e-mail: eu@vreausafiustewardesa.ro
canada goose original site canada goose outlets in montreal cheapest canada goose kensington parka parajumpers qualitat parajumpers air force parajumpers jacket new york parajumpers herren sweatshirt nobis cartel red rum

Articole

Noutati

Anca Dumitrescu 17th Apr, 2014 Anca Dumitrescu 22 Comments Carieră. Tips & Tricks

Cum arată stewardesa perfectă? Află ce caută companiile aeriene atunci când angajează

212bf6a6f6a135a4d1307b626c546901

Există o serie de calități pe care un însoțitor de bord trebuie să le întrunească astfel încât să fie angajat la o companie aeriană, indiferent care ar fi aceasta. E adevărat că fiecare companie caută ceva specific atunci când face angajări, astfel încât să-şi păstreze unicitatea echipajului şi a serviciilor oferite la bord. Cu toate acestea, rolul unui însoţitor de bord şi sarcinile sale sunt aceleaşi, indiferent de compania aeriană pentru care zboară.

Calitati de care trebuie să dai dovadă:

- pasiune: dorinţa de a vedea lumea nu e suficientă. Trebuie să ai o fire empatică, să-ţi doreşti cu adevărat să îi ajuţi pe cei din jur şi să poţi juca oricând rolul de salvator, dacă lucrurile nu merg bine în timpul unui zbor.

- profesionalism – comunică cu colegii tăi, zâmbeşte mereu, lucrează în echipă. Înţelege-ţi rolul pe care îl joci la bord şi nu te opri niciodată din a învăţa de la cei din jur. Fii discretă şi nu fă lucruri care i-ar putea afecta pe colegii de echipă.

- aspect fizic – trebuie să arăţi impecabil. Vei fi ambasadorul companiei pentru care lucrezi. Vei lucra ore întregi şi eşti obligată să arăţi mereu fresh, de la începutul unei curse până la final. Standardele sunt ridicate, iar o companiei aeriană va dori să ştie cum te vei prezenta în uniformă.

- experienţa în relaţia cu clienţii – o companie aeriană trebuie să se asigure înainte de a te angaja că ştii cum să soluţionezi o eventuală problema survenită cu un pasager, că ştii să îl asculţi sau să îi răspunzi la întrebări.

- punctualitate – să nu întârzii niciodată. E cel mai ușor mod să îţi pierzi jobul. Dacă ajungi târziu la interviu, nu vei trece de el cu siguranţă. Dacă ajungi târziu la training, poţi să le spui la revedere colegilor. Dacă ajungi târziu şi pierzi zborul, vei fi pusă direct pe lista neagră şi, doar dacă ai un motiv foarte bun pentru care ai întârziat, ai mai putea primi o a doua şansă. Punctualitatea este esenţială în această meserie. Echipajul nu va aştepta niciodată după tine!

responsabilitate – trebuie să fii responsabilă de propriile acţiuni şi să ţi le asumi în cazul în care ai făcut o greşeală. Trebuie să lucrezi bine în condiţii de stres şi presiune, asta fiind unul din aspectele cu care te vei confrunta zilnic. Trebuie să ai tărie de caracter, să ştii cum să faci faţă unor situaţii de urgenţă şi cum să reacţionezi în diverse scenarii cu care vei fi confruntată în timpul trainingului.

Dacă vrei să fii la curent cu toate joburile din aviaţie, abonează-te la serviciul Cabin Crew Recruitment Alert.

flexibilitate şi adaptabilitate: totul se poate schimba de la o clipă la alta şi de cele mai multe ori aşa se şi întâmplă! Trebuie să ştii cum trăieşti cu asta şi să mergi mai departe. Nu uita că vor fi situaţii în care va trebuie să pleci spre aeroport în 20 de minute după ce ai fost sunată.

- interes faţă de cei din jur: ai grijă de pasagerii tăi în fiecare zi, în cel mai bun mod în care poţi. Atunci când asiguri servicii excelente la bord şi nu uiţi niciodată zâmbeşti ai şansa să schimbi în bine ziua cuiva. Asta se reflectă şi în imaginea companiei şi în modul în care o percep pasagerii.

- spirit de echipă şi abilităţi de comunicare: aceste aspecte sunt esenţiale la bord şi, mai ales, în cazul unor situaţii dificile sau de urgenţă. Faci parte dintr-o echipă, iar acea echipa se poate schimba zi de zi, aşa că trebuie să fii în stare să lucrezi cu străini, cu persoane pe care nu le-ai cunoscut până acum, iar împreună să vă setaţi acelaşi scop: siguranţa şi confortul pasagerilor.

Sperăm că acest articol să vă dea măcar câteva hinturi despre ce caută o companie aeriană atunci când angajează. Un însoţitor de bord de carieră vede imediat potenţialul dintr-un candidat şi îşi dă seama dacă are calităţile necesare pentrun a fi angajat. La un assessment day vei fi monitorizat/ă pe durata întregii zile, chiar dacă îţi dai seama sau nu, aşa că ai grijă să faci mereu networking, să zâmbeşti şi să ai o atitudine profesionistă.

Exerciţiile de grup şi discuţiile sunt special concepute ca să scoată în evidenţă calităţi precum cele enumerate mai sus, astfel încât recrutorii să îşi dea seama dacă poţi sau nu lucra în echipă. Interviul final reprezintă modul prin care angajatorul te vede individual şi şansa ta să te “vinzi” cât mai bine şi să dovedeşti că ai putea fi un însoţitor de bord de succes.

Dacă în acest moment simţi că nu ai toate aceste calităţi, învaţă-le şi pune-le în aplicare până când îţi vor folosi cu adevărat în viitor. Nu uita că drumul spre o carieră ca însoţitor de bord este de multe ori lung şi dacă n-a avut succes cu o companie aeriană, cu siguranţă va fi alta cu care vei avea, trebuie doar s-o găseşti pe cea potrivită pentru tine. Într-o zi vei fi mândră de compania aeriană pe care o reprezinţi şi de tot ce ai dobândit lucrând acolo.

Daca visezi să lucrezi ca însoțitor de bord și vrei să te pregătești intensiv pentru interviul de angajare, vino la cursul pregătitor pe care îl organizăm la sfârșitul lunii mai. Te așteaptă 4 zile de curs intensiv, exersarea probelor de la interviu, simularea interviului final, CV perfect, fotografii profesionale, workshop limba engleză. 29 mai – 1 iunie, București. Detalii și înscrieri aici.

22 thoughts on “Cum arată stewardesa perfectă? Află ce caută companiile aeriene atunci când angajează

  1. November 13, 2013

    am o intrebare!!!!sa zicem ca eu fac scoala de aviatie carpatair !!!in acel moment stiu engleza de nivelul intermediate !!!fac si cursuri de engleza nu ?si voi ajunge la un nivel avansat!!!dupa ce termin scoala sa zicem ca voi da un interviu pentru Emirates dar nu voi stii engleza la nivel conversional ci avansat si totusi am fost aleasa!!!acolo voi mai face cursuri de engleza nu ??sau cum o sa vorbeasca in engleza voi invata :) ?sau de fapt nu as avea sanse sa fiu aleasa ?!!!!!!

  2. November 14, 2013

    parerea mea e ca daca vrei sa lucrezi la emirates, nu ai nevoie de nici un curs, pentru ca le vei face la companie. nu are rost sa atunci banii pe cursuri in tara, din moment ce doresti sa lucrezi in Orientul Mijlociu. iar ca sa treci de un interviu trebuie sa vorbesti engleza fluid, iar nivelul tau fiind unul ridicat, te vei descurca fara nici o problema la cursurile lor, care nu vor fi de engleza, ci predate in engleza. vor fi folositi termeni aeronautici, care sunt noi si in limba ta nativa.

  3. November 14, 2013

    si daca as vrea sa lucrez pt wizz air de exemplu!!!pe site pana acuma am vazut ca trebuie sa ai minim de cunostinte lb engleza adica b1 sau b2 ceva de genu!!!ma pot angaja si fara cursuri nu?

  4. November 14, 2013

    da, parca nici la wizz nu se cerea sa ai deja cursurile initiale. dar se cereau bune cunostinte de lb. engleza, varsta peste 19 ani şi o înălţime de peste 165 cm (fetele) şi 175 cm (baieţii). si sa stii sa inoti. la easyjet la fel, inotul e indispensabil. ba chiar se dadea si proba: 25 metri in mai putinde 1 minut, din cate imi amintesc.

  5. November 14, 2013

    mda inotul este un impediment pentru mine
    :((

  6. November 15, 2013

    dar daca as da la ssavc atunci as face practica pe mai multe avioane nu?wizz air blue air??ca ma gandesc ca daca as da la carpatair as face doar pe carpatair :)

    • November 16, 2013

      despre cursurile din Romania si pratica in avioane nu stiu sa-ti zic. ar fi de mare ajutor un raspuns de la un absolvent al uneia din aceste scoli.

      Andreea, stiu persoane care zic mereu ca si defect “perfectionismul”. prea mult strica, stii cum se zice :) sau ca sunt “meticulosi” .dar in aviatie faptul ca iti doresti sa fii perfecta si pentru asta faci tot posibilul sa reusesti ( de exemplu sa verifici ceva de mai multe ori) este un atu! parerea mea, nu lua drept corect tot ce scriu aici :)

  7. November 16, 2013

    atunci cand te aflii la final interview… si te intreaba de defecte… care defecte sunt cele mai indicat de mentionat si care nu?

  8. November 16, 2013

    deci pana la urma de ce nivel trebuie sa fii la engleza cand trebuie sa mergi la un interviu pentru zonele din/de langa Dubai ??!!!

  9. December 10, 2013

    exista limita de varsta?

    • Anca Dumitrescu December 10, 2013

      Buna,

      De obicei, limita de varsta difera de la o companie la alta. Unele companii specifica acest lucru in momentul publicarii unui anunt de recrutare, altele nu. De cele mai multe ori, limita de varsta variaza undeva intre 30 si 35 de ani.

      Insa, date fiind experientele mai mult sau mai putin placute le care companiile aeriene le-au avut cu angajate foarte tinere, in ultima vreme, operatorii s-au orientat catre persoane cu mai multa experienta.

      O zi frumoasa,
      Anca

  10. January 28, 2014

    Buna fetelor,la Ssavc practica se face la Tarom sau Blueair(la alegere) iar in licenta de zbor este specificat pe ce tip de aeronave sunteti calificate,respectiv Boeing.Primul pas este facut,aveti licenta de zbor.Daca va angajati la o companie care opereaza cu alte tipuri de aeronave,se face o conversie pt tipurile de aeronave care le are compania respectiva in flota.
    Sfatul meu,ca fost insositor de bord,nu faceti scoala de aviatia sau alte cursuri ale companiilor din Romania,nimeni nu va garanteaza un loc de munca dupa obtinerea licentei.Pot sa treaca ani si sa nu reusiti sa va angajati iar licenta de zbor expira.Mergeti la interviuri la companiile care nu cer sa fiti licentiate!Mult succes!Daca mai aveti intrebari sau nelamuriri ,va raspund cu mare drag!

  11. January 28, 2014

    Buna ziua,
    As dori sa stiu daca inaltimea este un criteriu chiar atat de aspru…am citit ca trebuie sa ai min 1,65…iar eu din pacate nu am decat 1.60 :(
    Multumesc!

  12. January 28, 2014

    Buna!
    Eu as vrea sa stiu : se accepta inaltime de 1.65?
    Stie cineva?

  13. Georgiana Ene January 28, 2014

    Inaltimea reprezinta un criteriu de selectie ce diferea de la companie la companie. De exemplu, cele mai multe companii arabe au o proba la care trebuie sa atungi cu mana punctul de 2,10 metri – pentru aceasta proba trebuie sa fii descaltat/a.

  14. January 28, 2014

    Hello,
    am decis sa aplic online pt emirates si mi se cere sa incarc 2 poze tip pasaport si una cu tot corpul…astea trebuie sa fie office sau e ok si tinuta normal nu extravaganta si fara ruj rosu:))sau si aici pozele trebuie sa fie perfecte?multu

    • Georgiana Ene January 29, 2014

      In poze trebuie sa arati ca si cum ai fi gata sa mergi la interviu.

  15. January 30, 2014

    Buna,mai am o intrebare daca esti draguta sa-mi raspunzi.As vrea s aaplic pt italia si am vazut ca e OP-open day,trebuie sa ma mai inscriu pe site?Si as vrea sa merg in 2 orase ca sunt in 2 date diferite, e ok?Ca tot am citit ca nu poti aplica decat dupa 6 luni!Multu tare mult!

    • Georgiana Ene February 8, 2014

      Chiar daca este un Open Day companiile recomanda sa te inscrii mai intai pe site-ul lor, dar acest lucru nu este neaparat necesar la OD. Poti merge in 2 orase doar daca pe site nu este specificat nimic legat de faptul ca nu poti merge la 2 interviuri intr-un anumit interval de timp sau persoanele care recruteaza nu specifica acest lucru. De cele mai multe ori o persoana respinsa la un interviu de angajare nu mai are voie sa aplice on-line sau sa revina la un alt interviu al aceleiasi companii mai devreme de 6 luni.
      Asadar, recomandar este sa te inscrii pe site inainte si sa mergi doar la o sesiune de recrutare.
      Bafta!

  16. April 1, 2014

    Buna, am o intrebare, de ce in poze nu tb sa ai ruj rosu, daca la Emirates de ex. toate au ruj rosu si vreau sa aplic pt un job la ei. Merci :)

  17. April 23, 2014

    Nu va mai inscrieti la cursuri inutile. Aplicati la companii. Ele ofera cursurile lor!!!!

    ps: emirates steward!

Leave a Reply

Allowed tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Abonează-te la Newsletter

Curs de engleza pentru viitoare stewardese

Curs de engleza pentru viitoare stewardese

Conferinţa vreau să fiu stewardesă

Cabin Crew Recruitment Alert

Cabin Crew Recruitment Alert

Ultimele articole

Calendarul viitorului insotitor de bord

Calendarul viitorului insotitor de bord