Rynair își va pregăti însoțitorii de bord și la București

Viitorii însoțitori de bord Ryanair vor putea urma trainingul de obținere a licenței de zbor și la București începând cu luna ianuarie 2015, conform informațiilor furnizate de Crewlink, la solicitarea editorilor Vreau să fiu Stewardesă.

Crewlink este compania care se ocupa de selecția, trainingul și angajarea de însoțitori de bord pentru Ryanair.

Până în prezent, dacă erai recrutat ca însoțitor de bord pentru compania Ryanair, urmai trainingul de obținere a licenței de zbor la Hahn Training Centre (lângă aeroportul din Frankfurt) sau la altă Scoală de Aviație Crewlink din Europa (am avut și cursanți care au urmat trainingul la Salonic).

Dat fiind că în ultima perioada Crewlink a recrutat tot mai mulți români pentru funcția de însoțitori de bord Ryanair, compania a decis sa organizeze trainingul și la București.

Potrivit informațiilor pe care reprezentanții Crewlink ni le-au furnizat, primul training va începe pe 27 ianuarie. De asemenea, pe lângă recrutarea care va avea loc pe 9 decembrie la București, compania mai preconizează înca minim 3 recrutări în luna ianuarie.

Costurile trainingului (confirmate de reprezentanții Crewlink):

Taxa de înregistrare: 300 € – Această taxa trebuie plătită pentru a confirma locul la curs.

Pentru taxa de curs ai de ales între 2 variante:

  • Plata în avans: 2049 euro total. Aceste taxe trebuie plătite înainte să înceapă trainingul.

SAU

  • Plata în rate: 2,649 € total. Ratele se plătesc din a doua lună de zbor. Rata lunară este de 300 € și este retrasă din salariul pe lunile 2, 3, 4, 5, 7, 8 și 9. In cea de-a șasea lună se va retrage suma de 549 €.

Important: Dacă ai optat pentru plata în avans a trainingului și nu treci examenele, costul trainingului se returnează. 

Compania aeriană de origine irlandeză Ryanair, ce se promovează ca fiind “ultra-low-cost carrier”, a organizat frecvent evenimente de recrutare însoțitori de bord în România, în ultimul an.

Ryanair operează peste 1600 de zboruri zilnic, în toată Europa, zboruri ce conectează 186 de destinații din 30 de țări și pentru care operează o flotă de 300 de avioane Boeing 700 – 800.

Condiții de angajare ca însoțitor de bord la Ryanair

  • Experiență în customer service și/sau vânzări ryanair cabin crew Rynair își va pregăti însoțitorii de bord și la București
  • Fluență în exprimarea scrisa și orală în limba engleză
  • Persoană prietenoasă, deschisă și cu personalitate placută
  • Fără cazier, disponibil pentru a lucra imediat
  • In forma fizică bună, clinic sănătos
  • Deținător pașaport european
  • Inălțime între 157 și 188 cm
  • Minim 18 ani
  • Apt pentru înot

Un profil complet al companiei aeriene Ryanair și detaliile specifice despre training, costuri, beneficii, contract puteți găsi aici.

Dacă vrei să îți crești șansele de a fi angajat ca însoțitor de bord,  o stewardesă cu o experiență de 10 ani in aviatie si un specialist HR te pregătesc în perioada 27-30 noiembrie pentru interviul de angajare. Te asteaptă 4 zile de curs intensiv, exersarea probelor de la interviu, simularea interviului final, CV perfect, fotografii profesionale, workshop limba engleză. Detalii și înscrieri aici.  
Anca Dumitrescu avatar 80x80 Rynair își va pregăti însoțitorii de bord și la București

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

8 comments

  • Marian S. februarie 1, 2015   Reply →

    Ciudat , extrem de ciudat, o companie unde platesti cursuri chiar si pt a lucra in acea companie, NU inteleg nimic !
    Inteleg sa plateacsa cei care doar vor Atestatul nu si cei care vor lucra efectiv in Companie, altfel e HOTIE, TILHARIE chiar, nu mai putem vorbi de prog. de dezv resuselor umane
    In alta ordine de idei , de ce trebuie sa fii „Apt pentru inot” ??????
    Vor sa ii trimita la Olimpiada , sau la campionatele Mondiale , pe participantii la curs ? O mare timpenie pe care am auzit-o in viata mea.
    In mod natural, peste 60% dintre paminteni , NU stiu sa inoate, omul NU e nici pe departe o fiinta acvatica ! Ca unii stiu sa inoate , e ALTA poveste , aia sint exceptii , nu regula insasi , desi multi cred poate invers . !

  • Bianca februarie 14, 2015   Reply →

    Marian, pentru a fi insotitor de bord este de inteles ca ar trebui sa stii sa inoti. In caz ca se intampla un accident si nu mori din acel accident ar fi penibil sa mori inecat. Ce este atat de absurd?

  • Lucian februarie 28, 2015   Reply →

    Ca sa te contrazic, Marian, nu ar trebui sa platesti trainingul doar daca ai fi direct angajat de Ryanair, ceea ce are o probabilitate de 2%. Crewlink e o companie de recrutare in parteneriat cu Ryanair care se ocupa cu recrutarea si pregatirea a niste eventuali cabin crew. Deci e absolut normal sa trebuiasca sa iti platesti niste cursuri pe care, practic, le faci pe cont propriu si nu ca angajat Ryanair. Iar asa cum a spus si Bianca, ar fi absurd sa mori innecat din cauza ca nu stii sa inoti in cazul unei amerizari.

  • Andreea octombrie 21, 2017   Reply →

    Sunt niste jecmanari. Adica pe banii tai, caci iti platesti singur taxa de admitere 500 euro, plus scoala 2999 euro, plus cazarea in locatia desemnata unde se desfasoara cursul 750 euro, plus drumul pana acolo, plus costumatia cate 30 euro lunar pe parcursul unui an, si ei nu iti spun nici macar bazele pe care le ai la dispozitie pentru a alege, baza in care iti suporti singur costul cazarii. Ti se spune baza unde vei fi trimis dupa ce platesti cei 500 euro taxa de admitere, si daca ai totusi o limita a flexibilitatii locatiei, pierzi banii. Nu ofera nimic, cer foarte multi bani, si nu iti ifera decat un loc de munca foarte prost platit, nu esti informat despre viata ta pe termen mediu si scurt. In calitate de client al lor, asta tinand cont ca tu platesti tot, nu ti se ofera nimic. Recruteaza din Romania, pentru ca romanii accepta orice conditie doar pentru un loc de munca foarte prost platit. Spre ex limita maxima a salariului oferit este 1400 euro, din care platesti 300 euro lunar scoala pe parcursul a 11 luni, 30 euro hainele, cazare 600 euro la comun cu alti angajati ramai cu 470 euro ca sa traiesti cu ei. Banii astia ii faci in Romania, fara sa fii sluga lor, la care se adauga cei 500 euro taxa+ 750 euro cazarea la Hahn sau Bergamo, zborul pana la locatia unde se tine cursul . Ofera nimic pe bani multi si nici macar informat nu esti ca sa poti alege in cunostinta de cauza. Ei promit ca iti spun cu 2 saptamani inainte de inceperea cursulu, baza in care vei muncii cel putin un an, inainte de okata taxei de 500 euro. In realitate mie mi-au spus cu 4 zile inainte de inceperea cursului, dupa ce am platit aceasta taxa, care este nerambursabila. Mizerabil as spune.

  • Andreea octombrie 21, 2017   Reply →

    Sunt niste jecmanari. Adica pe banii tai, caci iti platesti singur taxa de admitere 500 euro, plus scoala 2999 euro, plus cazarea in locatia desemnata unde se desfasoara cursul 750 euro, plus drumul pana acolo, plus costumatia cate 30 euro lunar pe parcursul unui an, si ei nu iti spun nici macar bazele pe care le ai la dispozitie pentru a alege, baza in care iti suporti singur costul cazarii. Ti se spune baza unde vei fi trimis dupa ce platesti cei 500 euro taxa de admitere, si daca ai totusi o limita a flexibilitatii locatiei, pierzi banii. Nu ofera nimic, cer foarte multi bani, si nu iti ifera decat un loc de munca foarte prost platit, nu esti informat despre viata ta pe termen mediu si scurt. In calitate de client al lor, asta tinand cont ca tu platesti tot, nu ti se ofera nimic. Recruteaza din Romania, pentru ca romanii accepta orice conditie doar pentru un loc de munca foarte prost platit. Spre ex limita maxima a salariului oferit este 1400 euro, din care platesti 300 euro lunar scoala pe parcursul a 11 luni, 30 euro hainele, cazare 600 euro la comun cu alti angajati ramai cu 470 euro ca sa traiesti cu ei. Banii astia ii faci in Romania, fara sa fii sluga lor, la care se adauga cei 500 euro taxa+ 750 euro cazarea la Hahn sau Bergamo, zborul pana la locatia unde se tine cursul . Ofera nimic pe bani multi si nici macar informat nu esti ca sa poti alege in cunostinta de cauza. Ei promit ca iti spun cu 2 saptamani inainte de inceperea cursului baza in care vei muncii cel putin un an, inainte de plata taxei de 500 euro. In realitate mie mi-au spus cu 4 zile inainte de inceperea cursului, dupa ce am platit aceasta taxa, care este nerambursabila. Adica un mod sigur de a incasa de la tine, daca refuzi baza alocata, 500 euro nerambursabili. Ti se cere flexibilitate maxima in acceptarea bazei, dar tu nici nu stii macar cam pe unde esti trimis, ca sa stii daca vrei sau nu sa lucrezi cu ei. Mizerabil as spune.

    • Andreea Julei octombrie 22, 2017   Reply →
      Andreea Julei

      Buna Andreea,
      Pot intelege faptul ca nu iti surade ideea de a lucra pentru Ryanair, dar din moment ce atatia oameni lucreaza pentru aceasta companie, inseamna ca nu e atat de rau, fiindca cu siguranta nu ii tine nimeni cu forta. Faptul ca ei isi prezinta „oferta”, lasa oricui dreptul de a-si alege singur drumul ca si insotitor de zbor si poate intr-adevar nu au atat de multe beneficii, dar poate fi un inceput, o rampa de lansare catre companii mai cunoscute in viitor. În ceea ce priveste relocarea, ti se spune de la inceput faptul ca nu se stie unde vei ajunge, deci trebuie sa iti asumi asta si sa iei in calcul toate variantele. Datoria noastra este de a le arata oamenilor toate posibilitatile de a lucra ca insotitor de zbor, iar fiecare alege ce considera ca i se potriveste. Multumim ca ne-ai impartasit din experienta ta si speram ca aceasta intamplare nu te-a descurajat sa incerci si pentru alte companii. Te pupam

  • Andreea octombrie 26, 2017   Reply →

    Nu ai inteles ceea ce am vrut sa subliniez! Acesti Crewlink, nu isi onoreaza partea de intelegere, in care ei isi iau angajamentul de a anunta cu 2-3 saptamani inainte baza in care vei fi relocat, conform propriuluil lor FAQ. Adica mi se pare mai mult decat omeneste sa faci recrutari la Bucuresti pentru Romania, dar si mai ok cred ca ar fi atunci cand ei vin pentru recrutari sa spuna pentru care baze fac recrutarile. Ei nu spun absolut nimic pana nu platesti acea taxa de 500 euro. Este o grava incalcare a drepturilor omului, faptul ca ceri flexibilitate maxima, si privezi omul de informatie cu buna stiinta, si nu exista posibilitatea de a decide in cunostinta de cauza daca merita sau nu sa lucrezi pentru ei. Crewlink poate cere asta, adica ” flexibilitatea maxima” in conditiile in care ei platesc totul: taxele de scolarizare, cazarea in locatia unde are loc training-ul, drumul pana acolo, hainele pe care le vei purta atata timp cat muncesti pentru ei ca insototor de zbor, cazarea in baza in care esti relocat etc. TOATE ACESTEA SUNT SUPORTATE DE ANGAJAT! Ei nu se ocupa de absolut nimic! Ba mai mult au plimbat prin toata Europa cursantii care trebuiau sa fie la Hahn in data de 26.10.2017, facand 5 ( cinci escale pana la destinatie, fireste pe banii cursantilor, si o noapte in Londra). Adica de ce sa nu stoarca nicte bani in plus pe o sumedenie de escale si o noapte dormita in Londra? Doar nu va renunta nimeni, caci au platit si taxa de inscriere, si biletele de avion pana la Hahn si cazarea de 750 euro in Hahn….nimeni care a juns sa cheltuiasca niste bani nu va renunta. Pe asta se bazeaza Crewlink….pe venituri facute prin neinformarea corecta si in timp util a cursantilor, asa cum isi iau angajamentul ei singuri, si pe vanzarea unor servicii modeste pe bani foarte multi. Ce fel de companie este Ryanair daca nu au posibilitatea sa asigure uniformele stewarzilor? Cat de flamanzi sa fie? Este un aspect la care toti cei care vor sa lucreze pentru ei trebuie sa se gandeasca, si trebuia si eu sa ma gandesc ca o companie care nu spune nimic despre ceea ce ar trebui sa spuna, fiind in interesul meu ca OM, nu este o companie serioasa. Sunt un fel de alba neagra….Deci, draga mea Andreea, nu imi surade ideea sa lucrez cu astfel de oamneni care se imbogatesc tragand in piept tineri care se fac vinovati ca vor un loc de munca, dar care vor sa fie informati in aceeasi masura. Romania este o piata a muncii foarte buna ptr ei, caci pot face ce vor, fara sa tina cont ca noi suntem in prima faza CLIENTUL LOR, cursantii platesc totul, si aerul pe care il respira. Ai spus, Andreea, ca nimeni nu tine cu forta pe nimeni la Ryanair: ba da! Dupa ce ai platit cam 500 euro taxa+2999euro cursurile platibile in rate lunare+750euro cazarea la Hahn+ biletele de avion pana la Hahn, promovezi cursul te si te angajezi la Ryanair, nu mai poti face nicio miscare un an intreg pana nu iti achiti scoala, sau scoti banii din buzunar ca sa poti pleca. Ti se promite un salar de 900-1400 euro, depinde de baza si numarul de zboruri. Deci, la un maxim de 1400 euro luanar , calculul ar arata cam asa: 1400 venit maxim-300euro lunar scoala-30 euro lunar uniforma-650euro cazarea intr-o baza ….unde te arunca ei= 420euro sa traiesti o luna, asigurandu-ti intretinerea, mancarea, transportul pana la aeroport…..pai banii astia sunt insuficienti in Romania, in Londra sunt direct penibili. Asta in cazul unui venit de 1400 euro, dar nu pot sa nu ma intreb ce faci daca venitul tau este minim adica 900 euro, pentru ca esti relocat intr-o baza in care nu esti bine platita. Deci, daca ma intrebi pe mine, oamenii nu informeaza cursantii cu buna stiinta, ascunzandu-se in spatele acelei flexibilitati maxime, ca mai apoi sa te jegmaneasca si daca decizi da mergi in continuare cu ei, si daca decizi ca nu vrei da ai de a face cu asemenea companie care tin strict secret informatiile , pentru ca mai apoi sa profite de necunostinta de cauza a cursantilor. nici nu stiu ce cauta in Romania. Ei au multe procese cu angajatii lor in mami multe tari. Posibil sa se trezeasza si romanii intr-un tarziu…

  • Andreea octombrie 26, 2017   Reply →

    Nu ai inteles ceea ce am vrut sa subliniez! Acesti Crewlink, nu isi onoreaza partea de intelegere, in care ei isi iau angajamentul de a anunta cu 2-3 saptamani inainte baza in care vei fi relocat, conform propriuluil lor FAQ. Adica mi se pare mai mult decat omeneste sa faci recrutari la Bucuresti pentru Romania, dar si mai ok cred ca ar fi atunci cand ei vin pentru recrutari sa spuna pentru care baze fac recrutarile. Ei nu spun absolut nimic pana nu platesti acea taxa de 500 euro. Este o grava incalcare a drepturilor omului, faptul ca ceri flexibilitate maxima, si privezi omul de informatie cu buna stiinta, si nu exista posibilitatea de a decide in cunostinta de cauza daca merita sau nu sa lucrezi pentru ei. Crewlink poate cere asta, adica ” flexibilitatea maxima” in conditiile in care ei platesc totul: taxele de scolarizare, cazarea in locatia unde are loc training-ul, drumul pana acolo, hainele pe care le vei purta atata timp cat muncesti pentru ei ca insototor de zbor, cazarea in baza in care esti relocat etc. TOATE ACESTEA SUNT SUPORTATE DE ANGAJAT! Ei nu se ocupa de absolut nimic! Ba mai mult au plimbat prin toata Europa cursantii care trebuiau sa fie la Hahn in data de 26.10.2017, facand 5 ( cinci escale pana la destinatie, fireste pe banii cursantilor, si o noapte in Londra). Adica de ce sa nu stoarca nicte bani in plus pe o sumedenie de escale si o noapte dormita in Londra? Doar nu va renunta nimeni, caci au platit si taxa de inscriere, si biletele de avion pana la Hahn si cazarea de 750 euro in Hahn….nimeni care a juns sa cheltuiasca niste bani nu va renunta. Pe asta se bazeaza Crewlink….pe venituri facute prin neinformarea corecta si in timp util a cursantilor, asa cum isi iau angajamentul ei singuri, si pe vanzarea unor servicii modeste pe bani foarte multi. Ce fel de companie este Ryanair daca nu au posibilitatea sa asigure uniformele stewarzilor? Cat de flamanzi sa fie? Este un aspect la care toti cei care vor sa lucreze pentru ei trebuie sa se gandeasca, si trebuia si eu sa ma gandesc ca o companie care nu spune nimic despre ceea ce ar trebui sa spuna, fiind in interesul meu ca OM, nu este o companie serioasa. Ei sunt un fel de alba neagra….Deci, draga mea Andreea, nu imi surade ideea sa lucrez cu astfel de oamneni care se imbogatesc tragand in piept tineri care se fac vinovati ca vor un loc de munca, dar care vor sa fie si informati in aceeasi masura. Romania este o piata a muncii foarte buna ptr. ei, caci pot face ce vor, fara sa tina cont ca noi suntem in prima faza CLIENTUL LOR, cursantii platesc totul, si aerul pe care il respira. Ai spus, Andreea, ca nimeni nu tine cu forta pe nimeni la Ryanair: ba da! Dupa ce ai platit cam 500 euro taxa+2999euro cursurile platibile in rate lunare+750euro cazarea la Hahn+ biletele de avion pana la Hahn, promovezi cursul te si te angajezi la Ryanair, nu mai poti face nicio miscare un an intreg pana nu iti achiti scoala, sau scoti banii din buzunar ca sa poti pleca. Ti se promite un salar de 900-1400 euro, depinde de baza si numarul de zboruri. Deci, la un maxim de 1400 euro luanar , calculul ar arata cam asa: 1400 venit maxim-300euro lunar scoala-30 euro lunar uniforma-650euro cazarea intr-o baza ….unde te arunca ei= 420euro sa traiesti o luna, asigurandu-ti intretinerea, mancarea, transportul pana la aeroport…..pai banii astia sunt insuficienti in Romania, in Londra sunt direct penibili. Asta in cazul unui venit de 1400 euro, dar nu pot sa nu ma intreb ce faci daca venitul tau este minim adica 900 euro, pentru ca esti relocat intr-o baza in care nu esti bine platita. Deci, daca ma intrebi pe mine, oamenii nu informeaza cursantii cu buna stiinta, ascunzandu-se in spatele acelei flexibilitati maxime, ca mai apoi sa te jegmaneasca si daca decizi da mergi in continuare cu ei, si daca decizi ca nu vrei da ai de a face cu asemenea companie care tin strict secret informatiile , pentru ca mai apoi sa profite de necunostinta de cauza a cursantilor. Nici nu stiu ce cauta in Romania. Ei au multe procese cu angajatii lor in mai multe tari. Posibil sa se trezeasza si romanii intr-un tarziu…

Leave a comment