Sunt necesare studiile în domeniul aviației ca să mă angajez ca însoțitor de bord?

Prima întrebare a persoanelor care descoperă meseria de însoțitor de bord se referă la studiile necesare și costurile pe care le presupune obținerea unui loc de muncă în acest domeniu.

Florin A., un cititor Vreau să fiu stewardesă, ne-a scris zilele trecute și ne-a întrebat:

  • Este nevoie să ai studii în domeniul aviației ca să te angajezi ca însoțitor de bord?
  • Cursurile care trebuiesc urmate în acest domeniu se fac înainte de angajare?
  • Cine suportă costurile?

Răspunsul la aceste 3 întrebări este unul singur: Depinde de compania la care (vrei să) te angajezi.

Acum să și explicăm acest lucru. Companiile care angajează însoțitori de bord urmează, în general, unul dintre următoarele tipare:

 

1. Companii care asigură școlarizarea (trainingul), cazarea și contractul de muncă persoanelor care trec de interviul de angajare.

Dacă treci cu succes interviul de angajare cu o companie din această categorie, aceasta oferă cele mai multe benefecii angajaților săi. Așadar, nu trebuie să fi urmat o școală de aviație ca să te angajezi la o astfel de companie, iar cursurile ți le asigură gratuit compania după ce treci de interviul de angajare.

Exemplu de companii care fac parte din acest tipar: Etihad Airways, Qatar Airways, Emirates.

Important:

  • Cele mai multe recrutări care au loc în România sunt organizate de companiile din această categorie.
  • Scolile de aviație nu reprezintă un plus pentru aceste companii.
  • Interviul cu aceste companii este destul de dificil, de multe ori dureaza 2 zile, asa că trebuie să fii foarte bine pregătit.

 

2. Companii care asigură trainingul candidaților care trec de interviul de angajare și contractul de muncă persoanelor care trec de interviul de angajare.

Candidații care se prezintă la un interviu de angajare cu o companie din această categorie, și îl trec cu succes, au asigurat trainingul și locul de muncă. Nici în acest caz nu trebuie să fi urmat o școală de aviație, iar cursurile iti sunt oferite gratuit de companie.

Exemplu de companii care fac parte din acest tipar: Wizz Air

Important: (*în cazul Wizz Air)

  • Wizz Air recrutează frecvent în România și Europa.
  • Scolile de aviație nu reprezintă un plus pentru aceste companii.
  • Interviul este destul de dificil, de multe ori dureaza 2 zile, asa că trebuie să fii foarte bine pregătit.

 

3. Companii care cer candidaților să urmeze cursurile unei anumite școli de aviație după momentul în care aceștia trec cu succes de interviu, apoi compania asigură un contract de muncă.

În acest caz, candidatul se prezintă la interviul de angajare susținut de compania ce respectă acest tipar. În momentul în care treci de interviul de angajare ești direcționat către o anumită școală de aviație. După ce ai terminat cursurile școlii de aviație indicate, ești repartizat către baza la care vei lucra.

Exemplu de companii care fac parte din acest tipar: Ryanair

Important:

  • Urmezi cursurile unei scoli de aviație doar în momentul în care treci de interviu.
  • Costurile școlarizării sunt suportate de cursant. După ce ai terminat o astfel de școală, ai asigurat locul de muncă.

 

4. Companii care cer candidaților să dețină licența de însoțitor de bord în momentul în care aceștia se prezintă la interviul de angajare.

În acest caz, fiecare candidat trebuie să urmeze o școală de aviație și să obțină licența de însoțitor de bord, apoi să își caute un loc de muncă la companiile care recunosc licență obținută. O astfel de licență obținută la o școală de aviație din România sau Europa este recunoscută doar de o parte dintre companiile europene și nu este recunoscută de nicio companie din Orientul Mijlociu

Exemplu de companii care fac parte din acest tipar: Tarom, Blue Air, Carpatair …

Important:

  • Costurile școlarizării sunt suportate de persoana care își dorește să devină însoțitor de bord și urmează o școală de aviație.
  • Faptul că ai terminat o astfel de școală nu îți asigură un loc de muncă.
  • Companiile din acest tipar fac angajări foarte rar.

 

După cum era de așteptat, companiile cele mai căutate de persoanele care își doresc să lucreze că însoțitor de bord sunt cele din categoriile 1, 2 și 3, iar numărul persoanelor care participă la un interviu de angajare crește proporțional cu beneficiile oferite de compania angajatoare.

Pregătește-te să devii însoțitor de bord în cadrul cursului Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în cadrul cărora vei învăța tot ce ai nevoie să știi despre aviație, vei exersa probele de la interviuri, îți vei îmbunătăți limba engleza și tehnicile de vorbire în public, vei învăța cum să oferi cele mai creative răspunsuri în fața recrutorilor și cum să treci peste emoții. La finalul celor 4 zile de curs vei pleca acasă cu un CV perfect și cu fotografii profesionale

Georgiana Ene avatar 80x80 Sunt necesare studiile în domeniul aviației ca să mă angajez ca însoțitor de bord?

About Georgiana Ene

Georgiana este co-fondator al proiectului Vreau să fiu Stewardesă, coordonează organizarea cursurilor și evenimentelor și are în grijă imaginea și buna funcționare a site-ului. Are o experiență de peste 10 ani în jurnalism, marketing și comunicare.

You may also like

2 comments

  • Georgiana martie 16, 2015   Reply →

    Ce studii trebuie, pentru a aplica pentru aceasta meserie?
    Imod special trebuie si BACALAUREATUL?

  • Simona martie 19, 2015   Reply →

    Nu ați scris nimic în acest articol despre compania Oman Air. Nu aveți formații și despre aceasta ?
    Mulțumesc.

Leave a comment