5 greșeli frecvente întâlnite în aplicațiile viitorilor însoțitori de bord

Pentru că zilnic primim zeci de CV-uri, fotografii și scrisori de intenție ale viitorilor însoțitori de bord, am facut o listă cu greșelile pe care le întâlnim frecvent și (sper!) ca niciuna dintre acește greșeli să nu se regăsească în aplicația trimisă de voi către o companie aeriană. E foarte important ca tot ceea trimiteți unei companii aeriene, fie documente sau fotografii, să fie în concordanță cu cerințele lor, să aibă un aspect îngrijit și să fie realizate impecabil.

1. E-mailuri cu documentele voastre trimise către destinatari care nu au nicio legătură cu recrutarea.

În fiecare articol ce anunţă recrutarea de însoţitori de bord specificăm modul în care se poate aplica; dacă trebuie să completezi un formular on-line, menţionăm linkul, dacă trebuie să îţi trimiţi documentele la o anumită adresa de e-mail, specificăm adresa. Dacă e o recrutare de tip Open Day, știi că nu e necesar să aplici online, însă trebuie să îți pregătești un dosar bine pus la punct cu toate documentele de care ai nevoie la interviu. Și e important să te asiguri că ai toate documentele în avans, ca să nu fii pus în situații limită chiar cu o zi înainte de recrutare. E important să citești cu atenție unde anume trebuie să aplici sau să trimiți documentele cerute, ca să îndeplinești toți pașii în mod corect. Atenția la detalii este una din cele mai importante calități ale unui însoțitor de bord. Așa că citește de 2 ori toate informațiile din anunțul de angajare.

2. Adrese de e-mail ciudate

O adresă de e-mail de tipul prenume.nume@…. este de preferat în locul adreselor de tipul yubytzykta@ , dulsheeefok@, free4lov@. Ce companie (și nu mă refer doar la aviaţie) credeţi că şi-ar lăsa clienţii pe mâna unor persoane care folosesc în scop oficial aceste adrese?

Tot în această categorie aş introduce şi numele cu care apare e-mailul vostru în casuța destinatarului. Mizaţi pe formula Prenume Nume, și nu pe combinaţii de tipul ROBOCOP, Hello Kitty etc. Mă gândesc de 3 ori înainte să deschid un mail de la BOOP-BUP-BOOF sau Scufitza Roshie primit pe eu@vreausafiustewardesa.ro. Cine e BOOP-BUP-BOOF și de ce ar vrea Scufitza Roshie să fie stewardesă?

3. Email scris în limba romană

Cei care se ocupă de recrutare sunt, de cele mai multe ori, străini. De fiecare dată când vă trimiteţi cv-ul pe e-mail către o companie aeriană compuneţi un text în limba engleză. Această regulă se aplică inclusiv în cazul Wizz Air. Acest lucru este clar specificat de companie, iar regulile Wizz Air au fost publicate şi de noi.

4. Fotografii necorespunzătoare ce însoţesc CV-ul

Prin necorespunzător înţeleg selfie-uri, fotografii făcute în faţa blocului, la mare, la munte, pe canapea. Fotografii în rochii de seară, de plajă, de club. Decupaje din poze de grup. Și lista poate continua. Știu, vi se poate părea hilar, însă am întâlnit multe cazuri de acest tip. Un prieten îmi spunea acum ceva timp că a primit un CV pentru postul de secretară în care persoana care aplica avea o fotografie în rochie de mireasă. Credeţi că s-a mai uitat pe cv? Despre cum se realizează fotografiile am scris pe larg aici.

În acest caz fotografii profesionale înseamnă să ai un fundal de o singură culoare în spate, de preferat alb sau albastru, şi să porți o ţinută business (sacou, cămaşa, fusta – femei / pantalon – bărbaţi, pantofi pentru costum).

5. CV nepotrivit

Aida Chivu povesteşte la Cursul pregătitor pentru interviul la o companie aeriană câteva ore bune despre cum să îţi faci cv-ul perfect. Las profesioniştii să vorbească despre acest lucru, eu doar vreau să vă atrag atenţia asupra unor reguli de bun-simţ: CV-ul trebuie compus în limba engleză (din aceleaşi motive ca la punctul 4). Ai grijă să fie concis, relevant și să nu depășească 1-maxim 2 pagini. Important: să fie scris și tradus corect în limba engleză şi bine încadrat în pagină. Iar dacă vrei să ne ocupăm noi să ai un CV perfect cu care să aplici la o companie aeriană, poți apela la serviciul nostru de corectare și editare CV (detalii aici).

Dacă îți dorești să fii însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici 

Nicoleta Gherman avatar 80x80 5 greșeli frecvente întâlnite în aplicațiile viitorilor însoțitori de bord

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

Leave a comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.