Stewardesă pe un private jet. Povestea Verei: un strop de noroc și multă pasiune

După ce a avut diverse joburi în cele mai variate domenii în perioada cât urma cursurile facultății de drept din cadrul Universității Dimitrie Cantemir, Vera Roșcovaru nu s-a mulțumit doar cu o diplomă de licență în drept, ci s-a orientat chiar înspre Institutul Național de Magistratură. Cu toate acestea, primul ei zbor din viață a decis cariera ei ulterioară în domeniul aviației.

Când ai zburat prima dată, a fost în calitate de pasager sau de stewardesă?

La terminarea facultății mi-am făcut cadou o excursie la Madrid și totul s-a schimbat în aria țintelor mele profesionale. Fiind prima data când pășeam într-un avion și când vedeam un echipaj de cabină, până la aterizarea pe aeroportul din Madrid am luat decizia de a fi însoțitor de bord. Nu mi-am dorit de mică acest lucru, ba chiar era pentru prima data când vedeam o parte din această frumoasă industrie aeronautică. Vacanța nu a mai fost vacanță, iar zilele nu au mai fost liniștite până când nu m-am întors în România. Așa că într-o lună de zile eram deja înscrisă pentru admiterea la Școală Superioară de Aviație Civilă din București și la scurt timp am început cursurile. Mi-am luat licența de zbor pe Boeing 737, am făcut cele 20 de ore de zbor cu compania Blue Air, simulatorul la Sofia și am trecut toate examinările cu brio.

Cum te-ai simțit când ai participat la primul interviu susținut în aviație, ce probe ai trebuit să parcurgi?

Deși eram angajată că Asistent Manager la companie de foraj petrol și gaze, mi-am anunțat în ordinea ierarhiei șefii că intenționez să demisionez pentru funcția de însoțitor de bord la Blue Air, însă aceștia mi-au propus să zbor pe avionul privat al companiei pentru care lucrăm. În cazul meu pot spune că 90% a fost noroc pentru că am ocupat funcția de VIP private jet flight attendant la cei 26 de ani fără nicio experiență în aviația privată. Și astfel, pot spune că 90% postul aceasta m-a ales pe mine și eu l-am ales în proporție de 10%. Cu toate acestea, am trecut bineînțeles și printr-o serie de teste de proceduri, echipamente, medicină aeronautică.

stewardesa aviatia privata Stewardesă pe un private jet. Povestea Verei: un strop de noroc și multă pasiune

Ce fel de training ai urmat pentru a deveni VIP cabin crew, unde și cât a durat?

Am urmat cursuri de specializare în domeniul Customer service, un curs pentru tipul de avion pe care zburam –Cessna Citation Soveereign 680–  la Anvers, Belgia și atât eu, cât și piloții am avut un instructor fost Comandant pe Air Force One timp de 6 luni. Primul meu zbor pe acest avion privat a fost un mix de emoție, bucurie nemărginita, teamă și o mare provocare.

Poți urma un curs de customer service special dedicat persoanelor care vor să lucreze în aviația privată. Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette este un curs de formare profesională și orientare în cariera de  VIP / Corporate Flight Attendant organizat de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Detalii despre acest curs aici.

Pentru câți ani ai lucrat la compania privată și unde aveați baza?

Am lucrat 2 ani pentru Flying Group Luxemburg și aveam baza în București, orașul meu natal.

Care e atmosfera la o companie private jet, comparând cu cea știi de la colegii tăi din domeniu, care lucrează la o linie comercială?

Atmosfera la o companie private jet este unică, solicitantă, dar incredibil de avantajoasă, rolul unui însoțitor de bord este complet autonom, responsabilitățile sunt puțin diferite, aici punându-se foarte mare accent pe serviciul de la bord, prezentare, personalizare a produselor oferite, creativitate și foarte mare atenție la detalii.

Având aproape aceiași pasageri, aceștia ne făceau să ne simțim adesea ca făcând parte din familia lor, invitau întreg echipajul la masă în destinațiile pe care le aveam, participam la sărbătorirea zilelor de naștere ale acestora. Cu ocazia sărbătorilor de Crăciun sau Paști îi așteptăm cu un Coș plin de bunătăți la scară avionului și mici cadouri pentru toți pasagerii. Am fost norocoasă și am muncit mult ca să-mi păstrez acest noroc.

stewardesa private jet Stewardesă pe un private jet. Povestea Verei: un strop de noroc și multă pasiune

Care erau atribuțiile tale pe zborurile private și ce fel de zboruri efectuați?

€Îndatoririle unui însoțitor de bord sunt asemănătoare cu cele de pe liniile comerciale, însă, fiind singurul însoțitor de bord din aeronavă, trebuia să aprovizionăm aeronava, să întocmim meniurile și liste cu preferințele pasagerilor, să facem diferite cumpărături pentru pasagerii din orașele unde aterizăm, comandăm cateringul. La bordul unor astfel de avioane echipa de curățenie nu avea voie, așadar responsabilitatea curățeniei revenea tot însoțitorilor de bord.

Având cam aceiași oaspeți, era minunat pentru noi, stewardesele, deoarece ajungeai să le cunoști preferințele culinare, știam dacă este momentul să-i oferi un pahar cu apă și treptat am ajuns să ne înțelegem cu ei din priviri ceea ce este extraordinar. În aviația privată trebuie să știi când să te faci văzută și când să te faci nevăzută. Am avut marea onoare de a avea ca oaspeți președinții unor state, ambasadori și oameni de afaceri din diferite colțuri ale lumii, toți oameni cu un caracter excepțional. Am trăit experiențe memorabile și am câștigat foarte multe amintiri, cât pentru o viață întreagă. Responsabilitatea pe care eu și întreg echipajul am avut-o față de acești oameni minunați a fost de a le oferi siguranță și confort de 5*, servire de 5* și mai ales discreție de 5*.

Crezi că este un echipaj VIP mai bine plătit decât cel de la orice altă companie aeriană?

Satisfacțiile unui echipaj de bord VIP sunt și ele pe măsura devotamentului, a responsabilităților și serviciilor oferite, astfel încât am avut bucuria de a vedea cele mai frumoase orașe din lume, de a fi cazați în hoteluri de 5* cu șofer și mașină pus la dispoziția echipajului în zilele când eram în alt oraș altul decât home base. Satisfacția financiară este și aceasta un aspect foarte important, fiind de 4 ori mai mare decât la companiile de linie (în cazul meu). Cea mai mare satisfacție dintre toate este faptul că am întâlnit oameni cărora le port un mare respect și admirație, iar cu unii chiar am legat prietenii foarte frumoase care s-au dovedit trainice în timp.

vera roscovaru Stewardesă pe un private jet. Povestea Verei: un strop de noroc și multă pasiune

A fi VIP flight attendant este o meserie doar pentru femei?

Consider că această meserie de VIP flight attendant se potrivește nu numai femeilor, ci și bărbaților care își doresc o carieră în această lume luxoasă și plină de satisfacții, aviația. Va pot spune din experiență acest lucru pentru că deseori mă întâlneam cu un coleg care este însoțitor de bord pe un private jet cu care împărțeam terminalul privat și căruia mereu îi spuneam în glumă că avionul nu era parcat unde trebuie pentru că lungimea covorului roșu nu ajunge până la poartă de îmbarcare!!! 😉 Știu despre el că înainte a lucrat ca și ospătar la bordul unei nave de croazieră. După ce a intrat în aviație, pasagerii îl cereau expres ca însoțitor de bord pe zborurile lor, alături de încă alte 2 fete, datorită faptului că avea o delicatețe și atitudine în servire foarte apreciată de pasageri.

Ce planuri ai de viitor?

Nu îmi fac planuri de viitor, întotdeauna m-am bazat pe intuiție, pe primul gând al dimineții și am acționat așa cum mi-a dictat Eul. Sigur că îmi doresc să continui cariera în aviație și în aceelași timp să am și viață personală alături de oamenii dragi. Experiența mea a fost minunată și îndrăznesc să spun un pic neobișnuită pentru aviație. Oricând ți se pot întâmplă și excepții, important este să ți le dorești și să te aștepți că vor veni.

Dacă vrei să îți mărești șansele să fii recrutat ca însoțitor de bord, îți recomandăm să te pregătești alături de un trainer cu 10 ani experiență în aviație și un recrutor însoțitori de bord. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici.  

Nicoleta Gherman avatar 80x80 Stewardesă pe un private jet. Povestea Verei: un strop de noroc și multă pasiune

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

Leave a comment