Jurnal de bord: Experiența unei depresurizări pe un zbor de Roma

În articolul precedent(poate fi citit aici) v-am prezentat pe larg ce înseamnă depresurizarea unei aeronave și ce au de făcut însoțitorii de bord în acest caz. Aceste situații sunt extrem de rare, pot să vă spun din propria mea experiență. În decursul carierei mele ca însoțitor de bord, am avut un singur astfel de eveniment. Se întâmpla în 2002, la o cursă de Roma, efectuată cu un avion B737 – 300. După decolarea de la Roma, în timp ce avionul se afla în urcare către altitudinea de croazieră, am observat ceva neobișnuit la ușa principală din față. Pe undeva, în partea de jos a ușii, în partea stânga, intra aer din exterior. Zgomotul creștea foarte tare și nu mă mai auzeam cu colega de pe strapontină, aerul devenise cețos și se instala efectul hipoxiei(aport insuficient de oxigen în organism), căscând într-una.

Experiența de până atunci și-a spus cuvântul, am realizat că toate acestea sunt efectul unei depresurizări lente și am anunțat imediat comandantul. Mi-am anunțat colegii despre acest lucru, pentru că trebuia să începem serviciul la pasageri. Am ajuns în bucătăria din spate, moment în care s-a auzit anunțul preînregistrat pentru depresurizare, și au căzut măștile. Am apucat să mă așez pe ultimul rând de scaune, unde am găsit un loc liber, mi-am tras masca și am așteptat coborârea de urgență. În momentul în care am auzit comandă de resume your duties” din cabina de pilotaj, care însemna că ne putem mișca liber prin cabină, m-am ridicat de pe scaun și am început să verificăm cabina și pasagerii. Colega mea din față reușise să repoziționeze niște pasageri în cabina business, pentru că pe primul rând în cabina economy nu căzuseră măștile. Nu am avut pasageri răniți, nimeni nu s-a speriat foarte tare, echipajul a acționat conform procedurilor specifice acestei situații de urgență și am aterizat normal la Roma.

După aterizare, echipa tehnică de pe aeroportul din Roma a descoperit o defecțiune la ușa principală. Cu toate că ușa fusese închisă corect și semnalizarea din cabina piloților confirmase acest lucru, ușa s-a închis pe o poziție anormală și permitea aerului să intre din exterior în interior. S-au făcut verificările de rigoare, pasagerii au fost anunțați că nu vor  mai putea călători cu acest avion, din motive tehnice, și au fost preluați de către personalul de pe aeroportul Fumicino, urmând a fi rerutati pe alte curse ale partenerilor noștri.

După controlul tehnic amănunțit, compania a hotărât să ne întoarcem la București, fără pasageri. Pentru că generatoarele de oxigen ale avionului fuseseră folosite și nu mai dispuneam de oxigen decât în buteliile portabile ale avionului, zborul de întoarcere s-a desfășurat la o altitudine inferioară, astfel încât să ajungem în siguranță la destinație.

După ce am ajuns la București și avionul a fost preluat de echipa tehnică, am aflat că din cele 140 de generatoare ale avionului au fost folosite doar două treimi, restul nu au fost  pornite, pentru că pasagerii nu au tras de măști pentru activare.

Cazul nostru a fost un caz fericit, fără situații medicale în rândul pasagerilor sau defecțiuni structurale ale avionului. Buna colaborare din echipaj, cât și comunicarea excelentă cu membrii echipajului de cabină au dus la acest deznodământ. De aceea țin să vă reamintesc că zborul este o muncă de echipă, iar însoțitorii de bord fac cea mai mare parte din ea. Siguranța pasagerilor este primordială, de aceea pregătirea noastră profesională stă la baza acestei reușite.

Cer senin și zboruri line!

**articol scris de Rucsandra Mihai, trainer în cadrul cursului Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette , cu experiență de 28 de ani de zbor în aviația comercială și privată. 

Dacă vrei să lucrezi ca însoțitor de bord, echipa Vreau să fiu Stewardesă te pregăștește să treci cu succes de interviurile cu mari companii aeriene în cadrul unui curs intensiv de 4 zile în care exersezi toate probele de la interviu, îți realizăm CV-ul și fotografiile necesare. Detalii despre Cursul pregătitor pentru interviul la o companie aeriană găsești aici.

Nicoleta Gherman avatar 80x80 Jurnal de bord: Experiența unei depresurizări pe un zbor de Roma

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

Leave a comment