Un fost însoțitor de bord Qatar Airways ne spune povestea lui

Octavian a lucrat ca însoțitor de bord timp de 3 ani de zile, timp în care zborul i-a fost cel mai bun prieten. Recunoaște că jobul acesta te schimba ireversibil, dar, în același timp, e o experiență care te face să nu-ți mai fie frică de nimic. Mai jos puteți descoperi povestea lui Octavian și experiența lui ca însoțitor de bord Qatar Airways și despre cum pe un zbor de doar 45 de minute a fost „moașă”, asistând la o naștere chiar în timpul pregătirii pentru decolare.

1. Cum ai ajuns să lucrezi ca însoțitor de bord pentru Qatar Airways? Povestește-ne puțin despre începuturile carierei tale în aviație.

Salut tuturor! Începutul meu la Qatar Airways a fost o surpriză și pentru mine. Acum 3 ani și jumătate tocmai îmi încheiam studiile și avem nevoie de puțină experiență în relațiile cu publicul. Am făcut o listă cu mai multe job-uri care îmi plăceau și meritau încercate, printre care și interviul pentru Qatar Airways. Am ajuns în București (eu stau lângă Pitești) unde se ținea interviul și am început să discut cu alți candidați despre cum va decurge interviul și cum se va schimba totul în caz de reușită. Totul a fost bine până la proba de grup. La acea probă tot grupul meu a fost eliminat. Acea nereușită m-a ambiționat să revin și a doua oară când totul s-a schimbat! Am fost ales și așa începea aventura!

2. Pentru cât timp ai lucrat în Qatar? Cum a fost perioada petrecută în companie?

Am lucrat pentru 3 ani. Au fost multe momente dificile, dar și multe momente frumoase. După ce te obișnuiești, timpul zboară odată cu tine. Acum realizez că a fost o experiență de viața care te schimbă cu totul și dacă te hotărăști să faci și altceva, nu îți mai e frică de nimic.

3. De ce ai ales să pleci din companie?

Am considerat că trebuie să fac și altceva, să fiu mai aproape de cei dragi și să aloc mai mult timp pentru mine. Lipsa prietenilor și a familiei te ajută să realizezi ce e cu adevărat important pentru tine și te face să înțelegi că orice ai avea e în zadar dacă nu ai ceea ce îți dorești!

4. Care a fost cel mai greu moment al carierei tale de însoțitor de bord? Dar cel mai fericit?

Pffffff… cel mai greu… să vă povestesc: zburam din Doha în Kuala Lumpur când aproape de KL aveam sa întâmpin turbulențe foarte mari. Am avut câțiva pasageri răniți ușor, dar panica care s-a răspândit peste tot în doar câteva secunde a fost un adevărat calvar. Totul s-a terminat cu bine și am aterizat în siguranță. Cel mai fericit moment de care o sa îmi aduc aminte a fost cel în care am fost „moașă”:) (așa râd prietenii mei de mine). Un banal zbor de doar 45 de minute, Doha-Abu Dhabi, cu foarte puțini pasageri, 32 la număr, a devenit zborul pe care nu o sa îl uit niciodată. După ce am terminat îmbarcarea, fiind cel mai Senior Crew după Supervisor, aveam responsabilitatea de a securiza cabina pentru decolare în întregime. Am observat ca o doamnă îmbrăcată în abaya (portul negru cu care femeile din Orient se îmbracă) nu îmi răspunde deloc la ce o întrebam. Apoi m-a luat de mâna și a pus-o pe abdomenul ei. Surpriză!!! Cineva nu mai avea stare deloc! Am anunțat căpitanul, iar acesta a făcut tot posibilul pentru a ne întoarce la aeroport. Eram încă pe pista de decolare. În timp ce o asistam pe doamna cu toate cunoștințele dobândite în training nici nu am știut că trecuse mai mult de o oră. Când am văzut paramedicul m-am simțit mult mai liniștit. Am ajutat paramadicul pentru a o dezîmbarca pe respectiva doamnă, iar cum am pășit afara din avion, hop un băiețel de 2900g perfect sănătos! Nu îmi venea să cred că îl țineam în mână! Apoi am ajuns în Doha și le-am povestit părinților și prietenilor care nici lor nu le venea sa creadă întâmplarea de pe un zbor așa scurt!

5. Ai întâmpinat vreo situație de urgență la bord? Dacă da, dă-ne detalii.

Pot spune ca în acest sens am fost ghinionist. Am avut multe întâmplări, de cele mai multe ori medicale, tehnice foarte puține. Prima oară când am auzit anunțul în care căpitanul ne informa de o urgență a fost acum un an pe aeroportul din Istanbul imediat de la decolare. Am urmat procedura exact ca și cum eram în training. Sunt acele momente în care nu ai timp de emoții sau de griji. Am aterizat în siguranță și după o oră problema a fost rezolvată. Mulți dintre pasageri încă erau speriați, dar până la urma am reușit să calmăm pasagerii și totul a mers bine până la aterizarea în Doha.

6. Care este destinația ta favorită de călatorie? Unde ți-a plăcut cel mai mult din toate locurile vizitate?

Hmmm.. greu de spus. Îmi place foarte mult Japonia, mai precis Osaka, Filipine și L.A. Fiecare destinație e specială cu câte ceva. Destinația favorită pentru mine este Maldive. Am fost de 10 ori ca și crew și de încă de 2 ori în vacanță. Nu mi-a venit să cred cât de mulți români au acolo un job. Te simți cu adevărat pe altă planetă! E chiar paradisul pe pământ.

7. Povestește-ne o întâmplare funny de la bord.

Acum un an aveam zbor în Londra împreuna cu o prietena, ea fiind director de cabină. La sfârșitul zborului o doamna din bussines class vrea să se plângă căpitanului că doi însoțitori de bord i-ar fi furat o șosetă și ca un alt însoțitor de bord i-ar fi pus în locul celei furate una de culoare diferită! Really? Așa îți dai seama de ce poate face mintea unui om 🙂

8. Toata lumea se plânge de faptul că viața de însoțitor de bord la Qatar Airways este foarte grea, cu foarte multe reguli de respectat. Pentru tine cum a fost?

La început a fost foarte dificil. Venind din Europa lucrurile se schimbă radical când ajungi acolo. Tot ceea ce e ok să faci aici, acolo nu ai voie. Sunt și reguli pe care le-am înțeles. Totuși să lucrezi pentru o companie de 5 stele necesită în primul rând răbdare și dedicație, în al doilea rând, lucrezi cu oameni (aici prefer să mă abțin:) Regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, dar în acest caz ai o singură opțiune: biletul către acasă!

9. Ce faci în prezent? Activezi tot în aviație sau te reprofilezi? Cum e viața după Qatar Airways?

În prezent sunt acasă. Îmi petrec foarte mult timp cu cei dragi și nu fac nimic! Aș vrea să caut alt domeniu, o nouă provocare, dar momentan până la anul nu cred ca am vreo șansă. Viața după QR e super. Nu pot spune că nu am avut momente frumoase și acolo, dar acasă rămâne acasă!

10. Spune-ne câte puțin despre viața în Doha – cum este să locuiești acolo, cum sunt oamenii, cum te-ai adaptat vieții într-o țară arabă.

Viața în Doha e foarte interesantă, mai ales acum când sunt în plină evoluție! Mereu îți oferă ceva nou, pe zi ce trece devine tot mai interesantă și mult mai deschisă, adică ai ce face în fiecare zi! Ca și cabin crew viața este un pic diferită acolo pentru că nu ai timp de toate. Eu, după 3 ani petrecuți în Doha, încă mai descopeream locuri de care nu știam că există! Oamenii sunt primitori și respectuoși, iar de fiecare dată când am avut nevoie de ajutor m-au ajutat cu zâmbetul pe buze. Atât timp cât le accepți cultura totul este minunat! De aceea aștept cu nerăbdare să mă întorc în minunatul Orient Mijlociu!

Pregătește-te să devii însoțitor de bord în cadrul cursului Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în cadrul cărora vei învăța tot ce ai nevoie să știi despre aviație, vei exersa probele de la interviuri, îți vei îmbunătăți limba engleza și tehnicile de vorbire în public, vei învăța cum să oferi cele mai creative răspunsuri în fața recrutorilor și cum să treci peste emoții. La finalul celor 4 zile de curs vei pleca acasă cu un CV perfect și cu fotografii profesionale. Înscrieri și detalii aici.

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Un fost însoțitor de bord Qatar Airways ne spune povestea lui

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

Leave a comment