Despre Qatar Airways – partea plină a paharului

Știu, toată lumea se plânge pe internet, și nu doar aici, de regulile stricte de la Qatar Airways, de faptul că angajații sunt monitorizați tot timpul, că le este încălcată viață personală și alte lucruri care ar putea umple pagini întregi. Știu, experiența fiecăruia e diferită, iar în funcție de personalitatea noastră suntem pregătiți sau nu să lucrăm sub reguli stricte.

La polul opus tuturor criticilor care se aduc acestei companii, am avut ocazia să discut des cu foștii noștri cursanți care astăzi sunt însoțitori de bord Qatar Airways și să aud o serie de păreri bune despre viața lor ca angajați ai acestei companii. Unii dintre ei ne spun că nu s-ar vedea făcând altceva sau plecând prea curând din companie și că își iubesc meseria.

Zilele trecute vorbeam cu una din cursantele noastre care în prezent se află în training la Qatar Airways. Eram curioasă cum se simte și mai ales cum s-a acomodat la viața din Doha, căci din fotografiile pe care le vedeam pe Facebook, totul părea prea frumos să fie adevărat. Când mi-a confirmat că e chiar așa și că ea chiar se simte minunat de când e acolo, am rămas puțin sceptică, aș că am cerut lămuriri suplimentare.

Fără să fiu părtinitoare în vreun fel, vă redau mai jos ce mi-a povestit fosta noastră cursantă (din motive de confidențialitate, nu pot publica numele ei):

„E foarte frumos trainingul. Nu e ușor deloc, mai ales că am pick-up în fiecare dimineață la 5:20 și mă trezesc la 3:30, dar sunt extem de fericită. E frumos, dacă știi să trăiești și ești pozitiv, atunci știi și să valorifici lucurile și locurile pe care le ai la dispoziție aici.

În plus, compania ne ajută foarte mult! Când am ajuns, am primit de la aeroport bani (se numește prima de instalare ) – 2000 ryali. Cei de la companie ne-au luat de la aeroport și ne-au dus unde urma să fim cazate. Ne-au predat camera nou mobilată, curată, saltea nouă, pernă, plapumă, așternuturi, seturi cu oale, farfurii, boluri și tacâmuri. Cine face asta?!

Mai mult, orice nemulțumire avem, biroul de Welfare ne ajută. De exemplu, eu am avut probleme cu colega de apartament, i-am chemat, le-am explicat ce se întâmplă și m-au mutat. Au chemat chiar și o firmă de curățenie să se ocupe de nouă cameră.

Ar mai fi vorba și de beneficii legate de asigurarea de sănătate. Ne acoperă multe servicii medicale. Cu această asigurare, pot să merg la masaj terapeutic, fără să am neapărat probleme de sănătate, ci doar pentru relaxare și întreținere.

Ar mai fi și reduceri la make-up, care iarăși înseamnă ceva. Mi-am luat o serie de produse cosmetice de la un brand important cu 20% reducere doar pentru că lucrez la Qatar Airways.

Un alt aspect care din punctul meu de vedere dovedește grija pentru angajați este faptul că mi-au programat o vizită la psiholog doar pentru că m-au mutat în altă cameră. M-au sunat de la Welfare și mi-au spus că sunt nouă și că nu vor să trec prin experiențe traumatizante din cauza acestei întâmplări cu mutatul și dacă vreau pot să merg la psiholog în data de, oră de și să discut cu acesta despre faptul că am avut o săptămâna dispute cu colega de apartament în urma cărora am fost nevoită să mă mut. Și când te gândești că alte firme nu-și trimit angajații nici măcar la controlul anual de rutină.

La primul set de analize medicale mi-a ieșit o deficiență de fier. Mi-au dat 2 săptămâni că să-mi îmbunătățesc nivelul fierului și o cutie de supliment de fier gratuit. Nu costă o avere, nu de bani este vorba, ci despre gest. Eu apreciez toate acestea, căci vin dintr-o firmă în care nu am avut parte niciodată de așa ceva, deși aveam o funcție importantă, iar angajatorul era o firmă multinațională cu sute de angajați.”

Cam acestea ar fi informațiile despre Qatar Airways, pe care cu drag vi le ofer direct de la sursă. Căci e bine ca înainte să mergeți la interviu să știți toate detaliile despre companie și să faceți o alegere în cunoștință de cauză. Informați-vă mereu înainte de a lua decizia de a lucra pentru o companie: și despre părțile bune și despre cele mai puțin bune și analizați singuri dacă vi se potrivește sau nu.

Despre regulile de la Qatra Airways puteți citi pe larg aici.

Succes dragilor, ne vedem printre nori!
Anca

Echipa Vreau să fiu Stewardesă te pregătește să treci cu succes de interviul Qatar Airways. Organizăm o zi de curs pregătitor în care vei exersa toate probele de la interviu, vei învăța cum să treci peste emoții și ce ai de făcut ca să îi cucerești pe recrutori. Detalii și înscrieri aici.

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Despre Qatar Airways   partea plină a paharului

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

6 comments

  • Cris mai 8, 2015   Reply →

    Buna! Apreciez foarte mult articolele voastre, mai ales ca prezentati si partile mai putin bune a unei companii aeriene, si nu numai partile „roz”. Pareti o echipa nemaipomenita, abia astept sa vina ziua in care ma pot inscrie la cursurile voastre si sa imi indeplinesc visul de a ajunge stewardesa! O zi buna!

  • alexandra mai 9, 2015   Reply →

    Dar unde este oare welfare-ul atunci cand ti se fura banii din camera si stii cu precizie cine a fost, usa principala a apartamentului fiind incuiata ?! Faptul ca te au programat la psiholog denota faptul ca vor oameni apti de munca. Daca esti traumatizata doar pt ca ti ai schimbat locuinta, ce se intampla cand vei avea spre ex un zbor de Lagos ?!?!?! Si celelalte companii concurente iti ofera cazare curata si toate conditiile unui trai decent. Iar la Emirates ai reducere de pana la 50% un mall-uri, nu doar la cateva branduri. Asigurare medicala? E ceva normal din partea unui angajat :))) Imi iubesc meseria, am 6 ani si 2 luni de cand lucrez la Qatar, nu as schimba compania, insa esti la inceput si esti putin naiva. Succes ! See u on board

    • Anca Dumitrescu mai 9, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Alexandra,

      Multumim pentru informatii. E bine sa stii si „the good sides” si „the bad sides” despre Qatar Airways. Ma bucur insa ca, impotriva lucrurilor negative, iti iubesti meseria si de 6 ani esti printre nori 🙂

      Mult succes si zboruri usoare,
      Anca

  • Cris mai 11, 2015   Reply →

    Buna ziua, lucrez la Qatar Airways de 2 ani de zile si impartasesc parerea acestei fete, eu la randul meu cand am avut probleme de diversa natura, m-au ajutat cei de la welfare, chiar de multe ori am fost surprinsa de bunavointa lor, nefiind obisnuita cu caldura sufleteasca intr-o companie atat de mare si cu mii si mii de angajati. Lucrurile incep sa se schimbe incet incet, intr-adevar, depinde de fiecare cum traieste aceasta etapa a vietii, pentru unii e un calvar, pentru altii e experienta vietii lor. Dar, in primul rand, fiecare e aici fiindca isi doreste, nesilit de nimeni. E datoria fiecaruia sa-si infrumuseteze existenta, mai ales intr-un mediu mai ostil comparat cu cel european.

    Mi-ar placea sa impart cu voi experienta mea lucrand la aceasta companie, insotita de fotografii, ar trebui sa va scriu la adresa de mail? Va multumesc pentru atentie 🙂

    • Anca Dumitrescu mai 11, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna draga Cris,

      Ne bucuram tare mult ca vrei sa impartasesti cu noi experienta ta. Mereu suntem in cautare de povesti minunate ale insotitorilor de bord. Te rog sa imi scrii pe adresa anca@vreausafiustewardesa.ro.

      Iti multumesc,
      Anca

  • Cris mai 13, 2015   Reply →

    In prezent lucrez la e-mailul respectiv. 😉

Leave a comment