Cine crede-n zbor e stăpân peste zare …

Cine crede-n zbor e stăpân peste zare spunea frumos Lucian Blaga acum ceva timp. Și aceste cuvinte nu puteau veni mai aproape de mine. Lăsând la o parte eventualele capricii pe care le-ar putea pune o carieră în industria aviației – probabil îmi permit să le ignor și datorită faptului că nu m-am gândit încă serios la o totală reorganizare a țelurilor mele – pot să mă bucur de imaginea impregnată de magie a zborului și de bucuria de-a lăsa tot în urmă, de-a fugi, de-a descoperi, de-a cunoaște pe care o presupune o așa carieră.

A zbura nu a fost niciodată mai simplu, într-adevăr. Însă, după niște căutări mai amănunțite, mi-am dat seama că-i și frumos. Where will tomorrow take you?  Probabil una din întrebările cele mai deranjante și totuși provocatoare. Cei de la Emirates știu cum să pună problema alegându-și un slogan atât de bogat în simbolism. Zborul nu mai este demult un simplu mijloc de transport,  ci o adevărată experiență pentru simțurile pasagerilor și o provocare continuă pentru echipajul de zbor. De la acestea la Don’t stop looking up (Meridiana) e doar un pas pe care cele mai bune companii aeriene nu se sfiesc să-l facă înspre latura sensibilă a clienților.

După câteva investigații mai amănunțite descopăr o nouă lume pe care marile companii aeriene se preocupă să o creeze.  Acum este o plăcere să zbori cu cei de la Turkish Airlines, pentru că ei sunt Globally yours ori cu cei de la Air Berlin care se declară Your airline. Această One world (S7 Airlines) dobândește și un nume specific care ascunde dorința fiecăruia dintre noi de-a fugi de cotidian, de problemele lumii profane, de-a se refugia într-o lume mai bună. Cei de la Air Asia vin și completează natural peisajul afirmând potiziv că Now everyone can fly.

Spuneam mai sus că devine un domeniu adresat direct confortului consumatorului, companiile aeriene încercând să ofere calitate, nu numai răspunsuri unor nevoi de secol 21. În acest context se potrivesc perfect cei de la Lufthansa a căror ideologie specific nemțească se adresează tuturor cerințelor clienților din ce în ce mai selectivi. Ei își dedică energia și resursele găsirii celor mai eficiente oferte, care să răspundă întregii mase de călători. Nu intrăm în detalii de specialitate (ex. selectarea publicului-țintă specific) ci apreciem discret sloganul Nonstop you.

Există companii care pledează pentru o lume unită prin servicii de calitate și altele care se adresează direct confortului personal. Unele merg atât de departe încât ajung să inspire moduri de viață, ideologii. Ceea ce place, în final, este mesajul în sine. Scurt așa încât să ai timp să-l citești undeva pe-o pancartă în graba de zi cu zi, simplu cât să-l poți memora pentru ca mai apoi să-l și procesezi. Și, în final, după ce înțelegi metafora din spatele Don’t stop looking up  mai că-ți vine să zâmbești a bucurie, a liniște, a speranță și să ignori posibilele neajunsuri care ar putea apărea în timpul celei mai banale călătorii de afaceri ori a celei menite să te ducă în vacanța mult așteptată.

Cursurile Vreau să fiu Stewardesă te ajută să obții jobul de însoțitor de bord la orice companie aeriană. Pregătește-te alături de traineri certificați la nivel internațional, cu vastă experiență în aviație, învață totul despre meseria de însoțitor de bord, simulează probă cu probă toate etapele unui interviu și pregătește-ți un dosar de interviu perfect: CV & fotografii conform cerințelor impuse de companiile aeriene. Detalii și înscrieri aici.

No Comments

Post A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.