“Fă ceea ce-ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nicio zi din viaţa ta!”

Ionuţ Ilisei, un băiat cu zâmbet fermecător, originar din Bacău, fost medaliat cu aur la handbal cu echipa Liceului Militar din Câmpulung Moldovenesc în cadrul competiţiei naţionale, se poate mândri la cei 22 de ani că a intrat de tânăr în domeniul aviaţiei. Până acum câteva zile a fost însoţitor de bord la Carpatair, iar acum se îmbarca pe noi zboruri, ca membru al echipajului de bord la compania aeriană Cityjet. Iată ce ne spune el din Irlanda:

Când ai luat contact cu aviaţia pentru prima dată?

Destul de târziu, prin clasa a XI-a, când începusem să mă gândesc la viitorul meu; începuseră acele întrebări existenţiale “Oare cum îmi voi câştiga existenţa?”, “Ce mi-ar plăcea să fac?” Din întâmplare, am intrat în vorbă cu un prieten şi fost coleg de liceu care mi-a spus că el a început cursul de însoţitor de bord la SSAvC după terminarea liceului. Până în acel moment nici măcar nu îndrăznisem să mă gândesc la acest domeniu, mi se părea ca fiind de neatins, dar mi-am zis “De ce nu?”. Imediat după terminarea liceului am început şi eu cursurile de însoţitor de bord la o şcoală privată din România. Am obţinut licenţa şi calificarea pe Boeing737 Classic şi NG în luna mai 2012, iar în iunie 2012 am participat la interviul de recrutare ţinut la Carpatair. Am obţinut job-ul şi o nouă lume mi s-a deschis.

poza Ionut 5 1024x768 Fă ceea ce ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nicio zi din viaţa ta!

Ce te-a determinat să devii steward şi pentru cât timp ai zburat la Carpatair?

Faptul că, iniţial, aviaţia mi se părea ca fiind ceva greu de atins – eu am considerat că obţinerea unui job ca însoţitor de bord e o mare provocare pentru mine şi nu am vrut să renunţ până nu am obţinut job-ul. Uite că anul acesta, în iunie 2014, am împlinit 2 ani de aviaţie şi aproximativ 750 de ore de zbor.

Felicitări! Ştiind că ai lucrat la o companie aeriană din România, te rog să ne spui care este atitudinea pasagerilor romani când văd un bărbat steward la bordul avionului?

Eu cred ca pasagerii romani, ca şi restul, au trecut de acest prag şi consideră acest lucru ca făcând parte din normal, dar mirarea încă le-a rămas atunci când aud o voce de femeie venind din cockpit – aici cred că mai au nevoie de ceva timp să se obișnuiască cu idea 🙂

Ce destinaţii de zbor îţi plac cel mai mult şi de ce?

Toate! Nu cred că există un oraş care să nu îmi fi plăcut, fiecare oraş având atuul lui.

Cum ţi se pare să fii mereu în contact cu atât de mulţi oameni într-o zi?

Într-un cuvânt: “challenging”. La Carpatair aveam foarte multe curse în Ucraina, Italia, Germania, Moldova şi, după un timp, începi să îi înţelegi şi înveţi să abordezi pasagerii fiecărei ţări diferit, astfel încât să rezolvi o situaţie cât mai repede şi eficient, dar în acelaşi timp să ai şi un feedback bun din partea pasagerilor.

poza Ionut 1 Fă ceea ce ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nicio zi din viaţa ta!

Care sunt şansele unui bărbat să devină însoţitor de bord?

Atât timp cât un candidat îndeplineşte nişte cerinţe minime (pe care eu le consider de bun simţ) şi îşi doreşte cu adevărat să facă jobul acesta, îi mai trebuie doar răbdare şi o personalitate frumoasă, caldă şi un zâmbet plăcut. Eu nu sunt adeptul conceptului de meserie pentru femei vs meserie pentru bărbaţi, în general. Important e ca fiecare să facă ceea ce îi place din punct de vedere profesional. Iar în ceea ce priveşte partea de aviaţie, cred că cel mai bine este să ai un echipaj mixt de însoţitori de bord.

Ce te-a determinat să renunţi la Carpatair şi să îţi depui candidatura pentru posturile oferite de firma de recrutare CAE Park Aviation?

Plecarea mea de la Carpatair a fost influenţată de faptul că îmi îndeplinisem ţelul meu iniţial din timpul cursului, de a obţine un job ca însoţitor de bord. În acest sens am urmărit toate postările de pe forumuri despre aviaţie pentru a afla în timp real de liniile aeriene care căutau însoţitori de bord. Pe lângă această, mai aveam nevoie de o nouă provocare; vroiam să evit plafonarea.

Cum a decurs interviul, trainingul şi unde vei avea baza de acum încolo?

Cei de la CAE s-au ocupat de planificarea interviului şi de a mă pune în legătură cu reprezentanţii companiei aeriene Cityjet. Interviul s-a ţinut pe Skype cu Cabin Crew Manager şi un reprezentant din departamentul Resurse Umane. A fost o discuţie de 10 minute cu acele întrebări standard specifice aviaţiei şi jobului. În urma răspunsului pozitiv primit, deşi compania Cityjet are birourile în Irlanda, am fost informat că voi zbura de pe baza London City Airport pe BAe 146-200 (British Aerospace 146 – a.k.a Avro RJ85).

Trainingul l-am început deja acum câteva săptămâni în Dublin şi este extreme de intens – în 3 zile am terminat procedurile şi echipamentele. Mi se pare a fi o diferenţă destul de mare între aviaţia din România şi cea de aici, având o parte din proceduri diferite. De exemplu, una dintre ele este că poţi zbura cu o uşă INOP (inoperative).

poza Ionut 6 Fă ceea ce ţi place cu adevărat şi nu vei mai munci nicio zi din viaţa ta!

Ce planuri ai pentru viitor, când nu vei mai munci ca însoţitor de bord?

Nu cred că va veni ziua aceea. Sunt sigur că de aici voi ieşi la pensie, dacă nu din cabina de pasageri, atunci sper să fie din cockpit! Chiar dacă uneori este dificil, un job la birou tot nu mi-aş lua.

*** Articol scris de Nicoleta Gherman

[vc_message icon_fontawesome=”fa fa-plane”]Dacă vrei să devii însoțitor de bord, atunci vino la cursul pregătitor Vreau să fiu Stewardesă. Te așteaptă 4 zile de curs intensiv în care vei exersa probele de la interviuri, vei afla tot ce trebuie să știi despre aviație, cum să răspunzi la întrebările recrutorilor și vei învăța cum să îți contruiești un CV perfect. Detalii și înscrieri aici.[/vc_message]
No Comments

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.