Cum a decurs ultimul interviu Qatar Airways de la București – iunie 2017

Compania Qatar Airways a venit pe 18 și 19 iunie la București, în căutare de însoțitori de bord. Din cei aproximativ 200 de candidați prezenți în prima de zi de interviu(Open Day), doar 23 au reușit să ajungă până la interviul final. Iată prin ce probe au trecut cei prezenți la interviu

18 iunie – Open Day:

3 recrutoare (o poloneză, o franțuzoaică și o româncă) au fost prezente la interviu. Cei 200 de candidați de la  Open Day au intrat rând pe rând în sală, și-au lăsat CV-ul și fotografiile și au răspuns la 1-2 întrebări puse de recrutoare: „What is your current job?” sau „Why do you want to become cabin crew?”. Mai puțin de 100 de candidați au primit invitația pentru Assessment Day, a doua zi.

19 iunie – Assessment Day

Ziua a început cu testul scris de limba engleză, un test de nivel mediu cu întrebări de tip grilă, vocabular și gramatică, dar și un eseu pe diverse teme, cum ar fi „Talk about your communications skills”. În urma acestei probe, au rămas în jur de 40 de candidați.

Următoarea probă a fost cea de reach test, unde fiecare candidat a fost măsurat, astfel încât recrutorii să verifice dacă atinge 212 cm și întrebat dacă are semne distinctive sau cicatrici vizibile. Ulterior, fiecare candidat a extras un bilețel cu o întrebare la care trebuia să răspundă pe loc: „Why do you prefer to work in a team?” „What is your greatest skill?”.

După această probă a avut loc o nouă serie de eliminări și astfel mai puțin de 30 de persoane au ajuns la proba de grup. Recrutorii au împărțit candidații rămași pe echipe, iar fiecare grup a primit un task pe care trebuia să îl rezolve împreună. Aici recrutorii au testat abilitățile de lucru în echipă ale fiecărui candidat, dar și modul în care fiecare știe să asculte opinia colegilor și să ajungă împreună la un consens.

După proba de grup, 23 de persoane, printre care și o serie de cursanți Vreau să fiu Stewardesă, au ajuns la interviul final. Interviul final s-a desfășurat într-un timp relativ scurt, iar întrebările au fost în mare parte pe baza CV-ului și a experienței profesionale a fiecărui candidat. Cei 23 de finaliști norocoși așteaptă acum să primească un   răspuns pozitiv de la Qatar Airways și să zboare spre Doha.

Felicitări tuturor, mult succes în drumul spre nori!

Pregătește-te pentru interviurile cu marile companii aeriene în cadrul cursului pregătitor Vreau să fiu Stewardesă. Înveți de la cei mai buni traineri cum să treci peste fiecare probă de la interviu, cum să îți faci un CV perfect și să mergi cât mai bine pregătit la recrutare. Detalii și înscrieri aici.

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Cum a decurs ultimul interviu Qatar Airways de la București   iunie 2017

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

17 comments

  • ella iunie 22, 2017   Reply →

    De ce ultimul? Anul acesta nu mai vin în bucuresti ?

    • ella iunie 22, 2017   Reply →

      Ma refer la Qatar Airways

    • Anca Dumitrescu iunie 22, 2017   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Ella,

      Este vorba destre ultimul interviu care a avut loc in Bucuresti, adica cel mai recent. Zi buna!

  • otilia iulie 29, 2017   Reply →

    Cat timp trebuie sa astepti raspunsul?Toti 23 pleaca la Doha? Te anunta si daca nu pleci?

    • Anca Dumitrescu august 2, 2017   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna din nou Otilia,

      Ți-am răspuns deja la această întrebare într=un alt comment.

      Bafta,
      Anca

  • otilia iulie 29, 2017   Reply →

    Vizita medicala se face si unde?

    • Anca Dumitrescu august 2, 2017   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Otilia,

      Vizita medicală se va face în Doha, la clinica lor medicală. Până acum câteva luni se făcea și în România, dar acum se realizeazâă doar la Doha. Succes!

  • Mihaela septembrie 2, 2017   Reply →

    Buna,Anca!
    O mica întrebare…
    Acum ceva timp,am descoperit că nervul urechii stângi este afectat. Ceea ce înseamnă o slăbire a auzului de 40% la urechea respectivă. Aud destul de bine, nu sunt surdă de a dreptul. Mici dificultăți am când sunt în spații super aglomerate(ex:cafenele cu muzica data la un volum destul de tare, străzile aglomerate). Dar îmi e suficient să fiu mult mai atentă a2a oară,si cu urechea dreapta mai „ciulita”,dacă pot spune așa,sa pot înțelege ce spune interlocutorul.
    Si acum urmează întrebarea…
    Am vreo șansă să devin stewardesa la Qatar cu această mică deficienta de auz? La analizele medicale care se fac în Doha, se testează si calitatea sunetului,prin diferite audiograme??
    Mi as dori din suflet sa fac aceasta meserie. Pe lângă mica problema ce o am,am suficiente calități care mă pot ajuta sa ajung acolo…
    Voi aștepta răspunsul tău cu nerăbdare..
    Îți mulțumesc!

    • Anca Dumitrescu septembrie 4, 2017   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Draga Mihaela,

      La analizele medicale din Doha vei trece si printr-o audiograma, asta e sigur. Ce nu pot sa spun cu certitudine este cat de stricti sunt din acest punct de vedere – desi cei de la Qatar Airways sunt recunoscuti pentru strictetea cu care isi verifica toti insotitorii de bord, mai ales din punct de vedere medical. Ar fi un risc pe care ti-l asumi, sa ajungi acolo si sa vezi ce va fi, daca te vor accepta asa sau nu.

      Eu iti urez mult succes si sper sa iti indeplinesti visul de a zbura!
      Anca

      • Denis Mezei septembrie 9, 2017   Reply →

        Buna Anca !

        Daca sunt purtator de ochelari are sens sa ma duc la interviu ?

        Multumesc !

        • Andreea Julei septembrie 10, 2017   Reply →
          Andreea Julei

          Draga Denis,
          Nu stiu ce dioptrii ai tu, dar in general sunt acceptate valorile cuprinse intre -/+4. Daca te incadrezi in acest interval, cu siguranta te poti prezenta la un interviu cu încrederea ca acest aspect nu te va afecta. Sa nu te descurajezi niciodata din cauza faptului ca porti ochelari si iti corectezi in acest fel un mic defect de vedere. Adevaratul potential e dincolo de aparente! Sper din suflet sa te fi ajutat raspunsul meu si daca nu ai mers inca la un interviu, sa o faci pe viitor.
          Te pup cu drag,
          Andreea

  • Mihaela septembrie 5, 2017   Reply →

    Buna, Anca!
    Iti multumesc pentru faptul ca ti-ai facut timp sa imi raspunzi…
    Inteleg ca acestia sunt foarte stricti, si tocmai de aceea nu as vrea sa ma supun riscului de a pleca fara niste raspunsuri clare in prealabil.
    Problema mea poate fi solutionata intr-un fel sau altul, si asta achizitionandu-mi un aparat auditiv destul de micut, ce nu este foarte vizibil(pana la urma as fi oarecum la egalitate cu stewardesele ce poarta ochelari, numai ca e un deficit de o alta natura)..

    Sa presupunem ca trec de toate etapele de interviu, si ajung la interviul propriu zis. Ar fi ok ca atunci sa le spun recrutorilor de problema ce o am si in acelasi timp de solutia (cea cu aparatul auditiv) sa vad cum reactioneaza ei la problema mea si daca ma accepta asa?
    Pentru ca totusi, presupunand ca am norocul sa fiu selectata, nu as vrea sa fiu pusa in postura in care sa ajung acolo,si in urma analizelor sa isi dea seama ca nu ma pot accepta in companie, si sa fiu trimisa acasa.

    Ce sfat imi dai? E ok sa abordez problema diect la fata locului cu recrutorii?Care ar fi momentul cel mai bun in care sa o fac?(desi sunt foarte sigura ca din start voi pierde destul de multe sanse)..
    Dar macar imi incerc norocul…

    Iti multumesc,
    Zi minunata!

    • Anca Dumitrescu septembrie 5, 2017   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Draga mea Mihaela,

      E o sabie cu 2 taisuri ce ti-ai propus tu: daca le spui recrutorilor de la inceput de problema ta si de solutia cu aparat auditiv, s-ar putea sa existe de la inceput un mare NU din partea lor. La polul opus, cred ca risti foarte mult (asa cum spui si tu) sa ajungi acolo si sa te trimita acasa in urma testelor medicale. Nu stiu in ce masura aceste aparate auditive sunt acceptate in companie, nu as vrea sa ma pronunt pana nu aflu 100% daca asa e. Incerc sa obtin niste informatii si revin la tine cu ele.
      Cat despre interviu, pana la urma, poti sa te prezinti si sa vezi cum e, nu ai nimic de pierdut. Daca cei de la Qatar sunt mai stricti in aceasta privinta, sunt atat de multe alte companii care recruteaza insotitori de bord in prezent si poate la care ai sanse mari de angajare.

      Ramanem in legatura, sa zbori!
      Anca

      • Mihaela septembrie 6, 2017   Reply →

        Buna, Anca!

        Multumesc pentru raspunsul tau.

        Am tot cautat informatii pe internet despre companie , despre posibilitatea angajarii persoanelor cu aparat auditiv,dar sa fiu sincera nu am gasit nimic concret. Tin sa precizez ca aparatul auditiv pe care il voi achizitiona va fi de cea mai mica dimensiune, fara acele fire de dupa ureche, va fi de dimensiunea unui dop de ureche mai exact,tocmai in ideea de a nu fi vizibil si de a nu atrage atentia asupra mea in fata pasagerilor.
        Posibilitati sunt, dar depinde de nivelul de acceptare si de deschiderea pe care o au.
        Avand in vedere postura in care te afli,poate totusi poti ajunge la aceasta informatie cu privire la aparatele auditive si nivelul lor de acceptare catre persoanenele ce intampina aceasta mica problema.
        Daca nu poti afla nimic concret nu e absolut nici o problema. Eu iti multumesc din suflet pentru ajutorul oferit, si imi voi acorda o sansa sa fiu prezenta la interviu, chiar daca sansele de a fi acceptata sunt mult mai slabe decat auzul meu. 🙂

        Zi magnifica!

        • Anca Dumitrescu septembrie 6, 2017   Reply →
          Anca Dumitrescu

          Îți urez multă baftă, draga mea Mihaela și promit să fac niște „săpături” cu privire la problema ta, ca mai apoi să pot veni cu niște răspunsuri concrete. Gânduri bune!

          • Mihaela octombrie 6, 2017  

            Buna , Anca!
            Am revenit! Sper ca din coversatia anterioara sa iti dai seama ca am mai discutat…
            Am fost la interviul celor de la Qatar, prmul din viata mea de acest gen, si chiar a decurs foarte bine. Am ramas exact printre ultimii 30, iar raspunsul final trebuia sa il primim prin e-mail.
            Din pacate a fost un mare Nu, si stiu si de ce…
            La interviul final am discutat cu recrutoarele despre problema mea, au fost foarte dragute, si au spus ca nici ele nu stiu exact ce si cum…Drept urmare si e-mail-ul primit…
            Cred ca daca taceam ..filosoafa ramaneam. Intre timp m-am mai interesat la alte persoane si din ce am inteles nu as fi facut nici o audiograma in momentul in care ajungeam sa fac analizele la ei…
            Nu imi pare rau, asa a fost sa fie…
            Imi doresc sa fac asta in continuare, ba chiar mai mult, pentru ca am vazut ca pot…si de data asta nu o sa mai fiu atat de sincera in ceea ce priveste problema mea medicala, atat timp cat nu voi fi supusa vreunui test anume, si atat timp cat nu este vizibila pentru cei din jur.
            As vrea sa imi incerc norocul la companiile din Europa.

            Imi poti spune te rog ce Companii aeriene din Europa asigura cazarea si transportul catre aeroport?…Sau , macar cazarea??

            Iti super multumesc!

          • Anca Dumitrescu octombrie 12, 2017  
            Anca Dumitrescu

            Buna Mihaela,

            In primul rand felicitari pentru reusita cu Qatar, chiar daca nu a fost pana la capat. Voiam insa sa iti precizez ca si la Qatae, cat si la celelalte companii aeriene exista un text de auz – audiograma – prin care toti cei selectati trec (chiar am confirmat asta ieri cu cursantii de-ai nostri angajati recent la Qatar – toti au fost supusi unei audiograme) Legat de intrebarea ta re. la companiile din Europa, Primera Air si Smartlynx asigura cazarea si transportul si nu iti cer licenta de insotitor de bord. Ambele companii sunt de tip charter si provin din Scandinavia.

            Mult succes pe mai departe!
            Anca

Leave a comment