(anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

Ocean, valuri, surf, yoga și oameni noi. Cam acestea ar fi motivele pentru care în ianuarie mi-am cumpărat un bilet de avion spre Insulele Canare. Și pentru că aveam nevoie de zile doar pentru mine. Așa că am plecat, era timpul să-mi dau niște timp. Era timpul să fiu mai aproape de mine și mai departe de zona mea de confort. Am plecat singură la mii de km depărtare. Și, la momentul în care scriu acest text, cred că a fost cea mai bună decizie pe care puteam vreodată să o iau.

Am ajuns în Las Palmas (insulele Canare) pe 24 februarie, fix de Dragobete. Avionul a aterizat la apus, foarte aproape de malul oceanului. Aveam în fața ochilor un hublou de bucurie: insula se arăta toată, cu munți, plaje, case colorate și culturi întregi de banane. A fost dragoste la prima vedere. O dragoste care s-a tot potențat în zilele următoare, odată ce am descoperit încet-încet insula.

Acum 3 ani am fost în Tenerife și recunosc că nu am fost foarte încântată, așa că venisem aici cu inima ușor îndoită. Mi-era teamâ să nu fie la fel.  Știam doar că voi găsi unele din cele mai bune plaje de surf din lume și că în februarie vremea este excelentă. Plaje am găsit, cu vremea a fost mai complicat, dar vă povestesc mai târziu despre asta 🙂

colaj6 (anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

Unde am stat:

Atunci când călătorești singură, oamenii pe care ajungi să îi cunoști sunt cei care îți definesc, într-o mare măsură, vacanța. Așa că am ales să stau într-un hostel, ca să am ocazia să interacționez cu cât mai mulți oameni de pe tot globul. A fost o alegere excelentă căci am cunoscut oameni interesanți care cu siguranță mi-au făcut vacanța mai frumoasă. Am stat în Vegueta, centrul vechi din Las Palmas, de ale cărui clădiri în stil colonial, inspirat din sudul Spaniei, m-au cucerit total.

Iubesc casele din piatră, cu storuri colorate și patio (curte interioară, de cele mai multe ori plină de palmieri și portocali). Așa era și hostelul în care am stat, cu un patio imens acoperit cu sticlă, unde socializam cu majoritatea oamenilor din hostel, luam masa împreună și stăteam de povești până târziu în noapte. Aici i-am cunoscut pe Hugo, Angela, Simone, Manuel, Sam, Ariele, Elena, Max, Isabel, Paulino și Petra, Steven și Caroline. Tineri minunați din Italia, Spania, Noua Zeelandă, Argentina, Germania și Bolivia de care m-am atașat rapid și alături de care am petrecut zile minunate pe insulă.

Locul în care am stat se numește Ecohostel Bettmar și îl recomand cu toată căldura oricui călătorește în Gran Canaria, mai ales pentru oamenii care se ocupă de el. De aici poți merge pe jos în tot centrul istoric al orașului, e aproape de toate atracțiile culturale și îți oferă o bucată din istoria orașului doar străbătând fiecare străduță în parte pe jos.

colaj1 (anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

Ce mi-a plăcut în Gran Canaria

Nu sunt fanul recomandărilor turistice, căci le găsiți în toate ghidurile despre Gran Canaria – unde anume să mergeți și ce să vedeți. O să vă spun doar ce mi-a plăcut de pe lista de atracții:

• străduțele vechi din Vegueta – le-am parcurs la pas de mai multe ori și nu m-am săturat; am învățat casele pe de rost, le-am admirat ferestrele și m-am gândit de multe ori la poveștile ce se-ascund în spatele acelor ziduri vechi de piatră.
  • Casa Colon – casa unde Columbus a stat în 1492 în drum spre America, mai ales pentru stilul arhitectural ecletic.
  • Catedrala Santa Ana (chiar la 2 minute de hostel) – cea mai importantă construcție canariană din punct de vedere al arhitecturii. Are o piață superbă chiar în față care te face să te simți că ești undeva în Mexic acum 100 de ani.
  • Mercato de Vegueta – piața acoperită unde vei găsi pește și fructe de mare abia scoase din ocean și fructe pe care nu le-ai văzut poate niciodată.
  • Plaja Las Canteras – considerată una din cele mai frumoase plaje urbane din lume, plaja aceasta a fost locul principal de relaxare, citit și privit oceanul. Ah, și să nu uit, locul perfect pentru surf. Nisipul e fin, cald chiar și în zilele reci, iar valurile oceanului sunt cea mai bună terapie. Plaja se întinde pe kilometri întregi și are o faleză superbă, locul ideal în care să faci jogging dimineața și seara.
  • Plaja Maspalomas, la 50 de km sud de Las Palmas(ajungi în 45 de minute cu autobuzul) – dacă vrei dune de nisip exact ca în deșert și o plajă lungă de kilometri, aici e locul în care să mergi. Atenție doar la vânt, care este foarte puternic și pentru care trebuie să fii mereu pregătit cu haine adecvate.
  • Plantația de cafea din Agaete – singura plantație de cafea din Europa, este locul care mi-a plăcut, cred, cel mai mult în această vacanță. Pentru că am ajuns fix când portocalii erau în floare, și tot locul mirosea a flori de portocal. Plantația de cafea este înconjurată de livezi de portocali, mango, papaya, avocado și culturi de banane. Oriunde te uiți în jur, vezi fie arbori de cafea, fie tot felul de fructe tropicale. Dacă ajungi în Gran Canaria acesta e un loc în care neapărat trebuie să ajungi!
  • El Charco Azul: foarte puțină lume știe despre acest loc minunat, eu am aflat despre el din întamplare. Este o cascadă superbă undeva între munți, în apropiere de un sătuc uitat de lume, numit El Risco. Trebuie să mergi pe jos km buni să ajungi aici, dar drumul merită tot efortul. Niciodată n-am văzut natura mai frumoasă ca aici. Munți, văi, pârăuri, palmieri bătrâni, pini, miros de plante aromatice. A fost ca o plimbare într-o grădină botanică imensă. Iar când am ajuns la cascadă, mi s-a părut că paradisul e brusc mult mai aproape.

colaj7 1 (anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

Vremea în Gran Canaria se schimbă la fiecare 10 minute. Acum e soare și stai în tricou, peste 5 minute bate vântul foarte tare și deja e frig. De asemenea, e o mare diferență de vreme de la nord la sud. În Las Palmas, de când am venit a fost înnorat și nu mai mult de 21 de grade, însă dacă mergi spre sud, cam 50 de km, deja e vară și 25-26 de grade, vreme numai bună de plajă. Din aceste motive, aveam mereu în rucsac o mini casă cu mine: pantaloni lungi, hanorac, costum de baie, tricou, cremă de plajă etc. Niciodată nu știam cum va fi vremea în următoarele ore, așa că trebuia să fiu mereu pregătită.

Am preferat să stau însă în Las Palmas, pentru că orașul are multe de oferit din punct de vedere cultural și al activităților pe care le poți avea. Deși în sud vremea este mai bună, tot ce poți face este să stai la plajă și în hotel. Sudul este extrem de turistic, s-au construit masiv hoteluri de 4 și 5 stele și cam atât. Media de vârstă este 50+, majoritatea cupluri de nemți și englezi, care au fugit de iarnă, așa că nu e tocmai interesant să stai acolo.

colaj4 (anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

Capitala e mult mai alertă, plină de viață și de lucruri interesante de făcut: eu am optat pentru lecții de surf (se fac pe plaja Las Canteras și nu numai) și ore de yoga, dimineața și seara. În rest, am hoinărit pe străzile din Las Palmas, am luat lecții de spaniolă și am mâncat tot felul de bunătăți tradiționale: papas arrugadas (cartofi fierți în coajă serviți cu un sos roșu picant), Caldereta și Sancocho Canario – tipuri de pește sărat care se servesc tot cu un sos roșu sau Ropa Vieja – tocăniță cu năut, carne de vită, carne de pui, coriandru roșii, paprika și alte condimente. La această listă adaug fructele de mare proaspăt luate din ocean, caracatița a la plancha și sardine crocante. Nu-ți poți dori mai mult.colaj5 (anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

În fiecare dimineață, după ora de yoga, mergeam la mercato de Vegueta și cumpăram fructe de toate felurile: papaya, fructul pasiunii, avocado, pepene galben, banane și portocale. Toate proaspete și toate cultivate pe insulă. Cam acesta era micul dejun, o bucure de gusturi și-un pic din specificul acestei insule direct în farfurie.

Cum am ajuns în Las Palmas:

Dus:

1. București – Madrid cu Tarom
  2. Madrid – Las Palmas cu Norwegian ( profit de ocazie să vă spun că cei de la Norwegian m-au cucerit definitiv: servicii ireproșabile la bord, profesionalism, avioane frumos personalizate și wifi gratis)

Intors:

1. Las Palmas – Madrid cu Ryanair
2. Madrid – București cu Ryanair

Vacanța aceasta de una singură a fost o lecție importantă pentru mine și cel mai bun mod de a depăși o serie de frici. Am plecat din România cu un mare gol în stomac, ușor speriată de ce va urma, fără să-mi treacă prin minte că va fi cea mai frumoasă experiență de vacanță avută până acum. Cred că cel puțin odată în viață ar trebui să ne punem toate fricile într-o geantă și pur și simplu să plecăm. Să luăm primul avion spre necunoscut. Restul se va rezolva de la sine.

Cu drag,
Anca

Anca Dumitrescu avatar 80x80 (anti)jurnal de vacanță: eat.surf.love în Las Palmas

About Anca Dumitrescu

Anca este co-fondator Vreau să fiu Stewardesă, editor și trainer certificat la nivel internațional. Are o experiență de peste 8 ani în jurnalism, marketing și comunicare, iubește să lucreze cu oamenii și să le ofere cea mai bună experiență de învățare. O poți cunoaște la cursul English for Future Cabin Crew, unde se ocupă de îmbunătațirea nivelului de limba engleză al celor care își doresc o carieră printre nori.