi aceste compartimente, ori de câte ori vei pregăti cabina pentru decolare sau aterizare. Destul de difcil pentru persoanele mici de înălțime și foarte facil pentru persoanele cu o înălțime medie sau peste medie. De aceea, companiile aeriene își rezervă dreptul de a cere viitorilor însoțitori de bord o înălțime minimă sau maximă atunci când aplică pentru angajare.

Una din procedurile standard în desfășurarea optimă a oricărui zbor este obligația însoțitorilor de bord de a închide aceste compartimente de depozitare a bagajelor. Ele se pot închide de sus în jos, cât și de jos în sus, de aceea este necesară o anumită înălțime a însoțitorilor de bord.

La unele tipuri de avioane, multe din echipamentele de urgență se află depozitate în aceste compartimente: buteliile de oxigen, extinctoarele cu apă sau halon folosite în cazul incendiilor, trusele medicale, cât și alte echipamente de supraviețuire. De aceea, însoțitorii de bord sunt nevoiți să ajungă la ele cu ușurință, pentru a putea fi folosite. Într-o situație de urgență, câteva secunde contează enorm. Însoțitorii de bord trebuie să aibă acces la ele, să le scoată din lăcaș cu ușurință și să le poată folosi cât mai repede. Nu poți pierde timp prețios chemând un alt coleg mai înalt să te ajute.

De aceea, majoritatea companiilor aeriene au ca cerință de bază o anumită înălțime minimă și un test de atingere a unei înălțimi specifice, ce se realizează desculț, pe vârfuri, cu ambele mâine ridicate, rând pe rând.
Iată care sunt cerințele de înălțime pentru câteva dintre companiile aeriene:

  • Ryanair – minim 157 cm, maxim 188 cm
  • Wizz Air – minim 165 cm femei, iar la bărbați minim 175 cm – trebuie să atingi cu brațul înălțimea de 210 cm, desculț(ă), te poți ridica pe vârfuri
  • Etihad Airways – minim 210 cm  – trebuie sa atingi această înălțime fără încălțăminte, pe vârfuri, cu mâna dreaptă ridicată
  • Qatar Airways – minim 212 cm  – trebuie să atingi cu brațul această înălțime, desculț(ă), te poți ridica pe vârfuri
  • Emirates – minim 160 cm – trebuie să atingi cu brațul înălțimea de 212 cm, desculț(ă), te poți ridica pe vârfuri
  • Saudia Airlines – trebuie să atingi 212 cm cu mâna, pe vârfuri
  • Fly Dubai – minim 158 cm
  • British Airways  – minim 158 cm, maxim 186 cm
  • Virgin Atlantic  – minim 158 cm
  • Easyjet – minim 158 cm, maxim 190 cm
  • Lufthansa – minim 160 cm, maxim 195cm
  • Norwegian – minim 160 cm
  • Volotea  – minim 158 cm, maxim 190cm
  • Hainan Airlines  – trebuie să atingi 212 cm cu mâna, pe vârfuri

Sfatul meu e să verificați înainte de a aplica cerințele fiecărei companii aeriene în ceea ce privește înălțimea, pentru a vedea dacă va încadrați în limitele admise. Recrutorii sunt foarte stricți în ceea ce privește acest aspect și, chiar dacă un candidat este extrem de bine pregătit, nu va putea fi selectat dacă nu îndeplinește această condiție.

Mult succes tuturor!

Vino la cursul English for Cabin Crew și pregătește-ți engleza pentru interviurile la mari companii aeriene. Te așteaptă un curs intensiv în care vei învăța vocabular specific de aviație, vei exersa probele de la interviuri, vei afla cum să îți controlezi emoțiile și cum să vorbești în public cât mai relaxat și creativ. Detalii și înscrieri aici.

Mihai Rucsandra avatar 80x80 Înălțimea însoțitorilor de bord   discriminare sau siguranță?

About Rucsandra Mihai

Rucsandra are experiență de 28 de ani în aviația comercială și privată. A zburat cu toți președinții României de după 1990 și a promovat până la funcția de șef de cabină, oferind mereu pasagerilor săi cel mai înalt nivel de customer service. Rucsandra este însoțitor de bord cu o experiență semnificativă în domeniu, dar și trainer acreditat. Consideră că aviația este despre oameni, încredere, cunoștințe, și responsabilitate, despre onestitate, pasiune, profesionalism și competență.

You may also like

5 comments

  • Bociar andreea martie 8, 2018   Reply →

    Pacat ca acest minim de 212 cm nu se respecta, uneori , la companii si se ridica acest minim la 215 cm , fara a fi anuntati si, bineinteles, cu certitudinea ca nici un candidat in momentul testului nu detine un metru la el pt. a se asigura ca cei 212 cm sunt respectati, pur si simplu “ te trezesti “ ca nu ii mai atingi.

    • Andreea Julei martie 12, 2018   Reply →
      Andreea Julei

      Buna Andreea,
      Noi personal nu stim nici un caz in care sa se fi facut o asemenea “manevra”, dar daca tu ai trecut prin aceasta experienta da-ne mai multe detalii te rugam si poate gasim impreuna un raspuns la ceea ce ti s-a intamplat. Cu totii invatam atat din experiente proprii cat si din ale celor din jur. Te pupam!

  • Olivia martie 12, 2018   Reply →

    Buna ziua.
    Felicitari in primul rand pentru ceea ce faceti!
    Spuneti mi va rog: care este varsta maxima acceptata de compania Wizz Air?
    Va multumesc.

    • Andreea Julei martie 12, 2018   Reply →
      Andreea Julei

      Buna Olivia. Nu exita o varsta maxima, ci doar una minima, dar toate companiile isi doresc angajati apti pentru munca. Daca varsta iti spune ca poti lucra in acest domeniu mergi la interviu si demonstreaza-le ce poti. Noi te sustinem! Pupici.

      • Olivia martie 13, 2018   Reply →

        Buna Andreea. Multumesc mult pentru raspuns si pentru sustinere. Sunteti o echipa minunata!!
        O zi frumoasa!

Leave a comment