private aviation

Cât câștigă o stewardesă în aviația privată și cât zboară în fiecare lună?

În continuare articolelor scrise până în prezent despre angajarea ca stewardesă în aviația privată, vorbim astăzi despre contractul, salariul și beneficiile unui însoțitor de bord corporate.

Aviația private îți oferă oportunitatea unui program flexibil, cu schimbări de ultim moment, cu anulări, modificări de program sau de pasageri.

Contract

Există două tipuri de contracte pe care le poți avea ca însoțitor de bord în aviația privată:

  • full time contract
  • freelance contract

 

1. Contractul full time presupune că vei fi angajat să zbori pe o durată determinată de un operator aerian privat sau direct de către proprietarul unui private jet. Vei zbura pe același tip/tipuri de avion, pe o perioadă determinată, cu aceeași oameni, în general. Avantajele acestui tip de contract sunt date de posibilitatea cunoașterii pasagerilor, a personalității fiecăruia, a avionului și a echipamentelor acestuia în amănunt. Avionul poate fi personalizat în funcție de cerințele clientului, la fel și cateringul, ținând cont de preferințele și plăcerile acestuia.

Foarte mulți însoțitori de bord corporate, aflați la început de drum în aviația privată, preferă să lucreze pe avioane de tipul Boeing Business Jet (BBJ) sau Airbus Corporate Jet (ACJ). Pot învață astfel o mulțime de lucruri de la membrii echipajului din care fac parte, își pot pune în valoare abilitățile lucrului în echipă.

 

2. Freelance contract este cel mai diferit, provocator și bine remunerat tip de contract. Se folosește de obicei de către stewardesele corporate care au deja experiență în aviația privată și decid să lucreze pe cont propriu: asta înseamnă că singure își vor căuta contracte temporare (sau zboruri) pe care să le onoreze și vor zbura în funcție de alegerile lor și timpul pe care sunt dispuse să îl aloce în acest sens.

Rotațiile(timpul de zbor vs. timpul de odihnă) sunt și ele o provocare la acest tip de contract și destul de rare, pentru că operatorii preferă să ofere de obicei contracte full time și doar în cazuri unor excepții lucrează cu freelanceri.

Să lucrezi ca freelancer în aviația privată poate fi un mod extreme de plăcut, dar trebuie să stai în permanență în standby sau să pleci în cursă într-un timp foarte scurt. Acest lucru îți conferă o libertate de mișcare foarte mare și posibilitatea de a alege cât, unde, cum și cu cine vei munci. Trebuie să dai dovadă însă de o foarte mare flexibilitate, cât și încredere în cunoștințele și abilitățile tale, pentru că te poți afla într-un avion cu care nu ai mai zburat vreodată, într-o țara necunoscută, în care trebuie să organizezi totul ca la carte.

Ca freelancer, ai posibilitatea de a alege cât timp zbori, pentru cine și ce tip de avion dorești. Nu ești legat de un roster (program lunar de zboruri), îți poți crea propria rețea de cunoștințe, colegi și colaboratori prin care poți afla ce joburi sunt pe piață, poți fi în contact direct cu recrutori, operatori prin intermediul rețelelor de socializare ca Linkedin sau grupuri de aviație private de pe Facebook.

Dacă prin contractul full time, un însoțitor bord corporate se regăsește în același mediu zi de zi, zburând același tip de avion și interacționând cu aceeași oameni, prin contractul freelance trebuie să te adaptezi în permanență schimbărilor, pentru a putea face față unui mediu nou, unor noi provocări. În decurs de o lună, poți opera pe mai multe avioane, de diverse tipuri. Fiecare avion are caracteristici proprii, unice, amenajări diverse, configurații specificice, ieșiri de urgență și echipamente de avarie diferite cu care trebuie să te simți confortabil și să știi cum să le folosești.

În mod obișnuit poți interacționa cu persoane diverse, din culture diferite, personalități sau corporații. Vei interacționa cu CEO-ul companiei, cu familia acestuia, cu echipajul de cabină, cu operatorii de catering.

Ce program vei avea ca stewardesă în aviația privată?

În Arabia Saudita și la mulți din operatorii aerieni privați arabi, cea mai populară rotație este de 2 luni on, o luna off, poate și pentru faptul că este un loc de muncă foarte solicitant cu extrem de multe îndatoriri la fiecare zbor.

În Europa, poți găsi însă rotații de tipul o luna on, o luna off sau 18 zile on, 12 zile off. Vei afla acest lucru odată cu semnarea contractului cu operatorul aerian respectiv.

În aviația privată, fiecare operator în parte are propriile reguli și proceduri standard de operare, propriile filozofii și atribuțiuni pentru cel de-al treilea membru din echipaj, însoțitorul de bord corporate. Acesta trebuie să mențină noua filozofie folosită în multe companii, cunoscută sub numele de SEBA – Standards of Excellence în Business Aviation – și să nu uite că rolul lui este acela de musafir plătit în avionul altei persoane. Ești provocat în permanență să spargi rutina, într-o carieră care nu are nicio rutină, în care percepția este realitate, de aceea totul trebuie făcut corect, fără greșeală.

Salariu unei stewardese în aviația privată

În funcție de experiența personală și tipurile de avion pentru care deține certificare, un însoțitor de bord aflat sub poate cere un anumit salariu. Contractele sunt de obicei pe o perioadă de un an sau de 6 luni, cu posibiliate de reînnoire.

Salariile diferă de la operator la operator, de la o țara la altă, dar de obicei sunt formate din: un salariu de bază, între 2500-4000 euro/ luna, în funcție de experiență + per diem  o sumă între 25- 150 euro/ zi, pentru fiecare noapte petrecută altundeva decât la bază.

Beneficiile pot include un concediu anual de până la 30 zile, în cazul în care nu se zboară cu rotații. Unii operatori oferă asigurare de viață și/sau de sănătate.

Operatorii din Orientul Mijlociu oferă des cazare și transport (sau o sumă aferentă acestora), cât și salarii scutite de taxe.

Iată un exemplu de pachet salarial oferit de către un operator oarecare*:

  • bazat pe experiență, candidaților li se va oferi un salariu minim între 2000- 4000 euro/lună
  • dacă experiența este considerabilă, salariul poate fi negociat personal
  • Per diem de 100 euro / zi
  • 15 zile de vacanță la fiecare 3 luni consecutive de muncă
  • Bilete de avion către casă și înapoi, în clasă economy, aferente acestor vacanțe
  • Un bilet de avion la începutul și sfârșitul contractului, către și dinspre bază
  • Asigurare medicală
  • Transport cu șofer sau o decontare a banilor aferenți transportului

*acesta este doar un exemplu de pachet salarial oferit de un operator privat și nu reprezintă o oferă salarială fermă

De ce stewardesă corporate?

Satisfacțiile muncii ca însoțitor de bord corporate sunt semnificativ mai mari decât în aviația comercială. Salariile sunt mult mai mari, plus bonusuri oferite de companie sau de către proprietarul aeronavei. Prin faptul că muncești o luna da, o luna nu, înseamnă că muncești de fapt 6 luni pe an și ești plătit pentru 12 luni. De asemenea, ai șansa să cunoști oameni interesanți, diplomați, membrii ai familiilor regale, șefi de stat sau de guvern, personalități din mediul cultural, de afaceri sau din sport. Locațiile în care stai sunt de 5 stele, ai șansa să vizitezi locuri exotice, cu oameni deosebiți, și să zbori cu cele mai luxoase avioane din lume.

*articol scris de Rucsandra Mihai, trainer în cadrul cursului Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette , cu experiență de 28 de ani de zbor în aviația comercială și privată. 

Vrei să lucrezi ca însoțitor de bord în aviația privată? Vino la cursul Corporate Cabin Crew Training – Silver Service & Etiquette și vei învăța tot ce ai nevoie pentru a te angaja în industria exclusivistă a aviației de business: de la cum să oferi un serviciu de 5 stele pasagerilor tăi, cunoștințe despre mâncăruri gourmet, vinuri și șampanie, până la eticheta în relația cu persoane foarte importante și managementul aeronavei. Te așteaptă un training complex de 4 zile, susținut de 3 traineri cu experiența. Detalii și înscrieri aici.
Nicoleta Gherman avatar 80x80 Cât câștigă o stewardesă în aviația privată și cât zboară în fiecare lună?

About Echipa Vreau să fiu stewardesă

În 2013, proiectul Vreau să fiu Stewardesă a devenit oficial prima platformă din România dedicată celor care vor să aibă o carieră ca însoțitori de bord. De atunci am pregătit peste 1400 de cursanți, iar faptul că 80% dintre cei care au mers la interviuri s-au angajat reprezintă cea mai mare bucurie a noastră.

You may also like

Leave a comment