Sportul – o componentă foarte importantă în viața unui însoțitor de bord

Jobul de însoțitor de bord este unul care te solicită mereu și care pune o presiune semnificativă asupra corpului tău. E foarte important să te menții sănătos în această meserie solicitantă și să îți pregătești corpul să facă fața unui efort pe măsură. Atunci când lucrezi ca însoțitor de bord la fiecare zbor te vei confrunta cu ridicarea de greutăți, fie că vorbim de containere sau de carturile cu mâncare și băuturi (foarte grele, de altfel) pe care trebuie să le împingi în timpul serviciului la bord. Corpul tău trebuie să fie pregătit să facă fața acestor îndatoriri, iar sportul are un rol foarte important în această ecuație. Un corp care face sport e un corp sănătos, iar dacă mușchii tăi sunt antrenați, cu siguranță că ridicarea de greutăți nu va mai fi atât de dificilă, iar presiunea pe care o pui asupra coloanei va fi diminuată.

Una din colegele noastre este și antrenor de fitness în afara orelor petrecute alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă și a pus pe hârtie o listă de sfaturi foarte importante când vine vorba de spor. Te invităm să citești sfaturile Cristinei și să le aplici de fiecare datâ când mergi la sală sau când faci acasă exerciții.

Fie că vorbim despre ore de tonifiere (Abbs&Butt, Arms&Legs, Functional, Circuit, Pilates) sau coregrafie (HI-LO, Step Choreo, Kangoo Jumps), sunt câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere, ca și participant, pentru a avea rezultatele dorite!

 

  1. Respiră!

Îți poti controla în mod conștient ambele faze ale respirației:
– În timpul orelor de tonifiere: inspiră atunci când te pregătești pentru efectuarea/repetarea exercițiului, expiră în timpul executării exercițiului, când mușchii se contractă, efortul fiind maxim.
– În timpul orelor de coregrafie: respiră pe ritm (1- inspiri, 2- expiri, 3- inspiri, 4- expiri etc.) pentru a-ți oxigena creierul și a te putea concentra mai bine la ceea ce trebuie să faci!

În plus, grăsimea arsă se elimină prin expirație, nu prin transpirație. Da, pare surprinzător! Arderea caloriilor înseamnă: energie + apă și dioxid de carbon. Știm cu toții că apa se stochează în celulă, iar dioxidul de carbon se elimină pe gură. Transpirația înseamnă termoreglare: atunci când se produce căldura (energia de care avem nevoie în procesul de ardere a caloriilor) în organism, corpul trebuie să se răcească! Așadar, transpirăm ca să ne termoreglăm, expirăm ca să eliminăm grăsimile.xx MG 3228mod 1024x992 Sportul   o componentă foarte importantă în viața unui însoțitor de bord

  1. Execută exercițiile corect!

Executarea corectă a exercițiilor ajută în primul rând la prevenirea accidentelor și la reglarea posturii. Baza tuturor exercițiilor în aerobic sau în fitness este formată din cele 7 mișcări ale bebelușilor. Ți-am dat de gândit? Indiferent cât de complicate ți se par, acestea sunt variații ale unor mișcări pe care creierul tău le percepe de când te-ai născut și pe care le faci zi de zi, involuntar! De aceea, executarea corectă te va ajuta și în timpul orelor (pentru că vei contracta mușchii care trebuie, vei produce energie, și dacă vei și respira corespunzător, arderea grăsimilor e garantată!), dar și în menținerea unei posturi corecte!

 

  1. Urmează-ți corpul!

Dacă luăm ca exemplu orele de coregrafie, inerția este foarte importantă. Este nevoie de puțin mai multă coordonare și concentrare, însă corpul tău știe că dreapta e dreapta și stânga e stânga, nu trebuie să te oprești din efectuarea exercițiului respectiv! Creierul are memoria mișcării, așa că dacă ai mai fost la clase de coregrafie, concentrarea excesivă nu te va ajuta. Iar dacă nu ai mai fost, cu siguranță nu îți va ieși din prima, dar după 4-5 antrenamente, vei vedea rezultatele! Bazează-te pe corpul tău, știe ce face!

Dacă luăm ca exemplu orele de tonifiere este aceeași situație: dacă efectuezi greșit o planșă, dupa 20 secunde, te va durea spatele sau umerii, iar dacă după 20 de genuflexiuni incorecte (cu genunchii în față) pe care oricum le faci mult mai repede decât ar trebui, te dor gambele sau vârfurile picioarelor, trebuie să corectezi poziția. Corpul îți transmite mesaje chiar și atunci când faci ceva greșit, trebuie doar să îl asculți!

 

  1. Distrează-te!

Știm cu toții ca mersul la sală de 4 ori pe saptămână la același tip de ore devine plictisitor în timp. Deși zona de confort ne oferă o oarecare siguranță, după o perioadă de timp pierdem din entuziasm. Dacă practici în general ore de grup fitness sau te duci mai degrabă la sala de forță, de ce nu încerci săptămâna viitoare o oră de coregrafie – cine știe, poate chiar o să descoperi că efectuarea exercițiilor pe muzică te motivează mai mult, că iți place să dansezi, sau pur și simplu o să te distrezi! Dacă participi în general la ore de coregrafie, încearcă tonifierea! O să simți a doua zi și vei fi nevoit/ă să mai participi pentru a scăpa de febra musculară!

Concluzia: Dă-ți interesul, depune de fiecare dată mai mult efort decât data trecută, fii consecvent/ă, iar efectele pozitive asupra fizicului și psihicului nu vor întârzia să apară! Enjoy it!

Cu drag,

Cristina, VibeOn Fitness Club

Cristina Chelba avatar 80x80 Sportul   o componentă foarte importantă în viața unui însoțitor de bord

About Cristina Chelba

Orice echipă are nevoie de un creier organizat pentru a funcționa perfect din punct de vedere logistic. Iar Cristina face o treabă grozavă în acest sens. Mereu cu zâmbetul pe buze și plină de energie, Cristina s-a alăturat echipei Vreau să fiu Stewardesă în 2015.

You may also like

Leave a comment