Să fii însoțitor de bord nu este o meserie, este un stil de viață

Esmat Khouri era cunoscut printre prietenii din Qatar ca Michel, un tânăr tunisian de 29 de ani care nu doar că vorbește foarte bine românește, dar care chiar mi-a răspuns în scris la unele întrebări într-o română cursivă și clară! După cum el mi-a mărturisit, a ajuns în România în 2005 pentru o vacanță scurtă, dar s-a indrăgostit de țara noastră și a decis să rămână aici. A urmat Facultatea de Studii Economice la București, după care a început să lucrez la o firmă de telecomunicații.

 Michel, cum te-ai decis că vrei să lucrezi în domeniul aviației și mai ales ca însoțitor de bord?

După aprope 3 ani de muncă în domeniul telecomunicațiilor am simțit nevoia să fac o schimbare; nu mai puteam să accept ideea că o să-mi petrec viața în spatele unei birou și cu ochii în monitor toată ziua. Am vrut un job care să nu mă lege de un loc și care să îmi ofere un contact direct cu oameni. Așa mi-a încolțit în minte ideea de a deveni însoțitor de bord. De fapt, eram cu un prieten la o cafea și căutam pe Google diferite posturi în domeniu și surpriză a fost anunțul de Open Day organizat de Qatar Airways în două zile. Ne-am prezentat la interviu și astfel am ajuns amândoi în Doha.

Faptul că știai limba arabă crezi că a fost un avantaj la interviul de recrutare?

Da, a fost un avantaj, dar nu motivul principal pentru care am trecut interviul. În opinia mea, cel mai mult contează să fii TU, nu trebuie să fii stresat sau să încerci să arăți că ești altcineva, ceea ce tu nu ești de fapt! Cunosc unele persoane care au trecut din prima și cu nivelul de engleză foarte scăzut, dar au lăsat o impresie extrem de plăcuta recrutorilor prin comportamentul lor.

 Cât timp ai lucrat pentru Qatar Airways și de ce ai încetat să zbori?

 Am fost la Qatar Airways timp de 2 ani și 8 luni, a fost o experiență foarte plăcută și un loc unde am învățat multe. Am avut multe de câștigat și de descoperit în Orientul Mijlociu, dar totul are un început și un sfârșit.

Viața în Qatar se spune că este fadă. Cum a fost viața ta în Doha?

După părerea mea, tu faci viața, nu viața te face pe tine. Să ai soare – plajă – layovere – bilete reduse (ID 90) și să călătorești unde vrei și când vrei, nu cred că fac tabloul unei vieți monotone. Bineînțeles, oriunde în lume vei găsi și părți bune, dar și rele, depinde cum le privești și cât de pozitiv/ negativ ești. Dar, cu siguranță, nu este un job pentru oricine. De fapt, să fii însoțitor de bord nu este o meserie, este un stil  de viață.

insotitor de bord qatar airways 500x600 Să fii însoțitor de bord nu este o meserie, este un stil  de viață
insotitor de bord qatar 500x600 Să fii însoțitor de bord nu este o meserie, este un stil  de viață
insotitor de bord la qatar 500x350 Să fii însoțitor de bord nu este o meserie, este un stil  de viață

 Care regulă te-a deranjat cel mai mult la Qatar Airways?

Sincer, nici una în mod special, deoarece pentru mine regulile sunt puse ca să fie încălcate :). Dar dacă stau să mă gândesc mai bine, cred că e regula cu minimum rest (timp minim de odihnă înainte de duty) mă deranja mai ales când aveam un zbor scurt (turn around) și nu vedeam rostul celor 12 ore care îți erau impuse să le petreci în casă înainte de zbor, deși zborul dura 1 oră la dus și 1 la intors. Așadar, în aceste cazuri nu prea stăteam acasă.

 Care era atmosfera pe zboruri?

Fiecare zbor reprezenta pentru mine o altă experiență: alți oameni în jur, alte mentalități cu care aveam de a face și normal altă atmosferă care ne înconjura. Dar, în general, atmosfera de muncă a fost plăcută și dacă nu era, găseam eu un mod de a o schimba. Personal, doar o singură dată în acești aproape 3 ani am avut probleme cu un alt membru al echipajului, șeful de cabină, însă de fapt tot echipajul avea o problemă cu el.

Dacă într-adevăr stai și înveți în fiecare zi în cele 7 săptămâni de training, cred că poți să fii foarte bine pregătit. Dar oricum, teoria e una, însă trainingul adevărat are loc atunci, pe zbor. În acest sens, aș menționa faptul că un rol foarte important în cizelarea noastră ca foarte buni însoțitori de bord o au șefii de cabină – “Lead by example”, dar din păcate nu tot timpul se întâmplă așa ceva.

 Unui bărbat însoțitor de bord îi este întotdeauna ușor să zâmbească?

Nu cred că există vreo diferență între un bărbat sau o femeie atunci când zâmbim, ci ideea este cum gândești! Dacă zborul pentru tine este strict un job și atât, normal o să fie greu să zâmbești din suflet! Dar dacă mergi la zbor cu gândul că vrei să întâlnesc și alți oameni și să te simți bine, atunci devine mult mai ușor să îți exprimi sentimentul de mulțumire printr-un simplu zâmbet. Din nou vreau să precizez că starea noastră de bine la bordul aeronavei depinde nu doar de noi și pasageri, dar depinde și de echipajul cu care zbori și liderii care îi ai în echipă!

 Acum că te-ai reîntors în România, ce planuri de viitor ai, spre ce companii vrei să îți îndrepți atenția?

A trecut deja 1 an de când am părăsit Orientul Mijlociu și bineînțeles m-am întors să trăiesc tot în România. Recunosc, îmi este dor să zbor și sper să o mai fac din nou și să rămân toată viața în domeniul aviației, însă momentan am alte planuri pe care trebuie să le pun în practică.

 Celor care încă zburați, “Cer senin” vă urez și zboruri cât mai frumoase!

Vino la cursul English for future Cabin Crew și pregătește-ți engleza pentru interviu. Te așteaptă  3 zile de pregătire intensivă în care îți vei îmbunătăți nivelul de limba engleză, vei exersa probele de la interviu și vei învăța cum să treci peste emoții. Detalii și înscrieri aici.

Nicoleta Gherman avatar 80x80 Să fii însoțitor de bord nu este o meserie, este un stil  de viață

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

Leave a comment