Ce se întâmplă după interviul final cu o companie aeriană?

Te numeri printre norocoșii care au trecut de interviul final pentru un job de de stewardesă? Atunci înseamnă că mai ai foarte puțin până să îți vezi visul împlinit. Te așteaptă o carieră minunată printre nori, mii de ore de zbor și colegi din toate colțurile lumii.

Dar, până atunci, hai să îți spun prin ce etape mai ai de trecut până să îți începi jobul de stewardesă:

1. Golden email/golden call

La o săptămâna/10 zile de la interviul final, compania te va anunța dacă ai fost sau nu selectat/ムprin intermediul unui email sau telefon. Ai grijă să îți verifici constant emailul și să ai mereu telefonul la îndemână. Nu se știe niciodată când poți fi contactat de recrutori. Atenție foarte mare în weekend, căci duminica e zi lucrătoare în țările arabe (echivalentul zilei de luni la noi) așa că poți fi căutat exact când tu îți petreci timpul liber alături de prieteni și nu ești foarte atent la telefon. Dacă vei primi un email cu „successful”, recrutorii îți vor indică în el care sunt următorii pași pe care trebuie să îi realizezi: ce documente trebuie să le trimiți, detalii despre contractul de muncă, analizele medicale, când anume trebuie să îți dai demisia etc.

2. Analize medicale

Companiile aeriene cer o serie de analize medicale înainte să te angajeze. Doar la Etihad Airways analizele medicale sunt făcute abia după ce ajungi acolo. Însă, companii precum Qatar Airways, Flydubai sau Emirates îți cer un set complet de analize, înainte de a semna contractul. Va trebui să îți faci analize la sânge pentru HIV, sifilis, hepatita B și C, radiografie pentru tuberculoză, radiografie panoramică la dinți, radiografie la coloană astfel încât să dovedești că nu ai scolioză. De asemenea, la Emirates se cere și un test Papanicolau.

Pe lângă analize, ți se va cere și lista de vaccinuri pe care le-ai făcut până în prezent. Ar trebui să mai faci vaccin pentru febră galbenă și vaccinul meningococic.

Atenție: toate aceste analize se vor repeta la clinica medicală a companiei, la începutul perioadei de training, astfel încât compania să se asigure că ești cu adevărat perfect sănătos și analizele sunt veridice. În caz contrar, riști să fii trimis acasă.

3. Acte – semnarea contractului

După ce ai trecut de etapa analizelor medicale, compania îți va trimite oferta contractuală pe email. De obicei, contractul cu o companie aeriană se semnează pe o perioadă de 3 ani (cu o perioadă minimă precizată în care trebuie să rămâi angajat, ca să nu plătești bani companiei). La Qatar Airways, contractul se semnează pe 5 ani. Trebuie să ai pregătit un pașaport valid pentru o perioadă mai mare de 6 luni. De asemenea, ai grijă că pașaportul tău să nu fie unul temporar, căci nu este acceptat de țările arabe. Emiterea pașaportului valabil 5 ani se face în 14 zile lucrătoare, iar costul este de 300 lei.

4. Date of join – biletul de avion

La scurt timp vei afla și data la care vei zbura spre nouă ta „casă” (date of join) și biletul de avion aferent, plătit de companie.

5. Ce pui în bagaj

Compania îți va plati până la 100 de kg în plus la bagaj (la Qatar Airwsays sunt chiar 130 kg admise), astfel încât să poți duce cu tine cam tot ce ai nevoie. Ai grijă să îți pui în bagaj haine pentru toate sezoanele, căci vei zbura în toată lumea și nu știi ce condiții meteo te așteaptă.

6. Training

Perioada de training durează între 6 și 8 săptămâni, în funcție de fiecare companie aeriană. Va fi o perioadă intensă, în care ai multe de învățat despre aviație, tipuri de avioane, safety & emergency, service on board și multe altele. Atenție: la training ți se va cere o ținută business obligatorie: fustă sau pantalon negri, cămașa albă și pantofi negri. Nu sunt acceptate alte variante decât cele indicate în manualul de grooming al companiei și nici nu poți intra în altă ținută în afara de cea business în clădirea companiei.

Succes, ne vedem printre nori!

Vino la cursul English for future Cabin Crew și pregătește-ți engleza pentru interviu. Te așteaptă  3 zile de pregătire intensivă în care îți vei îmbunătăți nivelul de limba engleză, vei exersa probele de la interviu și vei învăța cum să treci peste emoții. Detalii și înscrieri aici.  

Anca Dumitrescu avatar 80x80 Ce se întâmplă după interviul final cu o companie aeriană?

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.

You may also like

4 comments

  • Andreea iunie 24, 2015   Reply →

    Buna! Imi doresc foarte mult sa devin stewardesa, insa din pacate am probleme cu coloana vertebrala. Am o cifoza, se vede putin din profil, dar daca imi mentin o postura dreapta este aproape insesizabila, si scolioza, insa nu f grava. Credeti ca ar exista probleme la o eventuala angajare? Cu aceste probleme chiar nu as mai putea sa devin stewardesa?

    • Anca Dumitrescu iunie 25, 2015   Reply →
      Anca Dumitrescu

      Buna Andreea,

      De obicei la analizele medicale se verifica unghiul cob, astfel incat compania sa se asigure ca nu ai scolioza sau alte probleme cu coloana care te-ar putea impiedica sa iti faci jobul ok. Depinde acum bineinteles si de marimea unghiului cob si de regulile fiecarei companii in parte. La Qatar de exemplu sunt foarte stricti cu acest aspect.

      Succes!

  • Elena februarie 27, 2016   Reply →

    Buna! Daca am implant dentar sau coroana dentara ( si acest lucru se vede la radiografia dentara ), exista varianta sa nu ma accepte chiar daca trec interviul final?
    Multumesc!

  • Ana Gherta iulie 7, 2016   Reply →

    Buna ziua. Am asa o intrebare. Nu cunoasteti care ar fi marimea maxima a unghiului Cobb admisa de Qatar Airways?!

Leave a comment