De ce nu oricine poate să stea la ieșirile de urgență dintr-un avion?

Prin toate articolele noastre subliniem faptu că rolul principal al unui însoțitor de bord este siguranța pasagerilor la bordul aeronavei și apoi confortul acestora pe durata călătoriei. Deşi unii au impresia că însoţitorii de bord nu ştiu decât să servească pasagerii cu mâncare și băutură, e important de știut că echipajul de cabină nu urcă în avion decât după cursuri speciale de pregătire și un training extrem de riguros.

Însoțitorul de bord este singurul care îți poate salva viața într-o situație de urgență. La training, însoțitorii de bord învață cum să se descurce în multe situații normale sau de urgență, cum să acorde primul ajutor, cum să folosească un defibrilator, cum să comunice în mod eficient cu toate tipologiile de clienți și care sunt principiile de supraviețuire pe mare sau în deșert. Este un domeniu în care pentru orice există proceduri și reglementări, care trebuie respectate cu sfințenie.

Însoțitorii de bord sunt vigilenți încă din momentul începerii boarding-ului. însoțitorii de bord sunt  atenți la bagaje, dar și la pasageri, pentru a identifica orice poate părea suspicios și ar putea pune în pericol siguranța zborului. Atunci se identifică și ABP (Able Body Passengers), adică pasagerii apți fizic care, în eventualitatea unei urgenţe, ar putea să ajute echipajul de cabină.

Zona ieșirilor de urgență din cabina pasagerilor este zona de deasupra aripilor, delimitată de rânduri de scaune ceva mai largi, cu un spațiu suplimentar pentru picioare. Este o zonă preferată de pasageri, dar nu toată lumea poate să călătorească pe aceste scaune. Pasagerii care călătoresc pe aceste locuri trebuie să îndeplinească anumite condiții și să se supună  reglementărilor și procedurilor companiei aeriene.

Condițiile pentru a putea călători pe aceste locuri sunt următoarele:

– pasagerii trebuie să aibă minim 18 ani

– să fie apți din punct de vedere fizic (fără probleme medicale)

– să fie de acord să ajute însoțitorii de bord în cazul unei situații de urgență

– să înțeleagă comenzile echipajului în caz de evacuare și instrucțiunile de deschidere a ușilor

– să poată manevra și deschide ieșirea de urgență în caz de necesitate sau de incapacitate a unui însoțitor de bord

– să fie vorbitori de limbă engleză pentru că toate comenzile primite de la echipaj sunt în limba engleză, limba internațională a aviației

Cine sunt pasagerii care NU au voie să călătorească pe aceste locuri ?

– minorii neînsoțiți

– copiii și persoanele cu vârsta până în 18 ani

– femeile gravide

– mamele care călătoresc cu infanți

– pasagerii obezi

– pasageri cu nevoi speciale (persoane cu deficiențe de auz, de văz, de vorbire, persoane cu mobilitate redusă temporară din motive de accident, persoane cu mobilitate redusă permanentă)

– pasageri care călătoresc însoțiți de animale de companie

– persoanele în vârstă

Sunt preferate pe aceste locuri persoanele apte din punct de vedere fizic, care în eventualitatea unei situații de urgență, pot interveni în salvarea vieții pasagerilor. Aceste ieșiri de salvare trebuie să nu fie obstrucționate cu nimic în timpul decolării/aterizării, dar și pe durata zborului. Nu sunt admise bagaje depozitate în dreptul ieșirilor de avarie, pentru a nu bloca această ieșire în caz de necesitate.

Dacă veți călători pe aceste locuri, va trebui să știți că spătarele scaunelor de pe aceste rânduri nu se pot rabata, pentru a nu bloca ieșirea pasagerilor pe respectiva ieșire de urgență. Acest lucru este valabil și pentru rândul de scaune aflat în fața ieșirii de urgență, pentru că în cazul unei evacuări rapide a avionului, spătarul scaunului, rabatat, va obstrucționa ieșirea respectivă și va întârzia evacuarea de urgență a pasagerilor din acea zonă.

În cazul în care printre pasageri se află personal aeronautic al altor companii aeriene sau chiar al aceleași companii, persoane cu experiență anterioară în aviație sau persoane care lucrează în serviciul militar ca pompieri, polițiști sau cadre de armată, vor avea întotdeauna prioritate la călătoria pe aceste locuri.

Însoțitorii de bord trebuie să respecte toate aceste proceduri și trebuie să se asigure la fiecare zbor că toate acestea sunt respectate, dat fiind că de implementarea acestora depinde viața pasagerilor și a întregului echipaj.

Cer senin și zboruri ușoare!

[vc_message icon_fontawesome=”fa fa-plane”]Dacă vrei să lucrezi ca însoțitor de bord, vino la cursurile Vreau să fiu Stewardesă și vei beneficia de o pregătire completă pentru interviul cu ORICE companie aeriană. Trainerii noștri te vor învăța tot ce ai de făcut pentru a trece cu succes de interviu. Iată cursurile pe care le avem programate în următoarele 2 luni:

    • 8-9 iunie: curs Vreau să fiu Stewardesă la Cluj Napoca(detalii aici)
    • 20-23 iunie 2019: cursul pregătitor Vreau să fiu Stewardesă de 4 zile, la București (detalii aici)
    • 25-27 iulie 2019: cursul English for Cabin Crew la București (detalii aici)
    • sesiuni private de pregătire, față în față sau pe Skype, dacă nu poți ajunge la cursurile noastre. (detalii aici)

[/vc_message]

No Comments

Post A Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.