Andrei, însoțitor de bord Ryanair: În viață nimic nu vine fără  efort

Andrei ne-a călcat pragul în primăvara acestui an, suficient de curios să afle ce înseamnă aviația și extrem de motivat să își schimbe viața. A reușit în scurt timp să facă acest lucru, iar astăzi îl găsim printre nori, ca însoțitor de bord al companiei Ryanair, unde este angajat.

Când te-ai gândit prima oară că vrei să urmezi o carieră în aviație și ce te-a determinat să faci o astfel de alegere?

Eu personal nu mi-am dorit dintotdeauna să devin însoțitor de bord. Încă de mic am primit/preluat tot felul de mesaje de la rude, părinți, prieteni, societate, prin care ți se spunea cum să gândești, ce să gândești, de ce ai nevoie în viață pentru a fi fericit etc. Cu alte cuvinte, urmam scenariul clasic, să obțin un ,, job sigur” , să mă căsătoresc repede întrucât anii trec, să îmi cumpăr o casă în rate pe 30 de ani, să fac 1-2 copii , să plantez un copac și cumva asta trebuia să îți aducă fericirea. Am obținut un job bun, urma să mă căsătoresc și să îmi cumpăr o casă, însă în interiorul meu simțeam că ceva nu este în regulă, eu nu eram fericit și împlinit de viața pe care o aveam .

Am căutat răspunsuri și am ajuns la termenul dezvoltare personală. Asta se întâmpla acum un an, atunci am înțeles că este necesar să preiau controlul asupra vieții mele, să opresc ,,pilotul automat,, și să trăiesc viața care mă va face pe mine fericit și împlinit și nu viața pe care o voiau alții de la mine .

Și așa am ajuns să forez în interiorul meu, să descopăr ceea ce imi făcea plăcere cândva să fac și ce job aș putea să fac zilnic și să îmi facă  plăcere. Iar răspunsul a fost însoțitor de bord, întrucât îmi face plăcere să călătoresc, să fiu în prezența oamenilor, să îi ascult, să învăț de la ei.

In ce măsură crezi că experiența ta de pâna acum a contat in procesul de selecție?

Am lucrat la o fabrică din Pitești, a fost un job bun, îmi asigura un venit lunar satisfăcător, însă am spus că este timpul să fac o schimbare în viața mea. Ca experiență, pe lângă munca pe care o presupune jobul meu în cele 8 ore de lucru, sunt și Lider sindical pentru 70 de colegi, dar și Team Leader pentru 10 persoane, iar datorită acestor funcții am putut să îmi dezvolt abilități de bun comunicator, bun ascultător, am învățat să fiu diplomat, să caut soluții la diferite probleme.

Eu sunt o persoană serioasă, punctuală, integră, organizată și empatică. Cu toate acestea, consider că experiența mea nu a contat foarte mult la interviul de la Ryanair, întrucât ei oricum te instruiesc conform standardelor lor. Sunt ferm convins că atitudinea a fost cea care a contat, dar și faptul că sunt o prezență destul de agreabilă și placută.

La câte interviuri ai participat până să îți primești aripile? Ce ai învățat din fiecare experiență de interviu?

Înainte de a participa la Assessment Day la Ryanair, am mai participat la 2 interviuri de tip Open Day, pentru Qatar Airways și Wizz Air. În urma celor două interviuri am învățat faptul că este foarte important atunci când te afli în fața recrutorilor, să nu spui tot ce ai de spus precum un roboțel, este important să fii pregătit, să ai răspunsuri la anumite întrebări, însă atunci când le vei spune, trebuie să le spui într-o manieră mult mai relaxată, ca și cum ai vorbi cu un prieten.
%name Andrei, însoțitor de bord Ryanair: În viață nimic nu vine fără  efort

Ai urmat un curs pregătitor alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Cum ți s-au părut zilele petrecute alături de noi, cum ai interacționat cu trainerii și cu ceilalți membri din echipa noastră?

Înainte de a participa la vreun interviu cu o companie aeriană, am urmat cursul cu nr 100 ,, Vreau să fiu Stewardesă “ și da, pot spune cu fermitate că pe mine personal m-a ajutat foarte mult în drumul  spre o carieră printre nori  În cele 4 zile de curs am aflat foarte multe informații de care habar nu aveam, am învățat cum să mă prezint în fața recrutorilor, plecând de la atitudine, vocabular, mimică, comportament pâna la cum să folosești în avantajul tău experiența ta de pâna atunci .

Cum a decurs interviul tău cu RYANAIR, povestește-ne puțin despre probe. Care ți s-a părut cea mai grea probă?

Asseszment Day la Ryanair este unul foarte simplu. Totul a început la ora 10:30 dimineața. Am fost circa 50 de persoane, am fost invitați toți  într-o sală, am început cu testul scris de limba engleză, unde trebuia să scrii o compunere (de exemplu , ai avut un pasager care s-a urcat băut la bord, avea asupra lui o sticlă cu băutură și voia să o consume la bord, iar eu trebuia să îi scriu seniorului un raport prin care să îi explic cum am procedat, sau exemplul 2, abia te-ai angajat la noul tău job și îi scrii o scrisoare celui mai bun prieten al tău pentru a-i povesti cum este la nou tău job) Eu am avut exercițiul cu scrisoarea.

După ce am făcut scrisoarea, am mai avut câteva exerciții de gramatică, trebuia să alegem noi varianta corectă din cele date în text. Mi s-a părut destul de ușor acest exercițiu. Aici au fost circa 10 persoane eliminate.

Am fost din nou invitați in sală, recrutorul ne-a povestit cate ceva despre companie, ne-a vorbit despre salariu, bonusuri, training, unde va avea loc acesta etc. După toate acestea, am intrat rând pe rând la prezentarea personală, unde trebuia să vorbim despre noi, să ne prezentăm cât mai bine în fața recrutorului.
madalina ciurea 4 wizz air Andrei, însoțitor de bord Ryanair: În viață nimic nu vine fără  efort

De ce crezi că recrutorii te-au ales tocmai pe tine? Ce crezi că a contat cel mai mult la interviu?

Eu personal cred că am fost ales întrucât am avut o atitudine foarte deschisă, am zâmbit, m-am pus într-o lumină foarte bună, așa cum am fost instruiți la curs și a fost totul foarte bine. În timp ce mă ridicam de pe scaun am simțit in interiorul meu că am fost acceptat, nu a mai fost nevoie de confirmare.

Ce sfat ai oferi unui candidat, având în vedere experiența ta de la interviuri?

Ca sfat pentru cei care doresc să urmeze o carieră în aviație, aș putea să spun doar atat: în viață nimic nu vine fără  efort susținut, fără devotament și fără muncă foarte multă. Niciodată nu renunțați la ceea ce vă doriți voi cu adevarat și nu vă lăsați demoralizați dacă nu reușiți de la primul interviu, totul se întâmplă spre binele vostru și veți vedea asta ulterior. Voința trebuie să fie întotdeauna pe măsura dorinței voastre .

Ai vreo amintire frumoasă sau lecție importantă cu care ai rămas în urma cursurilor Vreau să fiu Stewardesă?

Odată cu trecerea anilor, sunt ferm convins că voi uita foarte multe informații pe care le-am învățat la curs, însă niciodată nu voi uita cum m-am simțit în timpul cursului. Deși ne cunoșteam de doar câteva zile, am simțit că fac parte dintr-o familie, că sunt acceptat și apreciat.

Dacă îți dorești să devii însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici. 

Mihai Rucsandra avatar 80x80 Andrei, însoțitor de bord Ryanair: În viață nimic nu vine fără  efort

About Rucsandra Mihai

Rucsandra are experiență de 28 de ani în aviația comercială și privată. A zburat cu toți președinții României de după 1990 și a promovat până la funcția de șef de cabină, oferind mereu pasagerilor săi cel mai înalt nivel de customer service. Rucsandra este însoțitor de bord cu o experiență semnificativă în domeniu, dar și trainer acreditat. Consideră că aviația este despre oameni, încredere, cunoștințe, și responsabilitate, despre onestitate, pasiune, profesionalism și competență.

You may also like

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.