Cum să faci zborul mai ușor – sfaturi de călătorie de la o stewardesă

Indiferent dacă sunteți un călător avid sau aceasta este prima dată când călătoriți cu avionul, există câteva lucruri care ar putea să vă facă zborul mai ușor. După 30 de ani zbor ca însoțitor de bord, am realizat o listă cu câteva sfaturi care vă pot transforma zborul într-o experiență cât mai plăcută:

Primul pas în obținerea unui zbor mai bun este să rezervi un loc mai bun. Nu este garantat că un scaun de la fereastră este mai confortabil decât unul de la culoar, însă există niște trucuri de călătorie pe care am să vi le împărtășesc: Când călătoriți cu o altă persoană, rezervați un loc pentru o persoană la fereastră și un loc pentru cealaltă persoană la culoar, lăsand scaunul din mijloc liber. Pasagerii vor încerca să evite scaunele de mijloc, iar dacă zborul nu este plin, s-ar putea să rămână gol acel loc Dacă cineva face rezervarea locului din mijloc și preferați să stați împreună, celălalt pasager va fi aproape întotdeauna fericit să cedeze locul de mijloc fiecăruia dintre voi.

Alegeți un loc la ferestra dacă intenționați să dormiți. Majoritatea oamenilor consideră că este mai ușor să doarmă pe scaunul de la geam; fereastra poate fi un loc pe care să vă sprijiniți capul, și nimeni nu vă va cere să vă ridicați, că să poată ieși din rând.

Alegeți să zburați dimineața. Avioanele întampină, în general, mai multe turbulențe pe măsură ce ziua trece și solul se încălzește. Luați un zbor de dimineată și pentru a câștiga timp.

Evitați să dormiți în timpul decolării sau aterizării. Presiunea aerului poate determina acea senzație inconfortabilă în urechile dumneavoastră în timpul decolării sau aterizării. Acest lucru se datorează faptului că presiunea aerului din jurul vostru se schimbă mai repede decât aerul din urechi. De obicei, acest lucru este ușor de evitat cu un căscat sau gumă de mestecat. Totuși, dacă dormiți în momentele de schimbare de presiune a aerului(decolare sau aterizare) nu puteți echilibra presiunea din urechi, ceea ce poate duce la o infecție a urechii, la deteriorarea timpanului, amețeli, sângerări nazale sau pierderea severă a auzului. Soluție: mestecați ceva în timpul acestor perioade de timp.

Dacă doriți să dormiți înainte ca echipajul de zbor să decidă să reducă luminile din cabină, o mască de ochi este o necesitate.

Căștile vă pot ajuta să evitați discuțiile dintre vecinii dumneavoastră, dar ele pot, de asemenea, să îmbunătățească modul în care veți simți gustul mâncării, potrivit unui profesor de la Universitatea din Oxford. Se pare că zgomotul motorului poate face călătorii mai puțin sensibili la gustul și mirosul hranei. De aceea blocarea zgomotului vă face gustul alimentar mai bun.

Nu plecați la drum fără o jachetă. În interiorul avioanelor temperatura este mai scăzută, chiar dacă afară sunt 40 de grade Celsius. Șosetele de compresie vă ajută să vă simțiți mult mai confortabil, prin ușurarea circulației sanguine – și chiar ajută la prevenirea trombozei venoase profunde, o stare gravă asociată cu zborurile lungi.

Nu plecați niciodată fără un încărcător portabil. Dacă plecați în călătorie cu un dispozitiv electronic tabletă, laptop, telefon) cu o baterie descărcată, s-ar putea ca această situație să vă afecteze starea pe întreg zborul. Un incărcător portabil mic, complet alimentat, vă poate ajută să aveți parte de un zbor liniștit, să priviți în voie filmele preferate sau să lucrați pe laptop și chiar să aveți baterie la telefon pentru apeluri telefonice la sosire.

De asemenea, folosiți căști atunci când vizionați filme, pentru a nu deranja pasagerii care dorm lîngă dumneavoastră. Acest lucru este valabil și pentu copii, obișnuiți-i să se uite la filme cu sonor cât mai rdus sau cu căștile puse atunci când călătoresc cu avionul. E bine să aveți o carte în bagajul de mână. Chiar dacă avioanele moderne au sisteme de divertisment la bord, acestea nu funcționează întotdeauna.

Atunci când călătoriți cu copii, nu folosiți măsuță din față dumneavoastră pe post de măsuță de schimbare a copilului, și nici nu schimbați copiii altundeva decât în toaleta special dotată cu măsuță de înfășat.
Cele mai multe toalete din avion au o masă de înfășat. Dacă nu, puteți folosi scaunul de toaletă închis că o masă improvizată. Puneți o carpă sau o pătură din motive sanitare și aruncați scutecul utilizat în mod adecvat (adică: nu în wc, pentru că se poate înfunda, ci în coșul de gunoi din toaletă!).

Păstrati-vă încălțămintea în picioare pe durata zborului, mai ales din motive de igienă și din respect pentru ceilalți pasageri.

Nu consumați prea mult alcool, pentru că va veți deshidrata foarte ușor. Încercați să beți cât mai multă apă pe toată durata zborului, pentru a menține un nivel optim de hidratare pentru corp.

Nu folosiți în exces butonul de apel pentru însoțitorii de bord. Păstrați această opțiune pentru cazuri de necesitate, pentru că toate sunetele acestor apeluri se aud și în cabina piloților și acest lucru îi poate deranja.
S-ar putea să fiți supărati sau obosiți, mai ales dacă aveți în față o călătorie lungă. Citiți cu atenție semnele din avion. Utilizați opțiunea “împingeți” pentru a deschide ușile de la toaletă în loc să trageți de scrumiera de pe ușa băii. E adevărat că fumatul este interzis la bordul avioanelor, dar incă mai există scrumiere pe ușile toaletelor multor companii aeriene. Ele sunt puse pentru ca fumătorii “necinstiți” să-și stingă tigările într-o scrumieră, mai degrabă decât în gunoiul care poate lua foc foarte ușor. Este greu să nu identificați acest obiect metalic cu o imagine a unei tigări aprinse pe o linie, dar mulți oameni o confundă cu mânerul ușii.

Nu fiți nerăbdatori după aterizare. Cu cât mai mulți oameni se grăbesc, cu atât merg mai lent lucrurile. Înainte de a va decupla centura de siguranță sau a ieși chiar din scaun, ar trebui să vă asigurați că avionul a aterizat în siguranță și se află în poziția de parcare. În acest timp, ușile nu vor fi deschise în nici un fel, deci este necesară o așteptare. Amintiți-vă că toată lumea va ieși din avion și că dacă vă grăbiti să o faceți, s-ar putea să deranjați ceilalți pasageri, un membru al echipajului de cabină sau chiar să va răniți pe dumneavoastră. Relaxați-vă, aveți un pic de răbdare și fiți recunoscători că ați reușit să ajungeți în sigurantă la destinație.
Mai presus de orice, fiți amabili cu toată lumea.

Dacă doriți să întrebați despre upgrade-uri, modificări de locuri sau orice altceva care implică agenții de sol, fiți drăguți! Serios, o mică empatie contează mult. Acești angajați din front-line se ocupă de toate aspectele zborurilor și trebuie să se ocupe de ele foarte rapid atunci când intervin schimbări în desfășurarea lor. Dacă se vor oferi să vă ajute, fiți politicoși și răbdători. Adesea acesta este drumul cel mai scurt pentru a obține ceea ce vrei!

Cer senin si cât mai multe călătorii!

Dacă îți dorești să devii însoțitor de bord, te putem ajuta să:

  • ai un CV perfect pentru interviu (detalii despre serviciul nostru de corectare și editare CV ai aici)
  • să te pregătești cât mai bine pentru interviul Emirates. Poți alege cursul de pregatire pentru interviul Emirates care va avea loc pe 18 august la Cluj si București.
  • să îți imbunătățesc nivelul de engleză pentru interviu și să exersezi probele de la recurtare în cadrul cursul English for cabin crew.
Mihai Rucsandra avatar 80x80 Cum să faci zborul mai ușor   sfaturi de călătorie de la o stewardesă

About Rucsandra Mihai

Rucsandra are experiență de 28 de ani în aviația comercială și privată. A zburat cu toți președinții României de după 1990 și a promovat până la funcția de șef de cabină, oferind mereu pasagerilor săi cel mai înalt nivel de customer service. Rucsandra este însoțitor de bord cu o experiență semnificativă în domeniu, dar și trainer acreditat. Consideră că aviația este despre oameni, încredere, cunoștințe, și responsabilitate, despre onestitate, pasiune, profesionalism și competență.

You may also like

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.