Viața la Etihad Airways în 2008 – cum a fost la training

Nu pot decât să îmi amintesc cu drag de cele 7 săptămâni de training ce au urmat după sosirea în Abu Dhabi, capitala Emiratelor Arabe Unite. Era în 2008, când totul arăta altfel decât acum, pentru că acolo, în mijlocul deșertului, viața are un alt ritm, unele lucruri evoluează cu pași rapizi, pe când altele au rămas încă așa cum le știam noi. Nu putem ignora faptul că această țară nu are mai mult de 50 de ani de existență, dacă o cauți istorie, ea este scrisă în deșert, în oameni și povești, nu în ruine sau clădiri. Noi, din România, nu ne putem imagina un loc unde clădirile nu au numere, unde nu există cutii poștale și nici adrese exacte, ai crede că e un haos. Și totuși, vorbim de UAE, locul unde se află faimosul Burj Al Arab, Burj Khalifa, THE PALM, pista de ski din mall, Ferrari world și câte și mai câte.

training Etihad  Viața la Etihad Airways în 2008   cum a fost la training

Când am ajuns eu, Academia Etihad era în primul an de existență, lucrările nu erau finalizate, trebuia să mergem prin nisip de la stradă unde ne lăsa transportul până la intrarea în clădire. Dar al nostru era un caz fericit, cu 3 ani înaintea mea, fetele ce mi-au devenit prietene îmi povesteau cum făceau cursurile într-un „container” lângă aeroport, ele fiind cazate la 1 oră jumătate de mers cu mașina, cum parte din training l-au făcut la Emirates. Dar după numai trei ani, iată-mă în noua Academie și cu fiecare an ce trecea, când reveneam pentru recurrent (examenele de reînnoire a licențelor de zbor) sau pentru vreun training, academia era tot mai mare, cu tot mai multe facilități, cu simulatoare proprii, cu o nouă clădire pentru Headquarters, ca la numai patru ani să aibă propria școală de piloți și un orășel al ei, Etihad Plaza, propria clinică pentru angajați și câte altele.

training etihad 4 Viața la Etihad Airways în 2008   cum a fost la training

Au trecut aproape 4 ani de când am plecat și Etihad Airways s-a „reinventat”, aud și văd câte s-au schimbat deja. Ceea ce a suferit prea puține modificări este trainingul, testele și examenele prin care trece fiecare dintre cei care vor să îmbrace uniforma de însoțitor de bord și să-și primească aripile. După 7 săptămâni de pregătire intensă în ceea ce înseamnă meseria de stewardesă și responabilitatea pe care o are acesta în ceea ce privește siguranța, securitatea și confortul pasagerilor, ba mai mult, rolul și datoria pe care o au, momentul absolvirii, al primirii aripilor este o realizare.

În cadrul trainingului prima săptămâna este de Induction în ceea ce înseamnă viață în Orientul Mijlociu, în orașul în care vei locui, compania pentru care vei lucra, pregătirea pentru ceea ce va urma. Urmează 3 săptămâni de teorie și practică în tot ceea ce înseamnă Safety and Emergency Procedures (SEP), Aviation Security and Dangerous Goods, este partea cea mai solicitantă, cu teste în fiecare zi, partea în care afli tot ce ai nevoie despre avioanele pe care vei zbura, reguli și regulamente în aviație, limbaj, proceduri, situații de urgență, prevenirea acestora și, după caz, rezolvarea lor, simulări de situații reale în simulatoare de ultima generație.
Alte 2 săptămâni sunt dedicate cursului de First Aid unde vei învăța cum să previi și să acorzi primul ajutor la bord, pentru că acolo sus orice se poate întâmpla, chiar și pe un zbor de 45 de minute, motiv pentru care trebuie să fii pregătit/ă pentru orice (expect the unexpected).

training etihad 6 Viața la Etihad Airways în 2008   cum a fost la training

Ultimele două săptămâni sunt pentru service, pentru că nu în ultimul rând, rolul tău va fi să „deliver the best service”, este partea pe care o văd cel mai adesea pasagerii și prin care fac diferența, la urma urmei este un mod de transport din care se câștigă bani.

training Etihad 2 Viața la Etihad Airways în 2008   cum a fost la trainingAu fost săptămâni de mare intensitate, mult studiu, multă muncă și entuziasm, dar și multă distracție, iar satisfacția și bucuria pe care le trăiești în momentul în care primești aripile este pe măsura efortului depus.

Așa că…”ready for take-off! So…fasten your seatbelts and enjoy the flight!”.
Lili

O poți cunoaște pe Lili la Cursul pregătitor pentru interviul la o companie aeriană organizat de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Lili se va ocupa de pregătirea viitorilor însoțitori de zbor și va împărtăși cursanților din experiența ei în aviație. Te așteaptă 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici. 

Procopciuc Lili avatar 80x80 Viața la Etihad Airways în 2008   cum a fost la training

About Lili Procopciuc

Lili Procopciuc a lucrat 5 ani ca însoțitor de bord Etihad Airways. A început în 2008, în clasa Economic, urmând ca în 2013 să plece din companie de pe poziția de First and Business Class flight attendant.

Lili este trainer și editor la Vreau să fiu Stewardesă, unde împărtășește din experiența ei printre nori cursanților și cititorilor noștri.

You may also like

Leave a comment