Cum a decurs interviul Primera Air de la București

Pe 13 ianuarie 2016, compania aeriană Primera Air a venit pentru prima dată la București în căutare de însoțitori de bord, alături de echipa celor de la compania de recrutare Flight Crew Solutions. Vă reamintim că Primera Air este o companie aeriană daneză și operează doar zboruri în sistem charter pe aeronave B737, către 70 de destinații de vacanță din zona Mării Mediterane, Madeira, Grecia, Turcia etc, unde membrii echipajului pot avea zboruri cu rămânere de 12 până la 24 ore de odihnă. Cursantele Vreau să fiu Stewardesă care au participat la acest Assessment Day ne-au povestit cum a decurs pas cu pas interviul de la București și care a fost relația cu recrutorii pe tot parcursul zilei.

Probele de la interviul Primera Air

“La ora 11 trebuia să fim prezente la Hotelul Angelo pentru interviul de tip Assessment Day, unde am fost întrebate dacă am primit sau nu invitația pentru această zi. Când am ajuns erau în jur de 36 de persoane și fiecare ne-am așezat în sală. De la început cele două recrutoare mi s-au părut foarte drăguțe, naturale și elegante.”

“Pot spune despre recrutoare că mi s-au părut tare drăguțe, nimic fals în ele și m-am bucurat în sfârșit să nu mai aud faimoasa expresie folosită în astfel de recrutări: Just be yourself and have fun, enjoy this day. Nu ne-au descris numai în roz situația și ne-au spus că, dacă consideră cineva că ceea ce această companie poate oferi acum nu este pe placul lui, fără supărare poate pleca.”

Ziua a început cu o prezentare a companiei, după aceasta urmând proba scrisă la engleză.

“Aș vrea să spun de la bun început că recrutoarele într-adevăr ne-au arătat ce înseamnă PUNCTUALITATE! Ora 11 au spus, la 11 fix a fost începută ziua! 5 minute pauză au spus, 5 minute au fost, în care am avut și parte de snacks și băuturi răcoritoare din partea companiei. Aș mai vrea să spun că ne-au descris compania și tipul de raport de muncă ce va există între noi și ei (în cazul în care suntem selectați)), ni s-a spus că vom semna contracte de colaborare ( vom fi self-employed) cu Flight Crew Solution. Ne-au arătat un model de roster și pe baza lui ne-a explicat și grilă de salarizare: 400 €- salariu de bază, comisioane din vânzări -1% comenzile precomandate de pasageri și 5% din cele directe, nr de ore zburate ×15 €. Ni s-a explicat că acesta companie ne va plăti cazarea în orice bază și că vom fi cazate în apartamente cu o cameră singure sau apartamente cu 3 camere câte 2 fete în apartament. Din salariu nu ni se vor reține taxe, doar că la vechime în țara nu ni se plătește nimic. Nu vom fi restrânse la semnarea contractului la a lucra un anumit număr de ani cu ei, subliniind faptul că ei investesc în noi cât mai mult. Biletele de întoarcere acasă pe perioada în care nu vom zbura vor fi plătite de către compania Primera, iar contractele noastre vor fi de 2 luni lucrate cu 2 săptămâni de pauză. Totodată, ni s-a mai spus că trainingul inițial de aproximativ 2 săptămâni va începe pe 4 februarie și deci trebuie să fim disponibile imediat și spre bucuria noastră acesta va fi ținut la București. După ce vom trece examenele teoretice, se va semna contractual de angajare și doar apoi vom fi duse pe cheltuiala companiei la Copenhaga pentru a putea continua partea de training pe simulatoare.”

“La probă de limba engleză (care s-a întins pe o perioadă lungă de timp și a avut un grad de dificultate de mediu spre avansat), în prima parte am avut un exercițiu de ascultare, fiindu-ne pus un mic dialog între căpitan și stewardesă și reporter, în care se vorbea despre o situație din avion referitoare la situația unui pasager recalcitrant, punându-se și problema aterizării pe un alt aeroport. După care ni s-a dat un text din care se puneau mai apoi niște întrebări la care trebuia să răspundem cu Adevărat/Fals/Nu pot spune. A urmat un text cu spații goale în care trebuia să completam cuvintele potrivite și niște propoziții în care tot așa trebuia să alegem variantă potrivită. Recrutoarele ne-au spus că ar mai fi trebuit să primim un test cu o imagine pe care trebuia să o descriem sau să facem un eseu pe bază ei, însă această probă a fost scoasă de recrutoare din cauza timpului scurt rămas.

După testul de engleză ni s-a dat o pauză de 5 minute, după care a urmat proba de exercițiu în grup, în care trebuia să facem reclamă la un produs. De la bun început ni s-a specificat faptul că fiecare dintre noi trebuie să vorbească puțin la final. Grupului nostru ni s-a dat să facem reclamă la lichiorul cu cireșe, altora la lapte cu aromă de căpșuni. Cu toate am căzut imediat de acord să dăm un nume lichiorului, am descris conținutul acestuia, i-am făcut reclamă și am încercat să îl vindem cât mai bine în față recrutoarelor, fiecare persoană din grup având ceva de zis în față echipei Primera Air.

După această probă a urmat interviul final care a durat nu mai mult de 10 minute în medie. Am primit întrebări lejere, deși am simțit un pic de presiune din partea recrutoarelor, deoarece acestea se cam grăbeau să termine interviurile pentru că aveau la ora 16:00 un zbor către Varșovia și o nouă sesiune de recrutare.”

“Informația a fost clară, precizată de mai multe ori pe parcursul zilei, recrutoarele încadrându-se în final perfect în intervalul orar stabilit. Aș mai adaugă faptul că ne-au precizat bazele unde vom fi relocati și numărul de membri ai echipajului de cabină pe care ar dori să îl recruteze, de mai bine de 20 de persoane. În principiu, am observant că s-a urmărit cunoașterea limbii engleze la un nivel foarte bun.”

Am dori să va mai precizăm că toți cei 36 de candidați prezenți în sală au trecut prin toate cele 3 probe, recrutoarele nefăcând nici o eliminare pe parcursul întregii zile.”

Cam așa a decurs recrutarea în urma căreia 3 cursante Vreau să fiu Stewardesă au primit răspuns afirmativ. Zboruri ușoare pentru Roxana, Gabriela și Maria!

Dacă vrei să devii însoțitor de bord, înscrie-te la cursul pregatitor marca Vreau să fiu Stewardesă. Te așteaptă 4 zile de curs intensiv, exersarea probelor de la interviu, CV perfect și fotografii profesionale. Un trainer cu peste 12 ani experiență în aviație alături de un specialist HR se vor ocupa de pregatirea ta pentru interviu. Detalii și înscrieri aici.

Nicoleta Gherman avatar 80x80 Cum a decurs interviul Primera Air de la București

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

8 comments

  • Alina ianuarie 21, 2016   Reply →

    Proba de limba engleza nu a avut un grad de dificultate mediu spre avansat. Maxim mediu. Exercitiile erau la nivelul testelor de liceu. Avansat inseamna altceva. :))

    • Anca Dumitrescu ianuarie 21, 2016   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Bună Alina,

      Probabil că depinde mult de nivelul de engleză al fiecăruia, atunci când ne decidem să spunem „mediu” sau „avansat”, mai ales când ne referim la propria persoană, căci de cele mai multe ori intervine subiectivismul :)Dacă ar fi să vorbim din perspectiva profesională, cel mai probabil că nivelul testului de engleză este de tip B2. Fiind vorba însă de o relatare personală în textul de mai sus, lucrurile cumva sunt trecute prin propriul filtru, respectiv filtrul fetelor care au fost la interviu. Mă bucur însă că tie personal ți s-au părut ușoare testele și-ți urez baftă în continuare! Sper că a fost cu noroc interviul 🙂

      Gânduri bune,
      Anca

  • Alina ianuarie 22, 2016   Reply →

    Multumesc, da, a fost cu noroc interviul.
    Insa, cum mai toate fetele si domnii erau in jurul varstei de 20 de ani, se presupune ca stiu sa rezolve niste teste grila care erau la nivelul englezei predate in timpul liceului. Cum am spus, nivelul avansat e cu totul altceva. Grilele erau concepute in asa fel incat contineau cuvinte folosite in mod curent, peste tot. Raportat la varsta si studiile pe care le avea fiecare dintre candidati, nu ar fi trebuit sa fie nimic peste nivel mediu considerat. CIne le considera de nivel avansat, inseamna ca nu stapaneste engleza asa cum ar fi trebuit, la acea varsta.
    Toate cele bune.

  • Mihai ianuarie 23, 2016   Reply →

    In cat timp v-au promis un raspuns daca ati fost acceptati sau nu?

  • Alina ianuarie 25, 2016   Reply →

    Buna, credeti ca ar accepta si o studenta? (In caz ca trece de toate probele)

    • Anca Dumitrescu ianuarie 27, 2016   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Alina! Atat timp cat esti dispusa sa renunti la studii ca sa urmezi acest job, te vor accepta fara probleme. Succes!

  • Maria octombrie 22, 2017   Reply →

    in timpul trainingului aptitudinile de inot se verifica cu vesta sau fara?

    • Andreea Julei octombrie 23, 2017   Reply →
      Andreea Julei

      Buna Maria,
      Cei de la Primera Air iti verifica aptitudinile de inot fara vesta de salvare si te sfatuiesc sa te inscrii la niste cursuri in cazul in care nu te descurci. O fosta cursanta ne-a povestit faptul ca au fost persoane care au parasit trainingul din acest motiv si ar fi pacat sa ajungi pana acolo ca sa fii trimisa acasa. Noi iti urma mult succes!

Leave a comment