Ce faci când ai un pasager violent la bord – tehnica de restrain

Majoritatea companiilor din industria aviatică își pregătesc angajații într-o manieră proprie, după cursuri specifice bine organizate, motivul fiind antrenarea acestora în eventualele situații ce vor interveni la bordul unui avion. Tehnica de restrain este una dintre ele și trebie să vă mărturisesc faptul că nu este deloc simplu să o pui în aplicare dacă nu cunoști îndeajuns de bine toți pașii necesari. Această procedură necesită 4 persoane, dar în cazuri extreme se poate realiza și cu ajutorul a doar 2 persoane, atât timp cât persoana ”vizată” se încadrează în standardele unui corp normal. Prin acest lucru ma refer la a nu fi o persoană supraponderală, foarte înaltă sau cu anumite probleme de sănătate.

Revenind la procedura în sine, aceasta este pusă în aplicare în cazul în care un pasager ajunge să depășească orice limită a bunului simț, devine violent sau nu mai poate fi controlat prin alte mijloace. Trebuie precizat însă faptul că și într-un asemenea caz de urgență, înainte de a trece la fapte, pasagerului îi este comunicat un ultimatum verbal care sună în felul umător: “În numele căpitanului, declarăm faptul că afișați un comportament inacceptabil la bordul acestui avion, iar în cazul în care acesta nu va înceta, vor fi nevoiți să luăm măsurile necesare”. Această frază este rostită de către un însoțitor de bord care știe toate cuvintele pe de rost în ordinea cerută și are destulă încredere pentru a duce până la capăt misiunea ultimei informări, după care pasagerul este monitorizat, iar în cazul în care comportamentul să deviază din nou sau poate ascaladează către ceva mai grav, se pune în aplicare tehnica de restrain.

Această procedură este de fapt imobilizarea pasagerului până la momentul aterizării, în cazul în care nu intervin probleme medicale. Astfel, după un plan discutat dincolo de ochii pasagerilor, doi însoțitori de bord vor veni din spatele pasagerului iar unul din față pentru a-i distrage atenția. În timp ce persoana din față îl ține ocupat, cei din spate se vor deplasa în același timp, vor lovi ambele picioare deasupra gambei, în spatele genunchilor, moment în care pasagerul va cădea în genunchi. Folosindu-se de coate, cei doi din spate vor apăsa partea mușchiului din spatele umerilor pentru a forța mâinile să se îndoaie după care vor fi securizate cu ajutorul unor cătușe. Pasagerul este așezat apoi pe scaun, iar o altă persoană din echipaj îi va lega picioarele folosindu-se de forța genunchiului drept pentru a face față eventualelor crize de furie din partea acestuia. O a patra persoană îl va supraveghea permanent până în momentul aterizării și va comunica superiorilor starea de sănătate și evoluția comportamentului.

Fiecare avion este dotat cu un kit de restrain aflat sub scaunul Purser-ului (managerului), utilizarea fiind permisă doar cu acordul acestuia, după un plan stabilit anterior și doar după ce pasagerul a primit avertismentul pentru ca ulterior compania să nu întâmpine greutăți în cazul în care va exista un proces.

Personal, am fost aproape de a lua parte la un astfel de scenariu în timpul unui zbor, dar am avut norocul ca pasagerul să se liniștească singur după ce a fost mutat din locul care îi cauzase atâta disconfort. În orice caz, toate aceste detalii se învață pe durata traningului unde există un modul special de safety și security, iar aplicarea pașilor învățați va deveni cu siguranță mai ușoară dacă se lucrează în echipă și fiecare știe foarte bine ce are de făcut.

Vă pup cu drag!
Andreea

Pregătește-te să devii însoțitor de bord în cadrul cursurilor intensive marca Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm lunar cursuri pregătitoare pentru interviurile cu mari companii aeriene în cadrul cărora vei învăța tot ce ai nevoie să știi despre aviație, vei exersa probele de la interviuri, îți vei îmbunătăți limba engleza și tehnicile de vorbire în public, vei învăța cum să oferi cele mai creative răspunsuri în fața recrutorilor și cum să treci peste emoții. La finalul cursului vei pleca acasă cu un CV perfect și cu fotografii profesionale. Înscrieri și detalii aici.

Andreea Julei avatar 80x80 Ce faci când ai un pasager violent la bord   tehnica de restrain

About Andreea Julei

Andreea Julei, fostă stewardesă Emirates, iubește aviația și crede că zborul este cel mai frumos lucru care li se poate întâmpla oamenilor. Pasionată de scris, Andreea împărtășește prin intermediul articolele scrise pe site din experiența ei de însoțitor de bord. Citește-i articolele și vei afla mai multe despre cum este să lucrezi pentru o mare companie aeriană arabă, cum e viața în Orient și ce pași poți urma ca să ajungi să lucrezi printre nori.

You may also like

Leave a comment