Cum a fost la European Cabin Service Conference – Bruxelles, 2017

Așa cum știți deja, echipa Vreau să fiu Stewardesă a fost prezentă săptămâna trecută la a treia ediție a Conferinței European Cabin Crew Service la Bruxelles, 7-8 septembrie 2017. Au fost două zile extrem de interesante, cu întâlniri, workshopuri și socializare cu oameni din industria avaiației private, de la operatori, firme de catering, piloți și însoțitori de bord corporate.

Prima zi a fost destinată workshopurilor de catering și tot ce este legat de acest lucru. Martin Henschel, de la firma Carlo’s Catering din Berlin, Germania, a fost primul vorbitor. El ne-a făcut o introducere în lumea brânzeturilor la bordul avioanelor. Carlo’s Catering este o firma germană ce aparține familiei acestuia și deservește avioanele private ce operează pe teritoriul Germaniei.

Toți avem preferințele noastre în materie de brânzeturi, din diverse motive. Martin ne-a oferit viziunea sa personală asupra acestora, cum să facem selecția corectă ținând cont de calitatea acestora, gustul perfect și preferințele clienților. Într-un business jet, noi, ca însoțitori de bord, suntem limitați în manipularea, răcirea, stocarea și prezentarea brânzeturilor. De aceea trebuie să fim extreme de creativi, pentru a putea satisfice gusturile rafinate ale oaspeților noștri.

ebaa vreau sa fiu stewardesa 1 739x1024 Cum a fost la European Cabin Service Conference   Bruxelles, 2017

Au urmat cei de la firma HEILROOMS, Eva Luc și Ruth Douglas. Ne-au oferit o scurtă prezentare cu tot ce este necesar să știm atunci când alegem materialele și lenjeria perfectă la bordul avioanelor.

Pierre Rambroul de la UpperSky Gourmet Catering a avut o prezentare detaliată despre tehnicile de servire a mesei la bord, metodele de lucru folosite atunci când se face o comandă de catering la un restaurant, cât și regulamentele europene în vigoare. Pierre lucrează în această industrie de ani de zile, și-a început cariera ca manager al magazinelor Cristofle și pregătind personalul acestora, iar mai târziu, înființând firma UpperSky Catering din Paris, aeroportul Le Bourget.

Kelly Mariott de la Deluxe Catering ne-a vorbit apoi despre vinuri și despre mâncărurile asociate acestora, iar sfârșitul prezentării ei a constat într-o degustare de vinuri atent selecționate.

ebaa vreau sa fiu stewardesa 5  768x1024 Cum a fost la European Cabin Service Conference   Bruxelles, 2017

Deluxe Catering a fost prima companie privată de catering pentru business jets din Marea Britanie, înființată cu aproape 27 în urmă, iar acum acoperă toate aeroporturile de acolo cu servicii de catering personalizate, fiind chiar furnizorul zborurilor Majestății Sale Regina Elizabeth, ale Casei Regale și ale Primului Ministru.

Leif Ytterstad, majordome, reprezentând Da Vinci Inflifgt Training Institute, ne-a oferit informații utile despre ce înseamnă service-etiquette – ‘arta despre tot și nimic‘, protocol, curtoazie, eleganța purtării, securitea oaspeților și discreția necesară în abordarea acestora. Da Vinci Inflight Training Institute își are sediul în Fort Lauderdale, Florida, USA.

Un prânz binemeritat a urmat după această prezentare, o șansă de a socializa și lega prietenii durabile, cu colegi sau parteneri de afaceri. Ziua a continuat cu o mulțime de surprize, cea mai plăcută fiind o tombolă desfășurată pe durata celor 2 zile.

Colega noastră Rucsandra a câștigat unul dintre premii, oferit de Pierre Rambroul, constând într-un serviciu de ceai Baccarat, de la Christofle și o varietate de dulciuri artizanale franțuzești, cât și o varietate de ceaiuri exclusiviste Dammam.

ebaa vreau sa fiu stewardesa 3 774x1024 Cum a fost la European Cabin Service Conference   Bruxelles, 2017

A devenit o tradiție să încheiem prima zi de conferința cu o cină și un cocktail.

A două zi a conferinței a început cu prezentările lui Brandon Mitchener-Chief Executive Officer of EBAA (European Business Aviation Asiciation) și alei Annei Chuard- Chairperson of ECFAC (European Corporate Flight Attendant Committee), VVIP Flight Attendant/ Concierge, despre rolul acestei asociații și planurile de viitor.

Bryan Hayvaz și Isabelle Durand dla Aircare International au continuat seria prezentărilor cu un modul privind ultimele noutăți în materie de evaluare medicală în cazul unei urgențe la bordul avioanelor.

Margriet Bredewold, trainer de succes și autor al multor programe de dezvoltare, de la compania Co-Guard GmbH, ne-a vorbit despre cum putem influența prin atitudinea noastră diversele situații care apar în munca noastră ca însoțitori de bord, cât și despre importanța comunicării și cunoașterea eficientă a calităților personale în desfăsurarea profesiei noastre.

În timpul celei de a două ediții a acestei conferințe, în 2016, a fost lansată platformă WE-CARE, o platformă creată de EBAA (European Business Aviation Asociation) în colaborare cu ECFAC (European Corporate Flight Attendant Committee), destinată să creeze o legătură între însoțitorii de bord corporate și operatorii aerieni. Această platformă vrea să ofere operatorilor membrii EBAA un loc unde să găsească însoțitori de bord corporate preselectați, profesioniști, extrem de bine pregătiți și experimentați, fie că este vorba de un zbor neprevăzut, o înlocuire temporară sau un contract pe termen lung.

ebaa vreau sa fiu stewardesa 1024x768 Cum a fost la European Cabin Service Conference   Bruxelles, 2017

Christine Mairesse, manager al EBAA și membru reprezentativ al ECFAC, unul din oamenii din spatele acestei platforme WE –CARE, ne-a vorbit despre evoluția platformei și influența ei în această industrie.

În numele TAG Aviation Global Training, Lesley Coleman a oferit o bursă doamnei Sylvia Zachariou. Ea a câștigat prin această bursă oferită an de an de EBAA în colaborare cu TAG Aviation, posibilitatea obținerii unui certificat EASA de însoțitor de bord.

Heather Poole, autor al best-seller-ului Cruising Attitude, Tales of Crashpads, Crew Drama and Crazy Passengers at 3500 feet  a fost invitată la această conferința să ne încânte cu povești hazlii despre viață ei reală de însoțitor de bord, și detalii despre această meserie, așa cum se vede ea din interior.

Safety Talk – o prezentare a lui Stephane De Wolf from AERODIT, ce ne-a adus detalii despre aviația privată, a fost următorul punct pe ordinea de zi. Cunoștințele acestuia se bazează pe ani de studiu, rapoarte ale accidentelor aviatice și studii de specialitate.

John Ryan de la MedAire a încheiat seria prezentărilor, vorbindu-ne despre necesitatea unor traininguri susținute din partea însoțitorilor de bord pentru a putea preveni și lupta cu toate situațiile stresante ce apăr în munca zilnică, cât și efectele acestor situații asupra minții și corpului lor, cât și al pasagerilor.

Au fost două zile pline, extrem de interesante, și de abia așteptăm ediția viitoare a acestei conferințe.
Mulțumim gazdelor pentru excelenta organizare, și tuturor celor prezenți. Ne vedem în 2018!

Cu drag,
Rucsandra

Rucsandra este trainer în cadrul cursului Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette și are o experiență de 28 de ani de zbor în aviația comercială și privată. 

Vrei să lucrezi ca însoțitor de bord în aviația privată? Vino la cursul Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette și vei învăța tot ce ai nevoie pentru a te angaja în industria exclusivistă a aviației de business: de la cum să oferi un serviciu de 5 stele pasagerilor tăi, cunoștințe despre mâncăruri gourmet, vinuri și șampanie, până la eticheta în relația cu persoane foarte importante și managementul aeronavei. Te așteaptă un training complex de 4 zile, susținut de 3 traineri cu experiența. Detalii și înscrieri aici.
Nicoleta Gherman avatar 80x80 Cum a fost la European Cabin Service Conference   Bruxelles, 2017

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

Leave a comment