5 greşeli pe care le observăm frecvent la aplicațiile viitorilor însoțitori de bord

În momentul în care o companie aeriană organizează un eveniment de recrutare, iar echipa Vreau să fiu stewardesă anunţă pe site şi pe pagina de facebook această informaţie, primim zeci de e-mailuri ce conţin cv-uri şi fotografii. De cele mai multe ori ne uităm pe documentele primite și trimitem feedback celor care își doresc să devină însoțitori de bord, dar au înțeles greșit unde trebuie să aplice. Am facut o listă cu greșelile pe care le întâlnim frecvent în aplicațiile viitorilor însoțitori de bord și (sper!) ca niciuna dintre acește greșeli să nu se regăsească în aplicația trimisă de voi către o companie.

1. E-mailuri cu documentele voastre trimise către destinatari care nu au nicio legătură cu recrutarea.

În fiecare articol ce anunţă recrutarea de însoţitori de bord specificăm modul în care se poate aplica; dacă trebuie să completezi un formular on-line menţionăm linkul, dacă trebuie să îţi trimiţi documentele la o anumită adresa de e-mail, specificăm adresa.

2. Adrese de e-mail ciudate

O adresă de e-mail de tipul prenume.nume@…. este de preferat în locul adreselor de tipul yubytzykta@ , dulsheeefok@, free4lov@. Ce companie (și nu mă refer doar la aviaţie) credeţi că şi-ar lăsa clienţii pe mâna unor persoane care folosesc în scop oficial aceste adrese?

Tot în această categorie aş introduce şi numele cu care apare e-mailul vostru în casuța destinatarului. Mizaţi pe formula Prenume Nume, și nu pe combinaţii de tipul ROBOCOP, Hello Kitty etc. Mă gândesc de 3 ori înainte să deschid un mail de la BOOP-BUP-BOOF sau Scufitza Roshie primit pe eu@vreausafiustewardesa.ro. Cine e BOOP-BUP-BOOF și de ce ar vrea Scufitza Roshie să fie stewardesă?

3. Email scris în limba romană

Cei care se ocupă de recrutare sunt, de cele mai multe ori, străini. De fiecare dată când vă trimiteţi cv-ul pe e-mail către o companie aeriană compuneţi un text în limba engleză. Această regulă se aplică inclusiv în cazul Wizz Air. Acest lucru este clar specificat de companie, iar regulile Wizz Air au fost publicate şi de noi.

4. Fotografii necorespunzătoare ce însoţesc CV-ul

Prin necorespunzător înţeleg selfie-uri, fotografii făcute în faţa blocului, la mare, la munte, pe canapea. Fotografii în rochii de seară, de plajă, de club. Decupaje din poze de grup. Și lista poate continua. Știu, vi se poate părea hilar, însă am întâlnit multe cazuri de acest tip. Un prieten îmi spunea acum ceva timp că a primit un CV pentru postul de secretară în care persoana care aplica avea o fotografie în rochie de mireasă. Credeţi că s-a mai uitat pe cv? Despre cum se realizează fotografiile am scris pe larg aici.

În acest caz fotografii profesionale înseamnă să ai un fundal de o singură culoare în spate, de preferat alb sau albastru, şi să porți o ţinută business (sacou, cămaşa, fusta – femei / pantalon – bărbaţi, pantofi pentru costum).

5. CV nepotrivit

Aida Chivu povesteşte la Cursul pregătitor pentru interviul la o companie aeriană câteva ore bune despre cum să îţi faci cv-ul perfect. Las profesioniştii să vorbească despre acest lucru, eu doar vreau să vă atrag atenţia asupra unor reguli de bun-simţ: CV-ul trebuie compus în limba engleză (din aceleaşi motive ca la punctul 4). Ai grijă să fie concis, relevant și să nu depășească 2 pagini. Important: să fie scris și tradus corect în limba engleză şi bine încadrat în pagină.

Dacă îți dorești să fii însoțitor de bord, vino să te pregătești alături de echipa Vreau să fiu Stewardesă. Organizăm 4 zile de curs intensiv în care exersezi toate probele de la interviuri, afli totul despre aviație și avem grijă să te prezinți la următoarea recrutare cu un CV perfect și fotografii profesionale. Detalii și înscrieri aici 

Georgiana Ene avatar 80x80 5 greşeli pe care le observăm frecvent la aplicațiile viitorilor însoțitori de bord

About Georgiana Ene

Georgiana este co-fondator al proiectului Vreau să fiu Stewardesă, coordonează organizarea cursurilor și evenimentelor și are în grijă imaginea și buna funcționare a site-ului. Are o experiență de peste 10 ani în jurnalism, marketing și comunicare.

You may also like

Leave a comment