Culoarea părului? Probleme medicale? Mărire de sâni? Răspundem întrebărilor voastre!

Dacă ai nelămuriri sau orice fel de întrebări, ne poți scrie pe adresa de e-mail eu@vreausafiustewardesa.ro.


Cititor: Sunt foarte hotărâtă să fac carieră ca însoţitor de bord şi chiar am aplicat online la Qatar Airways fără niciun răspuns, din păcate. Am o problemă medicală la care nu am reuşit încă să aflu un răspuns sigur. Am o problemă severă cu auzul, pe care am corectat-o cu un aparat auditiv. Este un aparat minuscul, interorecular, nu se observă, dar aş vrea să ştiu dacă acest fapt m-ar putea împiedica să obţin slujba de însoţitor de bord. Sper să mă puteţi ajuta cu un răspuns sigur. Vă mulţumesc anticipat şi o primăvară frumoasă vă doresc!

Răspuns: Din păcate, nu vei putea lucra ca însoţitor de bord dacă ai o astfel de problemă medicală. Companiile aeriene sunt extrem de stricte legate de acest aspect și testează din punct de vedere auditiv angajații pentru a se asigura că nu au nicio problemă în acest sens.

Mia R. – Vreau să vă cer sfatul, în curând voi merge la interviul pentru o linie de aviaţie arabă, dar eu am o operaţie de mărire de sâni şi nu prea ştiu dacă să spun despre asta sau nu? Ce sfat îmi puteţi da? Voi avea un punct în minus pentru asta?

Răspuns: Nu este necesar să menţionezi acest lucru la interviu, nu reprezintă deloc un inconvenient, atâta timp cât ai un aspect fizic plăcut. Baftă la interviu!

Nicoleta D.: Aş dori tare mult să ştiu cât de importantă este culoarea părului la un Assessment Day, mai ales dacă este vorba despre o companie aeriană arabă. Eu, de exemplu, sunt vopsită roşcat, nuanţa rubin intens, credeţi că ar fi indicat să schimb culoarea părului pentru  Assessment Day? Îmi recomandaţi să aleg o nuanţă naturală?

Răspuns: Rubiniu intens este o culoare cam stridentă, iar nuața nu corespunde regulillor de grooming specifice companiilor aeriene, unde se merge pe nuanța mai naturale (fără culori electrice, roșu intens sau blond foarte platinat). Te sfătuiesc să vopsești părul într-o nuanță ușor mai naturală pentru interviu. Succes@

Ioana D.: Am şi eu o întrebare în legătură cu Assessment Day: Una din condiţii pentru a fi eligibil este să poţi ajunge la 212 cm fără pantofi, stând pe vârfuri sau cu toată talpa pe sol?

Răspuns: Recrutorii acceptă să te ridici pe vârfuri şi să ajungi cu mâna întinsă la înălțimea cerută de compania aeriană. Atenţie! 212 cm nu reprezintă o înălţime standard pe care trebuie să o atingă toți viitori însoţitori de bord. Depinde foarte mult de compania pe care o alegi, căci nu toate companiile aeriene au această regulă. De Aceasta este specificată în cerinţele anunţului de recrutare, așa că citește-l cu mare atenție!

Alexa I.: Reprezintă vârsta o problemă în procesul de recrutare?

Răspuns:  Trebuie să fiu onestă în răspunsul meu și să spun că da, vârsta ar putea reprezenta un motiv de eliminare, mai ales că unele companii specifică şi vârstă maximă pe care trebuie să o aibă candidaţii. Dacă limita superioară de vârsta nu este specificată, în cele mai multe cazuri, persoanele care depăşesc 35 de ani sunt recrutate doar dacă au experienţă de zbor sau deţin o licenţă de însoţitor de bord, mai ales la companiile arabe. În Europa, sunt companii care angajează persoane de peste 35 de ani fără probleme, chiar dacă nu dețin  experiență anterioară în acest domeniu. Aşadar, te sfătuiesc să încerci, nu ai nimic de pierdut. În general, companiile aeriene caută persoane tinere, care nu se gândesc în viitorul apropiat să îşi întemeieze o familie şi care se pot axa doar pe cariera în acest domeniu.

Pregătește-ți limba engleză pentru interviu. Vino la cursul “English for Cabin Crew”, iar timp de 3 zile vei exersa limba engleză, vorbitul în public și vocabularul specific de aviație, astfel încât să fii mult mai pregătit de interviu. Înscrieri aici.

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Culoarea părului? Probleme medicale? Mărire de sâni? Răspundem întrebărilor voastre!

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

5 comments

  • Diana mai 28, 2018   Reply →

    Salut! Ma atrage ideea de a fi însoțitor de bord, dar am un tatuaj pe încheietura mâinii stângi. Asta m-ar putea împiedica in obținerea unui job in domeniul acesta ?

    • Rucsandra Mihai mai 29, 2018   Reply →
      Rucsandra Mihai

      Bună Diana,

      Majoritatea companiilor aeriene au ca cerință obligatorie no visible tatoos. Qatar Airways nu permite deloc nici un fel de tatuaje,chiar dacă nu sunt la vedere. Singura soluție pentru a putea deveni însoțitor de bord este de a scoate acel tatuaj, dacă este posibil, sua de a opta pentru un job la o companie mai permisivă cu aceste tatuaje, cum este Norwegian.
      Succes!

    • Rucsandra Mihai iunie 4, 2018   Reply →
      Rucsandra Mihai

      Bună Diana,

      Una dintre cerințele obligatorii ale companiilor aeriene este no visible tattoos. Există companii aeriene, Qatar Airways este una dintre ele, care nu permit nici un fel de tatuaje, fie ele vizibile sau nu. Dacă îți dorești foarte mult această carieră, poți încerca să îți îndepărtezi acest tatuaj sau să optezi pentru o carieră de însoțitor de bord la o companie mai permisivă cu acest lucru, cum ar fi Norwegian.
      Mult succes!

      Rucsandra

  • Borza Alexandra iunie 11, 2018   Reply →

    Buna! Am o intrebare la care presupun ca stiu deja raspunsul, insa imi doresc de mult timp sa ajung stewardesa. Am o problema genetică si nu aud deloc cu una dintre urechi, insa cu cealalta nu am nici o problema, credeti ca as avea o sansa sau ar trebui sa renunt la acest vis?

    • Rucsandra Mihai iunie 11, 2018   Reply →
      Rucsandra Mihai

      Bună Alexandra,

      Din păcate nu poți urma o carieră în aviație având aceasta problemă de auz.Testele medicale care se dau sunt foarte stricte din acest punct de vedere,iar una dintre cerințe este să ai o stare de sănătate perfectă. Având auzul afectat, nu poti munci ca și însoțitor de bord. Dar poate găsești un job la sol, poate la aeroport sau undeva unde să ai legătură cu aviația.
      Mult succes!

      Rucsandra

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.