Creează-ţi cea mai bună aplicaţie on-line pentru un job de stewardesă

Crearea unei aplicații online de succes este primul pas pe care trebuie să îl faci pentru a fi chemat la un interviu în vederea obţinerii unu job de însoţitor de bord.

Cele mai mari companii aeriene primesc aproximativ 10.000 de aplicaţii în fiecare lună. Acestea selectează aproximativ 10% în vederea participării la interviu. Așadar, este foarte important să ştii cum să te prezinţi pentru ca aplicaţia ta online să se încadreze printre cele mai bune.

Să presupunem că lucrezi pentru Pizza Z unde ești chelneriță. Dacă îţi completezi cererea online cu o descriere precum:

  • Preia comenzi pizza
  • Aduce pizza și băuturi la masă
  • Debarasează mese
  • Aduce nota şi încasează banii

Vei fi catalogată drept o persoană care pare plictisită de slujba ei, o face mecanic și descrie doar acțiunile fizice implicate. Crezi că viitorul angajator îşi doreste o astfel de persoană în echipă? Nu!

Dar dacă citeşte o descriere precum:

  • Întâmpină clienții și îi îndrumă către locurile lor
  • Prezintă meniul și recomandările zilei
  • Servește comanda și se asigură că sunt mulțumiți clienții
  • Se ocupă de plata prin numerar, card sau tichete
  • Conduce clienții către ieșire și își exprimă dorința de a-i revedea curând în Pizzerie
  • Curăță masa și o pregătește pentru clienții următori

Angajatorul îşi imaginează o persoană zâmbitoare, gata să își asume responsabilitățile jobului. Aşadar, alege cuvintele potrivite atunci când îţi prezinţi experiența.

Reguli pentru o aplicaţie on-line de succes:

1. Fotografiile

Vi se cere o fotografie de dimensiunea celor pentru paşaport şi una full length size. Ideale sunt fotografiile realizate într-un studio profesionist, dar dacă acest lucru nu este posibil,  puteţi solicita unui prieten să vă facă câteva fotografii.

O fotografie bună va mări şansele unei aplicaţii online de succes. Nu rata această ocazie!

Iată câteva sfaturi de ținut minte:

    • Alege un fond deschis, fără mobilier, plante sau obiecte de artă vizibile în imagine.
    • Poartă make-up. Caută imagini cu însoțitori de bord ai companiei aeriene la care aplici și încearcă să adopţi un make-up în acelaşi stil. Poartă culori neutre, cum ar fi maro sau gri şi aplică-le subtil.
    • Zâmbeşte. Un zâmbet subtil şi prietenos. Fii naturală.
    • Poartă o eșarfă. Nimic nu subliniază ideea de echipă a unei companii mai mult ca o eșarfă inteligent legată. Alege o culoare puternică, cum ar fi roşu, albastru sau verde şi optează pentru un nod dublu pe partea stângă.
    • Ţinuta de afaceri înseamnă: costum de culoare închisă și o bluză, fustă până la genunchi, ciorapi și tocuri înalte. Părul tău ar trebui să fie strâns la spate  într-un coc. Pentru bărbaţi, pantaloni în culoarea sacoului.
    • Stai drept.
    • Pentru o fotografie full lenght size, pune ușor piciorul drept în faţa celui stâng, la fel cum fac modelele. Bucură-te de şedința foto!

Atenţie!

  • Nu purta haine precum blugi, tricouri sau cizme.
  • Nu uita să verifici lungimea fustei. Acesta va trebui să fie până la jumatatea genunchiului sau la mijlocul gambei. Nu mai lungă sau mai scurtă.
  • Nu folosi culori puternice sau nuanţe metalice pentru make-up, cum ar fi violet, albastru sau verde.
  • Nu purta părul liber, mai ales dacă el este foarte lung. Regula de bază: în cazul în care atinge umărul, este prea lung pentru a fi lăsat dezlegat. Dacă ai un bob sau pixie, stilul este smart. Nu purta gel sau franjuri exagerate.
  • Nu purta bijuterii voluminoase, cum ar fi coliere groase de sticlă sau mărgele, cercei mari sau prea multe brățări.

 2. Scrisoarea de intenţie

În scrisoarea de intenţie va trebui să-i spui companiei aeriene de ce te-ai decis să aplici pentru acest loc de muncă și de ce vrei sa te angajeazi la compania pentru care aplici.

Concentrează-te pe competențele pe care le ai și crezi că ar putea fi de folos pentru angajator. De asemenea, va trebui să ai un argument solid cu care justifici motivul pentru care ai ales compania respectivă.

De exemplu:

„Am absolvit liceul în luna iulie, iar în prezent caut un mediu de lucru în care să pot aplica cunoștințele teoretice pe care le-am acumulat. Am lucrat în vânzări la Compania Z unde am fost în contact cu mulți clienți și am căpătat experiență cu privire la soluționarea cerinţelelor diverse ale acestora, cum ar fi viteza de servire sau recomandări pe baza meniului. Am primit un feedback pozitiv atât de la clienții și colegii mei, cât şi de la şeful meu care este de părere că am abilităţi de lucru în echipă si sunt o persoană prietenoasă.

Sunt, de asemenea, un călător pasionat și cred că un loc de muncă în cadrul echipajului de cabină îmi va oferi posibilitatea de a combina această pasiune cu experiența mea în domeniul customer service.

Aplic pentru un loc de munca în Compania Y, pentru că acest lucru îmi va da o şansă de a lucra printre cele 100 de naționalități diferite ale personalului companiei. Admir, de asemenea, ambiția și continua expansiune la care vă angajați, precum și premiul pentru servicii foarte bune la bord.

În speranţa că veţi lua în considerare cererea mea….”

În acest exemplu, aplicantul subliniază abilitățile de care angajatorul ar putea beneficia, pozitia pe care a avut-o în echipă, relația ei cu angajatorul şi colegii. Menţionează pasiunea ei de a călători, dar nu face din acest lucru un motiv principal pentru care își dorește să aplice pentru această poziție. Cercetați istoricul companiei aeriene, acest lucru vă va fi de folos în argumentarea motivului pentru care vreţi să lucraţi pentru compania respectivă.

Scrisoarea este despre tine, dar este, de asemenea, despre viitorul tău angajator! Vorbeşte despre tine şi angajator, exprimă-ţi admiraţia şi dorinţa de a face parte din echipă.

3. Experienţa

Atunci când vorbeşti despre ce înseamnă jobul tău, pune-te în locul clientului. Aproape orice loc de muncă ar putea fi exprimat frumos din punctul de vedere al clientului. Evitați enumerarea sarcinilor precum într-un job description. Nu spune: „schimb locul meselor”, „dau meniuri”, „curat podele” ci „rearanjarea meselor ori de câte ori este necesar”, „distribuirea meniurilor şi prezentarea recomandărilor zilei”, „respectarea standardului de curăţenie în orice moment”.

Exemplu cu restaurantul poate fi adoptat în orice domeniu şi adaptat experienţei tale. Succes!

Echipa Vreau să fi stewardesă pregătește persoanele care își doresc să treacă de interviul de angajare și să ajungă însoțitori de bord. Verifică pagina de cursuri si evenimente și vezi când are loc următorul curs.

Georgiana Ene avatar 80x80 Creează ţi cea mai bună aplicaţie on line pentru un job de stewardesă

About Georgiana Ene

Georgiana este co-fondator al proiectului Vreau să fiu Stewardesă, coordonează organizarea cursurilor și evenimentelor și are în grijă imaginea și buna funcționare a site-ului. Are o experiență de peste 10 ani în jurnalism, marketing și comunicare.

You may also like

4 comments

  • Ana Caragea noiembrie 2, 2013   Reply →

    Un articol foarte bun! Oricine respecta acești pași va atrage atenția recrutorilor. Va recomand sa aplicați online pentru Etihad Airways. Sunt multe interviuri care se desfășoară în Europa. Succes!

  • alipety noiembrie 7, 2013   Reply →

    Foarte util articolul! Felicitari! si aceste sfaturi se pot aplica in orice domeniu, nu doar in aviatie!

  • Georgiana Ene noiembrie 7, 2013   Reply →
    Georgiana Ene

    Multumim foarte mult! Ne bucuram ca aceste sfaturi sunt utile 🙂

  • Cristina noiembrie 24, 2013   Reply →

    Buna! As vrea sa le multumesc Georgianei si Ancai pentru toate informatiile utile si interesul pe care il ofera pentru a ajuta boboacele/bobocii la inceputurile carierei de insotitori de zbor. Deasemeni evenimentul de pe 23 noiembrie a fost o idee stralucita si mi-as fi dorit foarte mult sa particip insa nu s-a putut din pacate.Sper ca asemenea evenimente vor mai fi organizate si pe viitor. Inca odata mii de multumiri managerilor si colaboratorilor http://www.vreausafiustewardesa.ro

Leave a comment